„Išėjome iš vienos komforto zonos, bet patekome į kitą“, – šypsojosi Valerianas Kijevičius.
Šis 44-erių vyras su savo žmona 34-erių Beatriče Laurinkute prieš kelerius metus suprato, kad nori naujo verslo, kurį plėtotų būtinai kartu.
O kad sudomintų ir taip įvairų turizmo pasaulį, turėjo griebtis išskirtinės idėjos.
„Epicwander“ siūlo svečias šalis pažinti bendraujant su vietiniais, dalyvaujant jų tradicinėse šventėse, apeigose.
Tarkime, Balyje galima sužinoti, kaip iš gėlių pagaminti aukas dvasioms, dalyvauti vietinių tradicinėse vestuvėse, Kroatijoje į kalnus leistis su žolininke, per Prancūziją dardėti čigonų vežimu, Indijoje keliauti su tradicinių šokių specialistu ir fotografu.
„Kiek mūsų, lietuvių, pažįsta tikrąją Lietuvą? Tam reikia nuvažiuoti į kaimą, aplankyti vietos močiutę, nueiti į dūminę pirtį, sudalyvauti vardynose.
Norėjome, kad žmonės pažintų šalį – ir Lietuvą, ir kitas – bendraudami su vietos žmonėmis, o ne keliaudami su mobiliaisiais įrenginiais rankose“, – pasakojo B.Laurinkutė.
Padėjo I.Laurso patarimas
Ruoštis iššūkiams pora pradėjo pusmetis iki starto – tiek laiko prireikė ankstesniems darbams užbaigti.
Sutuoktiniai gerai išmoko verslininko Iljos Laurso duotą pamoką pradedančiosios įmonės steigėjams – vienu metu jėgas skirti tik vienam projektui. Juolab kad užmojis buvo didelis.
Pasirinkus turizmo projektą, teko perduoti kitiems statybų verslą, kuris buvo pradėtas 2012 metais. Be to, į priekį pastūmėjo ir tai, kad V.Kijevičius yra dirbęs ir turizmo srityje – turėjo kelionių agentūrą, bet ją ilgainiui pardavė.
Naujam projektui sutuoktiniai rengėsi ir finansiškai – pardavė automobilį, fotografavimo po vandeniu įrangą, poros idėją parėmė ir abiejų tėvai.
Kada jie tikisi susigrąžinti tai, ką investavę? Šeima supranta, kad tai pavyks dar negreitai. Jie pamena ir tuos momentus, kai pavalgyti tekdavo vos už vieną ar porą dolerių visai šeimai ar prašyti, kad keliasdešimt eurų atsiųstų draugai.
Tokie laikai jau praeityje, tačiau švaistytis pinigais netenka. „Kol kas tenka vis investuoti“, – sakė „Epicwander“ šeimininkai.
Jauną įmonę kūrė Singapūre
2015-ųjų vasarį šeima susikrovė būtiniausius daiktus ir iškeliavo į Pietryčių Aziją. Singapūras tapo pirmąja jų stotele – ten pradėjo kurti savo įmonę ir dalis komandos tebedirba ten.
„Keliavome po Balį, ten sukūrėme 50 pirmųjų pasiūlymų, įregistravome pirmuosius savo paslaugų teikėjus. Vėliau keliavome po Tailandą ir Malaiziją. Mūsų tikslas – Pietryčių Azija.
Taip pat Europa – pradedame nuo Kroatijos ir Italijos. Kroatija – dažnam lietuviui neatrastas perlas“, – įsitikinusi B.Laurinkutė.
Kad vietos gyventojai Tailande, Balyje ar Kroatijoje atvertų duris turistams iš svečių šalių, lietuvių pora turėjo daugsyk mesti meškerę megzdama ryšius. Ji prisiminė ir savo ankstesnių kelionių patirtį, ten sutiktus žmones, kurių nepabūgo užkalbinti, pas juos įsiprašyti, klausti apie jų gimtinę.
