Teksaso valstijoje esančioje 10 tūkst. vietų konferencijų salėje pilna moterų, o scenoje besilaikydamos už rankų pasirodo 58 metų K.Rodan ir 60 metų K.Fields. Abi apsirengusios ryškiai. „Kovotojos su raukšlėmis, ar jūs pasiruošusios pokyčiams?“, – tokiu klausimu jos mėgina įkaitinti publiką.
K.Rodan ir K.Fields – tikros žvaigždės tiems, kurie susirinko į jų konferenciją. Šių moterų bendrovė užsiima produktų, skirtų kovoti su odos senėjimu, gamyba. Daugiau kaip prieš dešimtmetį jos sukūrė vaistą „Proactiv“ nuo spuogų. Atrodytų, jos galėtų visą laiką skirti verslui, tačiau du kartus per savaitę brangias sukneles keičia gydytojų chalatais, dirba savo klinikoje – pacientėms vizito tenka laukti dvejus metus.
Verslininkės tiki padedančios paprastoms moterims siekti sėkmės. „Rodan + Fields“ parduoda ne tik nuo senėjimo saugančią kosmetiką, jos parduodą svajonę, leidžia moterims, kurios dirba konsultantėmis, tapti nepriklausomoms.
Tačiau yra vienas „bet“: paaiškėjo, kad 42 proc. jų nė karto nėra gavusios atlyginimo.
Per pastaruosius šešerius metus kompanijos pelnas augo 93 proc. kasmet. O bendrovė, sukurta kaip laisvalaikio praleidimo būdas, mėgstama veikla, greitai taps pasaulinio lygio kompanija.
Nuo ko viskas prasidėjo
1984 metais K.Fields įstojo į universitetą. Ji nutarė tapti dermatologe. K.Rodan buvo jos kurso draugė. Merginas tuomet suvienijo aistra madai, jų draugystė tęsėsi ir po studijų.
1989 metais K.Rodan šovė mintis sukurti priemonę nuo spuogų ir ji iš karto kreipėsi į savo draugę, kuri vėliau tapo ir verslo partnere. Abi buvo nepatenkintos jau parduodamais produktais, mat šie atrodė neveiksmingi, be to, juose buvo daug cheminių medžiagų.
Moterys nutarė pasitelkti artimuosius. Tarkim, K.Rodan vyras tapo verslo konsultantu. Netrukus bendrovėje dirbo ir kosmetologas – jo pagamintos veido kaukės ilgainiui tapo būsimos formulės pagrindu.
Moterys dirbo kaip tikra komanda. Kai K.Fields 1994 metais išėjo motinystės atostogų, partnerė viską perėmė ant savo pečių. Praėjus 32 metams nuo pažinties, verslininkės tapo dar artimesnės. Jos visur pasirodydavo kartu, prieš tai netgi derindavo aprangą.
Iš pradžių nebuvo nieko – net pradinio kapitalo, tik draugystė.
Kai būsimo produkto formulė buvo sukurta, pradedančios verslininkės pasiūlė vienai draugei išmėginti tai, kas sukurta.
„Procesas buvo labai jaudinantis. Tai buvo svarbiausia, ką mes darėme gyvenime“, – prisipažino K.Rodan.
Tiesa, pirmasis bandymas nebuvo labai sėkmingas, draugė skundėsi kvapu ir nemaloniais pojūčiais. Tad medikės nusprendė tobulinti produktą, siekti, kad jis taptų kuo panašesnis į veido kremą.
„Mes buvome kaip pelės labirinte. Mes bandėme apeiti kampus ir papuldavome į aklavietę. Kelyje į sėkmę mūsų laukė daug nesėkmių“, – pasakojo K.Fields. Ji sakė, kad išeičių su K.Rodan ieškodavo laisvu laiku susirinkusios draugės virtuvėje. Jos mažai kam pasakojo apie savo planus, tik draugams ir konsultantams. Juk formulė galėjo būti pavogta.
1993 metais verslininkės savo produktą parodė bendrovei „Neutrogena“. Po metų bendrovės prezidentas pareiškė, kad, norėdamos geresnio rezultato, jos turi parduoti formulę. Tai moteris šokiravo, jos, be abejo, nesutiko. Galiausiai „Neutrogena“ atsisakė bet kokio bendradarbiavimo.
Vis dėlto pažintis su „Neutrogena“ nebuvo bevertė – bendrovė pateikė reklamos planą. Šiek tiek vėliau konferencijoje K.Rodan sutiko kompanijos „Guthy-Renker“ įkūrėjo tetą, moterys pasikalbėjo, ir 1995 metais dviejų verslininkių sumanytas vaistas jau buvo leidžiamas su „Guthy-Renker“ vardu. Bendrovė parduodavo kremą, o medikėms atiteko 15 proc. pelno.
„Proactiv“ greitai tapo vienu perkamiausių bendrovės produktų, o gauti pinigai sudarė beveik pusę viso pelno. „Gunthy-Renker“ iki šiol atsakinga už vaisto pardavimą. Kad produktas pasiektų tarptautinę rinką, kovą bendrovė susivienijo su „Nestle“. K.Fields ir K.Rodan pardavė savo teises į produktą. „Forbes“ šį sandorį įvertino mažiausiai 50 mln. dolerių.
Po sandorio K.Fields ir K.Rodan galėjo grįžti prie medicinos. Bet moterys norėjo ir toliau spręsti žmonių problemas ne tik klinikoje.
Į jų biurą vis dažniau ateina jauni žmonės, kurie skundžiasi raukšlėmis. Kontraktas su „Guthy-Renker“ leidžia K.Rodan ir K.Fields kurti naujus produktus su sąlyga, kad jie nebus reklamuojami per televiziją. Verslininkės susikoncentravo į senėjimą stabdančią produkciją.
2002 metais jos rinkai pasiūlė kosmetikos liniją „Rodan + Fields“. Bendrovė pradėjo plėtoti naują rinkodaros strategiją: konsultantai parduodavo kosmetiką, gaudavo numatytą procentinę dalį ir išmokų už surastus naujus darbuotojus.
Tačiau skirtingai nei „Avon“ ar „Mary Kay“, ši bendrovė atsirado vėliau – technologijų epochos metu. Pardavėjams nereikia nieko, tik turėti paskyrą socialiniuose tinkluose ir taip pardavinėti produktus. Šiandien produktai parduodami net naudojantis programėle „Periscope“. Konsultantai siūlo kremus nuo spuogų, raukšlių, senėjimo, tonikus bei pienelius.
K.Rodan ir K.Fields valdo didžiąją bendrovės dalį, tačiau biure jos nesirodo kiekvieną dieną. Yra generalinis direktorius, yra ir valdybos nariai, o verslininkės atvyksta tik kai reikia pasinaudoti verto teise, tarkim, atšaukti produkto, neatitinkančio standartų, gamybą.
2008 metais bendrovėje dirbo 1350 konsultantų, šiuo metu – 150 tūkstančių.