Lietuvoje veiklą vykdantis bankas „Barclays“ ir Suomijos NT investicijų ir valdymo įmonių grupė „Technopolis“ – vienos tokių įmonių, kurios savo partneriais šiuo metu pasirenka jaunus mūsų šalies verslininkus.
Dažniausiai tokie jaunieji verslininkai – lietuvaičiai, nusprendę savo laimę kurti Lietuvoje, užuot išvykę svetur, arba iš emigracijos į Tėvynę sugrįžtantys mūsų kraštiečiai, kurie savo idėjomis sužavi mūsų šalyje dirbančias tarptautines kompanijas.
L. Paukštė: „Ir mažas gali būti didelis“
Įmonių grupės „Technopolis“ Lietuvoje vadovės Linos Paukštės teigimu, 2016-2017 m. vien tik Vilniuje atsidarys daugiau kaip dešimt naujų biurų pastatų, kuriuose įsikurs Lietuvos ir užsienio kapitalo įmonės. Biurus statančios bendrovės šiuo metu skelbia konkursus maitinimo įstaigoms, pietų restoranams bei mažoms kavinėms, taip pat planuojama įrengti ir vaikų darželius, sporto klubus, svarstomi kiti projektai darbuotojų patogumui.
„Šiai dienai rinkoje jaučiamas didelis darbuotojų trūkumas, todėl visos kompanijos ieško sprendimų, kaip kurti papildomas vertes pas juos dirbantiems žmonėms ir yra pasirengusios pirkti inovatyvius projektus. Todėl būtent šiuo metu jauni žmonės galėtų drąsiau įgyvendinti savo idėjas, daugiau teikti pasiūlymų tarptautinėms bendrovėms. Nekilnojamo turto rinka sparčiai plečiasi, į Lietuvą ateina įvairių sričių investuotojai, stambios kompanijos, o esančios įtvirtina dar stipriau savo pozicijas, tad dabar labai palankus metas siūlyti savo idėjas“, – sako L. Paukštė.
Kaip pavyzdį ji pateikia savo atstovaujamą įmonių grupę „Technopolis“, kuri svarsto visus pasiūlymus, net jei konkurse dalyvauja maža įmonė.
„Po kelių mėnesių „Technopolio“ biurų miestelyje atidarysime dar du biurų pastatus projekte „Delta“, viso šiame miestelyje jau dirbs apie 5.600 darbuotojų. Norėdami užtikrinti jiems patogias darbo sąlygas, nuolat svarstome įvairius pasiūlymus. Pavyzdžiui, įrengti vaikų darželį ar sporto klubą – tvirtina L. Paukštė. – Dažnai konkursuose dalyvauja ir mažos bendrovės. Jei jos atitinka mūsų reikalavimus, kviečiame tapti mūsų partneriais. Juk ir mažas gali būti didelis savo inovatyviais sprendimais, noru bendradarbiauti, lankstumu ir nuoširdžiu darbu“.
Biurų miesto „Technopolio“ sutartis – jauniems lietuvių verslininkams
Pietausim.lt prekinio ženklo vienas iš akcininkų Saulius Šaltenis, šiuo metu su kemperiu keliaujantis po Europą, šią vasarą sužinojo, kad tapo įmonių grupės „Technopolis“ partneriais Lietuvoje. Jaunų žmonių valdoma bendrovė nuo kitų metų pradžios įsikurs „Technopolio“ valdomame biurų miestelyje ir bus viena iš trijų partnerių, atsakingų už beveik 5.600 žmonių maitinimą, dirbančių didžiausiose Lietuvos tarptautinėse kompanijose: SEB banke, „Western Union Processing Lithuania“, „CSC Baltic“, „Barclays Group Operations Limited“.
S. Šaltenis pasakoja, kad prieš dalyvaudami „Technopolio“ konkurse, jie jau buvo dalyvavę dar dviejų didelių tarptautinių įmonių konkursuose. Nors jų komanda tuomet nelaimėjo, bet įgijo neįkainojamos patirties, tad šįkart dalyvaujant nebuvo nepasitikėjimo, o priešingai – tikėjimas ir didelis noras laimėti.
„Mes tikime tuo, ką darome, o mumis pasitiki minios pietautojų, kurie kasdien arba bent kelis kartus per savaitę lankosi pas mus ir negaili gerų žodžių. Neseniai atidarėme antrą vietą, kur galima pietauti, ir pas mus kasdien pietauja 500-600 žmonių. Neabejotinai, tai įkvepia pasitikėjimo“, – sako S. Šaltenis.
Idėja imtis tokio verslo, anot S. Šaltenio, kilo vienam iš akcininkų, bet ji buvo kiek kitokia – pietų pristatymas į biurus. Tuomet maistas buvo perkamas iš partnerio, todėl buvo labai sunku suvaldyti kokybę.
