Verslo pradžia nebuvo lengva
Kauno prekybos miestelyje „Urmas“ dirbantys verslininkai savo parduotuvę atidarė daugiau kaip prieš 20 metų. Dabar ją puikiai žino jau ne viena daržininkų ir sodininkų karta, taip pat įvairius ūkio darbus namuose patys nuveikti mėgstantys žmonės, tačiau tam pasiekti prireikė nemažai rizikuoti.
Kalbėdami apie verslo pradžią pašnekovai atviravo, kad pradėjo praktiškai nuo nulio, skolinosi pinigus, taupė, namų išlaidoms skirdavo minimalų pinigų kiekį, o likusius stengėsi protingai investuoti į darbą ir nors lėtai, tačiau palaipsniui verslas pradėjo augti.
„Niekada nekilo minčių viską mesti ir pradėti dirbti kažkam, visada žinojome savo tikslą ir jo siekėme“, – tvirtina Virgis ir Inesa.
Lygindama šeimos ir samdomą verslą Inesa sako, kad darbe svarbiausia yra sąžiningumas ir pasitikėjimas vienas kitu, ko labai dažnai nebūna, kai darbuotojai yra samdomi, tačiau šeimos verslas šiuos principus garantuoja.
„Dirbdami kartu, vienas kitu pasitikime besąlygiškai, esame atviri, visada galime pasitarti, pasišnekėti kas ne taip. Tokių santykių, galbūt, trūksta tose vietose kur vyrauja viršininko ir darbuotojo interesai“, – sako Inesa.
„Žinoma, svarbiausia patikimumas, nes kai visi savi, nereikia nerimauti dėl šitų dalykų, o samdant darbuotojus visada yra rizika. Viskas priklauso nuo atlygio, jei moki gerą algą, nevyksta nesklandumai, bet šiais laikais negalime mokėti didelių pinigų, o kai savi dirbam, žinom, kad sau tai ir darbas produktyvesnis“, - antrina Virgis.
Namuose darbo temų dažniausiai vengia
Parduotuvėje galima sutikti visą nemažą šeimą – iš viso 5 žmones. Nuo paauglystės sutuoktiniai į darbus įtraukė savo vaikus Kamilę ir Edgarą, o dabar čia darbuojasi ir savo šeimą jau sukūrusios dukros vyras Tautvydas.
Pašnekovai teigia, kad bedirbant visiems kartu pasitaiko ir aštresnių akimirkų tarpusavio santykiuose, bet iš esmės jie visi puikiai sutaria, o namuose apie darbo reikalus stengiasi nekalbėti.
„Šiaip esam labai linksma kompanija, todėl net ir po sunkios darbo dienos grįžus namo vis dar juokaujame ir turime apie ką pašnekėti“, – sako Inesa.
Vis tik kartais pasitaiko, kad tenka padirbėti ir pasibaigus darbo valandoms, kai paskambina klientai ar būna sezoninis prekybos įkarštis. Didžiausio susidomėjimo parduotuvė sulaukia pavasarį, kai po žiemos prasideda sodo ir daržo darbai.
Pirkėjai neša dovanų
Pasak pašnekovų, būtent lankstumas ir dėmesys kliento poreikiams padeda pelnyti jų pasitikėjimą.
„Jei neturime prekės, kurios nori klientas, visada skambiname ir užsakome. Taip ir plėtėsi mūsų asortimentas, todėl dabar turime praktiškai viską, ko gali prireikti žmogui iš ūkinių ar sodo–daržo prekių. Kitas svarbus dalykas yra kaina. Mūsų prekės yra kokybiškos, bet daugelis jų – vienos pigiausių arba pigiausios mieste. Įvertinę kainas, paslaugų aptarnavimą žmonės dalijasi žiniomis apie mūsų parduotuvę, rekomenduoja kitiems, o tai ir yra geriausia reklama. Prie sėkmės prisideda ir gera parduotuvės vieta – „Urmo“ prekybos miestelyje visada didelis žmonių srautas“, – pasakojo verslininkai.
Su daugeliu klientų yra susiklostę labai draugiški santykiai, todėl būna, kad šie užsuka ir tiesiog pasisveikinti, pasikalbėti, netgi atneša dovanų – medaus ar kitų gėrybių iš savo ūkio.
Su konkurentais draugauja
Šeima sakė gerai sutarianti ne tik su klientais, bet ir su kitais prekybininkais, taip pat ir konkurentais. Jei pirkėjui skubiai reikia kokios nors prekės, kurios jie neturi, paslaugiai nusiunčia jį pas konkurentus.
Per dvidešimt veiklos metų verslininkai išplėtojo ne tik mažmeninę, bet ir didmeninę prekybą. Patys importuoja prekes iš užsienio ir tiekia jas ūkininkams, sodininkams bei gėlininkams iš visos Lietuvos.
Panašu, kad visiems šeimos nariams prekyba yra tiesiog įaugusi į kraują ir keliauja iš kartos į kartą. Pasak Virgio, dar jo mama prekiavo ūkinėmis prekėmis, o dabar, šmaikštauja seneliai, netrukus turėtų prisijungti ir neseniai gimęs anūkas.
Sėkmingą prekybą vykdanti šeimos įmonė turi planų plėstis. „Dabar mūsų parduotuvė dvigubai erdvesnė nei prieš metus, tad tikimės, kad ir toliau galėsime plėstis, didinti asortimentą“, – ateities planais dalijosi Edgaras.