Lietuvių įmonė taikosi į pasiturinčius britus ir moteris

2017 m. gegužės 1 d. 17:25
Aida Murauskaitė
Ką gaminti turėtų pradedančioji įmonė, kad prekė būtų paklausi? Tai, ko reikia patiems jos įkūrėjams. „Man pačiam reikėjo tokio produkto“, – sakė įmonės „Century Genomics“ vadovas Karolis Rosickas.
Daugiau nuotraukų (2)
Prieš pusantro mėnesio ši įmonė rinkai pristatė produktą, kurį jau pamėgo pasiturintys vyrai ir per 30 metų perkopusios moterys Jungtinėje Karalystėje.
„VitalityDNA“ – pusantrų metų kurtas sveikatos priežiūros komplektas, padedantis išsiaiškinti, ko reikia konkrečiam žmogui, norinčiam gyventi sveikai.
Išmėginti šį produktą bendrovė „Century Genomics“, įkurta Londone, ir antrinė įmonė „Amžiaus genomika“, įsteigta Vilniuje, pasiūlė britams ir lietuviams. Tiesa, savo verslo užmojus lietuviai sieja su Jungtine Karalyste, o tėvynėje tai – tik laikinas projektas.
Kodėl šio verslo kūrėjai K.Rosickas, Ramūnas Janavičius ir Aidas Pranculis užsimojo priversti britus, o ne lietuvius gyventi sveikai?
„Yra kelios priežastys. Aš gyvenu Londone, todėl mąstėme apie produkto komercinį pritaikymą toje rinkoje, kurią aš suprantu geriausiai.
Antra, lemia ir rinkos dydis. Mūsų klientų segmentas Lietuvoje būtų santykinai mažas.
Trečias dalykas – žmonių požiūris. Jungtinėje Karalystėje žmonės skiria daug dėmesio sveikatingumui. Žmonės, netgi nesusidūrę su medicina, ten skaito mokslinius straipsnius genetikos, savijautos temomis BBC, „Telegraph“ ar kituose portaluose.
Tad toje rinkoje nebereikia užsiimti žmonių švietimu“, – aiškino 34 metų K.Rosickas.
Jis anksčiau dirbo HSBC banke Londone investicinės bankininkystės sveikatos srities viceprezidentu. Kadaise baigęs ekonomikos mokslus, vėliau, jau galvodamas apie naują verslą, įgijo ir genetikos bei genomikos sertifikatą Stanfordo universitete.
Jo kolegos – medicinos srities, genetikos ir biomedicinos profesionalai.
Kraujo paima patys
„Galima rasti labai daug informacijos apie dietas, sportavimo planus, bet jie nepritaikyti konkrečiam žmogui. O juk visų mūsų prigimtis, genetika skiriasi.
Pagal mūsų testus kuriamos asmeninės rekomendacijos žmogui, kaip sveikai gyventi. Dabartinė produkto versija skirta sveikiems žmonėms“, – aiškino K.Rosickas.
„VitalityDNA“ pakuotėje yra keturios dėžutės. Pirmojoje jų – viskas, ko reikia seilių mėginiui paimti.
„Tiesiog reikia prispjaudyti į mėgintuvėlį, jį uždaryti, įdėti į voką ir išsiųsti į laboratoriją. Ten išskiriamas DNR ir nustatoma, kokiomis ligomis žmogus linkęs sirgti“, – aiškino K.Rosickas.
Antroje dėžutėje – tai, ko reikia kraujo tyrimui. Įmonės vadovas pabrėžė, kad medikų pagalbos neprireiks net tiems, kurie prisibijo kraujo.
„Nereikia eiti į polikliniką, viską gali pats padaryti. Pats esu labai daug tokių testų pasidaręs. Maža adatėle baksteli į pirštą ir įlašini šiek tiek kraujo į mėgintuvėlį, jis užsukamas ir taip pat siunčiamas į laboratoriją“, – aiškino K.Rosickas.
