„Nepaisant besitraukiančios duonos rinkos ir konkurencijos joje, „Fazer Lietuva“ pardavimai stabiliai auga jau septintus metus iš eilės. Nors dėl demografinės padėties ir besikeičiančių vartotojų poreikių situacija rinkoje duonininkams nėra itin palanki, mums pavyksta joje sėkmingai konkuruoti dėl kasmet vartotojams siūlomų inovacijų ir netradicinio požiūrio į duoną“, – teigia „Fazer Bakery Baltic“ generalinis direktorius Mindaugas Snarskis.
Anot M. Snarskio, Lietuvoje duonos rinkos apimtis per pastaruosius penkerius metus sumažėjo maždaug 4 procentais. Tradicinius duonos produktus, tokius kaip batonas, baltos ir ruginės duonos kepalai, keičia duonos gaminiai su pridėtine verte, sveikesniais priedais. Populiarėjant sveikos gyvensenos ir sveikų užkandžių tendencijai, duonos kategorija plečiasi už tradicinių duonos rūšių ribų.
„2017 m. ir toliau sieksime išlaikyti pozicijas rinkoje, siūlydami vartotojams pridėtinės vertės duonos produktus. Taip pat šį pavasarį Kaune planuojame atidaryti naują duonos užkandžių gamybos liniją. Rinkos tyrimai rodo, kad užkandžių su sveikais priedais dalis duonos kepinių kategorijoje ateityje turėtų augti. Be to, kartu su nauja gamybos linija, siekiame sukurti palankias sąlygas eksportui į Europos Sąjungos šalis ir Rusiją“, – sako M. Snarskis.
Inovacijos – duonos rinkos ateitis
Nors duona – tai produktas, iš kurio dažnai nesitikima naujų ar netradicinių skonių, tačiau „Fazer Bakery Baltic“ vadovas tikina, kad būtent inovacijos ir kitoks požiūris galėtų grąžinti duonos rinką į augimo kelią.
„Pavyzdžiui, „Gardėsio“ duona su kefyru yra puikus pavyzdys, ko vartotojai tikisi iš duonos – tai naujos ir netikėtos duonos sudedamosios dalys ir skoniai. Ši duona 2016 metais rinkos tyrimų bendrovės „AC Nielsen“ buvo pripažinta sėkmingiausiu nauju produktu duonos kategorijoje ir gavo auksinį apdovanojimą konkurse „Lietuvos metų gaminys“.
Jos pardavimai viršijo visus mūsų lūkesčius ir planus. Atsižvelgdami į vartotojų poreikius, šiemet rinkai pristatome visišką naujovę – duoną, kurioje daugiau nei trisdešimt procentų miltų pakeičia daržovės. Suomijoje ir Švedijoje ši naujovė sulaukė didelio pasisekimo, tad tikimės, kad prigis ir Lietuvoje“, – sako M. Snarskis.
„Fazer“ verslo plėtra
Visos „Fazer“ grupės, kuri veikia aštuoniose šalyse, 2016 m. pardavimai pakilo 2 proc., o tai sudarė 1.603,5 mln. eurų. Grupės bendras pelnas prieš nematerialiojo turto amortizaciją buvo prilygintas 87,7 mln. eurų, o veiklos pelnas siekė 52,7 mln. eurų – tai 19 proc. daugiau nei 2015 m. Be to, „Fazer“ 2016 m. į verslo plėtrą investavo beveik 105 mln. eurų. Šios investicijos buvo skirtos gamybos našumui, siūlomų produktų ir prekės ženklo vystymui.
Sveikai gyvensenai tampant vienu pagrindinių vartotojų pasirinkimo kriterijų pasaulyje, „Fazer“ tęsia savo plėtrą ir š. m. kovo mėnesį įsigijo suomių įmonės „Bioferme“ prekės ženklą „Yosa“, siūlantį alternatyvą jogurtui, pagamintą augaliniu pagrindu ir praturtintą gerosiomis bakterijomis. Šia investicija „Fazer“ įžengė į naują rinką ir fermentuotų avižų produktų kategoriją.
Siekiant paskatinti įmonės augimą ir tarptautinę plėtrą, „Fazer“ įsteigė ir naują verslo kryptį – „Fazer Lifestyle Foods“, kuri telkiasi į grūdų produktus be pieno, maistą augaliniu pagrindu ir užkandžius.
2016 metų „Fazer“ veikla:
„Fazer Lietuva“ pardavimai pernai augo 3,4 proc., nuo 16,08 mln. eurų 2015 metais iki 16,625 mln. eurų 2016 metais.
„Fazer Group“ grynieji pardavimai 2016 m. sudarė 1.603,5 mln. eurų, užfiksuotas 2 proc. augimas, palyginti su 2015 metais.
„Fazer Group“ veiklos pelnas sudarė 52,7 milijonus eurų – 19 proc. daugiau nei 2015.
Pinigų srautai 2016 m. iš pagrindinės veiklos buvo 120,9 milijonų eurų ir bruto investicijos sudarė 104,6 milijonus eurų.