„Kai prie įmonės prisijungiau aš, išėjęs iš darbo „Barclays“, pasiūliau gamybą perimti į mūsų rankas. Mes pamatėme nišą rinkoje – pietus, taigi dabar mes juos gaminame biurų darbuotojams. Iki šiol prisimenu verslo pradžią, kaip žaibišku greičiu – vos per tris paras – įrengėme pirmąsias patalpas sostinės Jasinskio gatvėje. Čia, vietoj senamadiškos valgyklos, per savaitgalį padarėme remontą, o pirmadienį atvėrę duris svečiams pasiūlėme ir naują valgiaraštį. Žmonės liko neabejingi – vos per kelis mėnesius lankytojų skaičius padidėjo 4 kartus, lyginant su prieš tai veikusia kavine“, – pasakoja S. Šaltenis.
„Barclays“ bankas patikėjo kavos verslo svajone
Ieva ir Domas Ivoniai, būdami dideli savo šalies patriotai, taip pat nusprendė likti Lietuvoje, užuot emigravę. Ir jie nesigaili. Šiuo metu jie turi sėkmingai augantį verslą bei valdo dvi jaukias kavines. Viena iš jų – „Taste map“ Vilniaus Čiurlionio gatvėje.
Šeimai pasisekė – šią vasarą jie tapo Vilniuje atidarytos banko „Barclay“ iniciatyva įkurtos verslo startuolių erdvės „Rise Vilnius“ partneriais. Analogiškos tarptautinės finansinių technologijų startuolių bendruomenės „Rise“ veikia ir Londone, Mančesteryje, Niujorke, Keiptaune, Tel Avive ir Mumbajuje.
„Be galo džiaugiamės galėję prisijungti prie tokio didelio tarptautinio projekto. Tikime, kad konkursą laimėjome, nes buvome nuoširdūs ir paprasti. Manau, kad kai darai, ką nors iš širdies, tai ir sekasi. Žinoma, yra ir sunkus juodas darbas“, – sako jaunoji verslininkė Ieva.
Jos teigimu, studijuodami su vyru jie dirbo Vilniaus kavinėse ir baruose, o į tokį darbą žiūrėjo kaip į papildomas pajamas. Vėliau net nepastebėjo, kaip pradėjo aktyviai domėtis kava.
„Apsilankėme Kolumbijoje, o ši kelionė mus pastūmėjo dar labiau ja domėtis. Grįžę nusprendėme Lietuvoje plėtoti kavos kultūrą, todėl pradėjome savo verslą. Rinkoje norėjome įsitvirtinti kaip kokybiško šio produkto tiekėjai, todėl ėmėmės kavos pupelių skrudinimo verslo, pradėjome importuoti žalias kavos pupeles į Lietuvą, jas skrudinti mažais kiekiais ir pakuoti“, – apie verslo pradžią pasakoja Ieva.
Jos teigimu, neturint didelių finansinių išteklių verslą pradėti nėra lengva. Tad teko susidurti su iššūkiais, tokiais kaip riboti finansai, ilgos darbo valandos, autoriteto stoka rinkoje, komunikacijos keblumai. Ilgainiui su visais iš jų pavyko susidoroti.
„Kartais riboti finansai irgi turi savų privalumų. Pavyzdžiui, priverčia būti kūrybingam – kai atidarinėjome kavinę, baldus konstravome patys, nes vieni pasirodė per brangūs, o pigių mažai jaukiai kavinei nesinorėjo. Tad visus kavinėje esančius baldus vyras pagamino pats. Stengiamės nesustoti ir nuolat tobulėti. Net pernai susituokę savo medaus mėnesį nusprendėme praleisti Dominikos Respublikoje, kavos plantacijose. Abu esame pamišę dėl kavos“, – sako verslininkė.
Geriausiai pavyksta tiems, kurie myli savo darbą
Banko „Barclays“ plėtojamos iniciatyvos „Rise Vilnius“ vadovas Darius Kavaliauskas pasakoja, kad renkantis “Rise Vilnius“ patalpoje veiksiančios kavinės partnerius iš pat pradžių žinojo, jog tai bus vieną, dvi kavines turintis smulkusis verslas.
„Mūsų tikslas yra padėti mažiems verslams augti ir plėstis ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Kalbindami visas pretenduojančias įmones siekėme surasti ne tik skaniausią kavą gaminančius ar geriausiai apie ją išmanančius, bet ir labiausiai suprantančius, kad to neužtenka. Labai svarbu kartu perteikti ir emociją, sukurti puikią atmosferą, o tai geriausiai pavyksta tiems, kurie myli savo darbą. Pokalbio metu labai išsiskyrė tie, kurie daro tiesiog verslą ir tie, kurie daro tai dėl to, kad jiems tai yra mylima sritis. Mums pasisekė, kad radome visus kriterijus atitinkančią family based įmonę, kurią pakvietėme prisijungti ir įsikurti „Rise Vilnius“ erdvėje“, – sako D. Kavaliauskas.
Jauniems žmonėms, kurie nori kurti savo verslą, D. Kavaliauskas pataria imtis tokio verslo, kuris labai patinka ir prie kurio dirbdami pradedantieji verslininkai jaustųsi laimingi. Tuomet ir sėkmė garantuota.