Jaunos kūrėjos atradimas – „Pasaulio žemėlapio pagalvė“, ant kurios kiekvienas keliautojas pats specialiu rašikliu gali žymėtis ir spalvinti vietas, kuriose jau lankėsi arba tik planuoja aplankyti.
Gamino kalėdines dovanas
Nuo mažens mėgusiai piešti ir psichologijos studijų bakalaurą baigusiai merginai nuosavo verslo idėja kirbėjo jau seniai, tik ji, švelniai tariant, buvo kiek kitokia nei yra šiandien.
„Sugalvojau, kad noriu gaminti pavadėlius šunims. Prisipirkau lininės virvės, ją pyniau, sukau, dažiau, bet susidūriau su keletu iššūkiu dėl pavadėlių užsegimo“, – apie pačią pradžią pasakojo A.Mačiukaitė.
Anot jos, ši idėja taip ir liko neįgyvendinta, nes visai netyčia jos galvoje šmestelėjo visai kitas, iš pradžių niekuo su verslu nesusijęs dalykas.
„2015-ųjų lapkričio mėnesį, prieš Kalėdas, sugalvojau, kad noriu savo draugams užsienyje pati padaryti dovanas. Nežinau, kaip tada man kilo ta idėja, bet atsiminiau, kad turiu tekstilinių dažų, namuose turėjome siuvimo mašiną, medžiagas ir sumaniau, kad galiu visiems padaryti po pagalvėlę“, – sakė ji.
Ant pirmosios pasiūtos pagalvės ji nupaišė Europos žemėlapį, o pati pagalvė turėjo būti išsiųsta draugui į Pietų Prancūziją, tačiau įkalbinta pagalve susižavėjusių draugų, mergina idėją nusprendė patikrinti feisbuke ir į socialinius tinklus įdėjo pagalvėlės nuotrauką.
Sulaukė pasisekimo
„Kai įdėjau nuotrauką, nuo lapkričio iki Kalėdų turėjau tiek užsakymų iš savo draugų, kad net nespėjau jų visų padaryti. Tai man parodė, kad mano idėja gera“, – prisiminė ji.
Po kurio laiko A.Mačiukaitei 9 mėnesiams teko palikti Lietuvą ir su psichologijos studijomis susijusį darbą dirbti Airijoje, tačiau išskirtinių pagalvių idėja pamiršta nebuvo – mergina Airijoje nusipirko siuvimo mašiną ir toliau darbavosi, pagalves siuvo ir ant jų piešė draugams Airijoje.
Nusprendusi grįžti į Lietuvą, kūrėja jau buvo tikra – kurs savo verslą.
„Tada supratau, kad man reikia logotipo, pavadinimo, vizitinių ir dar daugelio dalykų“, – atsiminė ji.
Pavadinimas „Mars&Stars“, kaip pati sako, į galvą atėjo visai netikėtai:„Gal dėl to, kad mėgstu „Mažąjį Princą“, kuris keliauja per planetas“, – juokėsi ji.
Norėjo tokios sau
Visgi idėja su „Pasaulio žemėlapio pagalve“ merginai kilo kiek vėliau, jau pradėjus rimtai užsiimti pagalvių kūrimu ir paveikslėlių ant jų tapymu.
„Visada norėjau žymėtis tas šalis, kuriose pabuvojau ir vieną dieną visai atsitiktinai man kilo mintis, kad ant pagalvės galėčiau nusipiešti žemėlapį ir pati jį spalvinti. Apie idėją pirmiausia papasakojau savo draugui – jam ši mintis labai patiko, todėl iškart pradėjau svarstyti, kaip šalių spalvinimą tekstiliniais dažais galėčiau pritaikyti kiekvienam žmogui.
Tada atsiminiau, kad kartais naudoju tekstilinius rašiklius ir supratau, kad prie kiekvienos pagalvės pridėsiu pasirinktos spalvos rašiklį“, – sakė A.Mačiukaitė.
Idėjos autorė teigė turinti ir savo pagalvę, kur spalvina šalis, kuriose teko lankytis:„Turiu savąją pagalvę, kurios beveik visą Europą esu užspalvinusi žaliai. Pats žemėlapis man atrodo nereali interjero detalė ir visai nesvarbu, ar jis pakabintas ant sienos, ar išpieštas dažais.“
Naujas verslas merginai užsisuko gana greitai. Įkėlusi pirmąją nuotrauką į įmonės „Facebook“ paskyrą ji sulaukė daug dėmesio ir klausimų, kur tokią pagalvę galima įsigyti: „Buvo toks „bum“, – teigė mergina.
Surinko 10 tūkst. eurų
Sulaukusi tiek sėkmės A.Mačiukaitė idėją nusprendė išbandyti ir sutelktinio finansavimo platformoje „Kickstarter“. Jos tikslas buvo per mėnesį surinkti 10 tūkst. eurų.
„Žinoma, norėjosi idėją pasitikrinti didesniame žmonių rate, tačiau matydama, kaip vyksta visas procesas – man kilo dvejopi jausmai: buvo ir labai gerų, ir labai blogų dienų.
Už viso „Kickstarter'io“, už visų video ir aprašymų slepiasi labai daug dalykų. Pavyzdžiui, bemiegės naktys dirbant su marketingu, pastovus laiškų rašymas, reklamos ieškojimas. Vyksta labai didelė komunikacija. Nežinau ar pasiryžčiau dalyvauti antrą kartą“, – atviravo ji.
„Tačiau žmonės norėjo tokios pagalvės. Jas pirko, todėl man pavyko“, – džiaugėsi mergina.
Šiuo metu A.Mačiukaitė vien „Kickstarter“ platformoje turi apie 100 pagalvių užsakymų, kurias siųs į Ameriką, Singapūrą, Indoneziją, Dubajų, Braziliją ir Europos miestus.
Jaunos kūrėjos planuose – pasaulio žemėlapį perkelti ir į drabužių seriją.
„Tada žmogus taip pat juos galėtų spalvinti pats. Idėjų daug, belieka daug dirbti“, – sakė kūrėja.
Tokią pagalvę gali užsisakyti visi norintys. Jos kaina – 34,90 eurų.
Straipsnis yra projekto „Verslo genas“ dalis, kuris vykdomas kartu su didžiausia aviacijos įmonių grupe Rytų Europoje – „Avia Solutions Group“.