„Kol kas visi kontaktiniai duomenys, kurie yra mūsų platformoje, surasti mūsų pačių, patikrinti.
Galima sakyti, kad visas jų siūlomas paslaugas esame išmėginę patys“, – sakė B.Laurinkutė.
Pirmi klientai – garsenybės
Tarp „Epicwander“ klientų – įvairių šalių atstovai. Bet platformos steigėjai labiausiai orientuojasi į amerikiečius, vokiečius, kinus. Jų akiratyje – ir keliauti norintys rusai. Ilgainiui lietuviai galbūt pasiūlys turistams susipažinti ir su Rusija, ypač Sibiru.
„Mūsų klientai – karta, kuri neieško kelionių paketų su užrašu „viskas įskaičiuota“. Jie mėgsta keliones, kuriose galima ieškoti savęs, susipažinti su kitokia kultūra“, – sakė „Epicwander“ steigėjai.
Pirmaisiais „Epicwander“ klientais tapo vienas žinomiausių Pietų Afrikos Respublikos bei Olandijos dainininkų Stafas Bosas ir garsi dailininkė Varenka Paschke, tapiusi Mandelos paveikslą.
Su jais lietuviai susipažino paplūdimyje Balyje. Išgirdusi juos sudominusią lietuvių kalbą garsioji pora užkalbino B.Laurinkutę ir V.Kijevičių.
„Papasakojome jiems savo idėją, o jie pasakė: „Norime išmėginti ir būti pirmieji jų klientai“, – pasakojo B.Laurinkutė.
Įkvėpė dalijimosi idėja
Nemažai užsieniečių per „Epicwander“ pažino ir Lietuvą. „Tarkime, malaiziečiai pabūgo eiti į dūminę pirtį, bet džiaugėsi paviešėję Dargužių kaime, paragavę lietuviškų sūrių, kitokių ūkininkų produktų.
Amerikiečiams, tarkime, patiko gaminti vėtrunges – juk tai unikalus dalykas, be to, puiki galimybė praleisti laiką su savo šeima.
Turime ką pasiūlyti įvairiausių poreikių klientams“, – pasakojo B.Laurinkutė.
Iš pradžių sutuoktiniai manė, kad jų paslaugos labiausiai sudomins tuos, kurie keliauja su kuprinėmis, ieško įdomių potyrių pernelyg neišlaidaudami.
„Tačiau šie žmonės ieško ir dažnai susiranda, ką pamatyti, patys. Mūsų klientai nėra tie, kurie pernelyg taupo, bet yra labai užsiėmę, kad galėtų ilgai ruošti namų darbus“, – kalbėjo verslininkai.
Turi biurą ir Lietuvos sostinėje
Visi tie, kurie naudojasi „Epicwander“, vėliau platformoje palieka savo atsiliepimus, įvertina gautą paslaugą, aprašo savo įspūdžius.
V.Kijevičius sakė, kad veikti šitokiu principu juos įkvėpė tarptautinis būsto nuomos portalas airbnb.com, kuriame žmonės dalijasi turimu būstu, o vėliau – atsiliepimais ir rekomendacijomis.
Lietuviams platformos steigėjams nuo suteiktos paslaugos kainos tenka 12 proc. komisinių.
Singapūre ir Lietuvoje verslą įkūrusi lietuvių pora dabar biurą jau turi ir Vilniuje. O žmones, kurie sutinka turistus Azijoje ar Europoje, B.Laurinkutė ir V.Kijevičius vadina „Epicwander“ ekspertais. Kiekvienoje šalyje, į kurią siūlo vykti, jie turi ir savo verslo ambasadorių – jis tikrina paslaugų kokybę.
„Platformos tikslas buvo duoti vietos žmonėms galimybę išreikšti savo talentą, dalytis patirtimi nieko neinvestuojant. Mes juk puikiai žinome, kiek reikia investuoti į verslą, o paskui grumtis su didžiule konkurencija. Šiuo atveju pakanka investuoti savo laiką“, – pasakojo V.Kijevičius.