Trečioji pakuotė – žarnyno mikrobiomos tyrimui. Į mėgintuvėlį reikia surinkti šiek tiek išmatų. Visi mėginiai keliauja į laboratorijas Londone ir San Fransiske.
Ketvirtasis elementas – išmanioji apyrankė. Jos fiksuojama informacija apie judėjimą, širdies ritmą, miego kokybę išsyk keliauja į kliento bylą interneto svetainėje.
Ten gaunami duomenys analizuojami ir remiantis jais bei tyrimų rezultatais teikiamos konkrečios sveikatingumo rekomendacijos.
Be to, dar tenka užpildyti klausimyną apie savijautą, gyvenimo būdą, lūkesčius.
Penktoji produkto dalis – virtuali. Tai – medicinos specialistų konsultacijos. Laikui bėgant žmogui tenka atlikti ir pakartotinius testus, kad stebėtų savo sveikatingumo progresą.
Mokslo centras – Lietuvoje
Pagrindinę įmonę „Century Genomics“ K.Rosickas su partneriais įkūrė Londone, o antrinė – „Amžiaus genomas“ – įsikūrusi Lietuvos sostinėje, „Vilnius Tech Park“ komplekse.
„Didžiausias iššūkis Lietuvoje mums – tai, kad mėginiai laiku pasiektų laboratorijas Jungtinėje Karalystėje ir JAV. Kraujo tyrimas turi būti atliktas per šešias dienas. Jei žmogus gyvena Londone, mėginys į tame pačiame mieste esančią laboratoriją nukeliauja tą pačią dieną.
Lietuvoje radome laikiną logistikos sprendimą, tačiau neturime tolesnės vizijos. Dar ir todėl dėmesį esame sutelkę į Jungtinę Karalystę“, – aiškino K.Rosickas.
Tiesa, biurui Vilniuje veiklos pakanka. Darbus abi įmonės pasiskirsčiusios šitaip: Londono padalinys dirba su rinkodara ir pardavimu, o Vilniuje įsikūrę medicinos ir informacinių technologijų specialistai.
„Jie ir liks čia dirbti. Produktą plėtoja komanda čia, o komerciniai reikalai sprendžiami Londone. Stebime teisinę, mokesčių bazę ir žiūrime, kur geriau plėsti savo organizaciją.
Gerokai didinsime komandą. Tik žiūrėsime, kur tai daryti būtų veiksmingiau.
Lietuvoje darbuotojo mokesčiai kur kas didesni nei Jungtinėje Karalystėje. Čia mums tenka mokėti per 40 proc., o ten – 30 proc.
Be to, ten suteikiama daug paskatinimų naujoms įmonėms, kurios investuoja į mokslinius tyrimus. Metų pabaigoje trečdalį investicijų Jungtinės Karalystės vyriausybė sugrąžina įmonei.
Lietuvoje yra įvairių programų to siekti, tačiau tai užima daug laiko. Po kelių mėnesių priimsime sprendimą, kur plėstis. Gerai, kad turime galimybę rinktis“, – kalbėjo K.Rosickas.
Verslą „Amžiaus genomika“ plėtoja tiek savo uždirbtais pinigais, tiek investuotojų lėšomis.
„Kol kas esame investavę apie pusę milijono eurų – dalis tų pinigų buvo savų. Dabar vėl investuojame – dar milijoną eurų. Tai – jau investicinių fondų pinigai“, – sakė K.Rosickas.
Per moteris – į šeimas
Pasak verslininko, daug kur lėšos, skiriamos sveikatos sistemai, pasiekia jau sergančius žmones. O jei esi sveikas, niekas tavo sveikata nesirūpina.
„Taip yra ir Lietuvoje, ir Anglijoje. Jei norėsiu pasidaryti tyrimą, man jo niekas nepasiūlys, nes esu sveikas.
Manome, kad toks sveikatos priežiūros modelis yra pasenęs ir neveiksmingas. Geriau ir pigiau yra išlaikyti žmogų sveiką, nei gydyti sergantį“, – aiškino K.Rosickas.
