Lietuvių įmonė tarp didžiausių aviacijos finansų gigantų, valdančių daugiau nei 260 milijardų JAV dolerių vertės lėktuvų parkus, išsiskyrė itin aukštu turto likvidumu.
Kasmet populiariausio aviacijos finansų leidinio „Airfinance“ specialistai analizuoja lėktuvų nuomos bendrovių finansines ataskaitas ir vertina jų finansinius rodiklius bei kapitalo struktūrą. Remiantis šio vertinimo rezultatais, sudaromas finansiškai stabiliausių ir perspektyviausių įmonių visame pasaulyje sąrašas. 2016 metų reitinge „AviaAM Leasing“ finansinės ataskaitos parodė aukščiausią turto likvidumą tarp visų 50-ies bendrovių. Be to, puikius rezultatus bendrovė demonstravo ir pelno prieš mokesčius dalies grafoje.
„Ne paslaptis, kad šioje srityje sumos yra ganėtinai įspūdingos – vienas naujas lėktuvas gali kainuoti nuo 45 iki 280 milijonų eurų ar net daugiau. Aviacijos rinkai finansiškai atsigavus po 2008-ųjų ekonominės krizės, orlaivių nuomos sektorius sparčiai plečiasi. Be abejo, ne kiekviena oro transporto įmonė turi finansinių resursų tam, jog pati įsigytų lėktuvą, todėl vis daugiau oro linijų ieško patikimų orlaivių nuomos bendrovių, galinčių pasiūlyti išperkamosios nuomos arba veiklos nuomos (operacinio lizingo) paslaugas“, – teigia „AviaAM Leasing“ generalinis direktorius Tadas Goberis.
Per pastaruosius keletą metų Lietuvos bendrovė dalyvavo daugiau nei 60-yje lėktuvų pirkimo, pardavimo ar nuomos sandorių, kurių bendra vertė viršija 2,5 milijardus eurų.
„Išties kartais esame labiau finansinė nei aviacinė bendrovė, todėl mums itin svarbu ne tik pasiekti didelę apyvartą ar pelno dalį, tačiau ir maksimaliai sumažinti tiesiogiai su darbu susijusius kaštus, palaikyti gerą EBIDTA rodiklį, grąžos procentą vidutinei maržai“, – pasakoja T. Goberis. „Į visus šiuos rodiklius didelį dėmesį atkreipia mūsų sandorius finansuojantys investuotojai bei bankai, su kuriais įgyvendiname projektus. Džiugu, kad be patekimo tarp geriausių dar buvome pripažinti ir kaip viena efektyviausių lėktuvų nuomos bendrovių.“
Kaip teigia įmonės vadovas, šiuo metu didžiausią dėmesį „AviaAM Leasing“ skiria Kinijos rinkai, kur lietuvių bendrovės darbo rezultatai jau spėjo patraukti vietinių aviacijos ir finansų bendrovių dėmesį. Skaičiuojama, kad Kinijos bendrovės per artimiausius du dešimtmečius išleis beveik 1 trilijoną eurų ir įsigys beveik 7000 naujų lėktuvų. Taip Kinija pagal orlaivių kiekį aplenks JAV ir taps didžiausia aviacijos rinka pasaulyje.
Neseniai „AviaAM Leasing“ kartu su antro pagal dydį Kinijos regiono Henano civilinės aviacijos vystymo ir investicijų bendrove (HNCA) įsteigė bendrą lėktuvų nuomos įmonę Žengžou mieste, šalies rytuose. Bendrovės planuose – beveik 1 mlrd. eurų vertės orlaivių parkas. „AviaAM Financial Leasing China“ bendradarbiauja su didžiausiais Kinų bankais, tarp kurių – „China Development Bank“, „Bank of Communication“, „China Merchant Bank“, „China Construction Bank“, „Bank of China“.
Per pirmuosius 9 šių metų mėnesius „AviaAM Leasing“ įplaukos siekė daugiau nei 43 milijonus eurų, t.y. beveik dukart daugiau nei per tą patį periodą 2015 metais (24 mln.). Tuo tarpu įmonės pelnas nuo sausio iki rugsėjo, palyginti su praėjusiais metais, išaugo 2,5 karto – nuo 7 mln. iki 18 mln. eurų.