Lietuvių produktas rinkai pristatytas vasario pabaigoje. Per pusantro mėnesio paaiškėjo, kas yra jo pirkėjai Jungtinėje Karalystėje.
„Tai žmonės, perkopę per 30 metų. Jie dirba gerai apmokamą darbą, stengiasi gyventi sveikai, rūpinasi mityba.
Ši žmonių grupė sudaro apie 60 proc. klientų.
Kita dalis – moterys. Jos yra mūsų taikinys siekiant sudominti dar vieną klientų grupę – šeimas. Moterys, kurioms per 40 metų, nori pačios būti sveikos, taip pat nori, kad jų vyrai būtų sveiki ir vaikai nesirgtų.
Jos domisi, ką sveiko patiekti šeimai. Jų dukterys – 16–18 metų merginos – pradeda galvoti apie dietas, rūpinasi odos būkle. Todėl tos moterys nori mokslo tyrimais pagrįsto produkto, kuris padėtų saugoti šeimos sveikatą“, – apibūdino K.Rosickas.
Tokios klientės dažniausiai įsigyja visą šeimos paketą – kelis „VitalityDNA“ produktus.
Britų neišgąsdino produkto kaina. Jis kainuoja 199 svarus ir dar po 14 svarų per mėnesį abonementinis mokestis. Minimali programos trukmė – 12 mėnesių.
Pranoko lūkesčius
„Amžiaus genomika“ pasiūlė išmėginti „VitalityDNA“ ir lietuviams. Tiesa, tai labiau eksperimentas nei ilgalaikis planas. Tiesiog verslininkai nutarė suteikti galimybę tam būriui žmonių, kurie jau buvo girdėję apie juos, pabandyti naują produktą.
„Bet į rinkodarą čia mes neinvestuojame. Lietuvoje žinios apie mus plinta iš lūpų į lūpas“, – sakė K.Rosickas.
Lietuvoje „VitalityDNA„ pirko tokie pat žmonės kaip ir Jungtinėje Karalystėje – norintys sveikai gyventi. Ir nors per daug vilčių į mūsų šalies rinką „Amžiaus genomika“ nededa, K.Rosickas prisipažino, kad jį apstulbino pardavimo Lietuvoje rezultatai.
„Lietuvoje reikėtų šviesti žmones. Juk čia jų gyvenimo trukmė kur kas trumpesnė nei Albanijoje ar Kosove, ką ir kalbėti apie ES šalis.
Tačiau turiu pasakyti, kad žmonių, kurie domisi sveikata, daugėja, ypač Vilniuje. Tokių čia yra šimtai, tūkstančiai, bet dar ne šimtai tūkstančių“, – kalbėjo K.Rosickas.
Subrendo dar viena verslo idėja
Jungtinėje Karalystėje lietuviai verslininkai naudoja keletą pardavimo kanalų: parduoda tiesiogiai patys, bendradarbiauja su didelėmis kompanijomis, kad jos paketus nupirktų savo darbuotojams, taip pat dirba su dietologais ir asmeniniais treneriais.
Kol kas „Amžiaus genomika“ dėmesį sutelkusi į sveikus, ligų nekamuojamus žmones. Tačiau verslininkai ir medikai jau mato ir naują nišą, kurią derėtų užpildyti.
„Tai – žmonės, kurie jau yra diabeto rizikos grupėje, tie, kuriems gliukozės kiekis kraujyje padidėjęs, bet dar nereikia nuolat vartoti vaistų. Diabeto kamuojamų žmonių skaičius smarkiai auga, kai kur pasiekia net epidemijos lygį. Tarkime, Jungtinėje Karalystėje tokių žmonių vis daugiau.
Mes norime užbėgti dešimčia metų į priekį, kad žmogus laiku susigriebtų rūpintis savimi. O ne tada, kai prirems bėdos“, – pasakojo įmonės vadovas.

Straipsnis yra projekto „Verslo genas“ dalis, kuris vykdomas kartu su didžiausia aviacijos įmonių grupe Rytų Europoje – „Avia Solutions Group“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.