Įmonė „Naujasis Nevėžis“, pirkėjams siūlantis „Oho“ prekinio ženklo produktus, startavo kartu su atkurta Lietuvos nepriklausomybe – 1991-aisiais. Pradėję nuo mėsos konservų, ilgainiui nutarė lietuviams pasiūlyti tuomet dar neragautus sausus pusryčius.
Sausų pusryčių ir traškučių „Oho“ fabrikas „Naujasis Nevėžis“ praėjusiais metais pagamino apie 6,5 tūkst. tonų produkcijos, šiemet planuoja šį rodiklį padidinti iki 7 tūkst. tonų.
Bene labiausiai „Naujasis Nevėžis“ didžiuojasi kviečiais su medumi. Neseniai šie kviečiai pelnė „Populiariausios prekės 2015“ titulą. Maža to, gaminami nuo 2000-ųjų, jie šitaip įvertinami ne pirmą kartą.
Populiariausia preke vainikuotas produktas buvo vienas pirmųjų, kai įmonė „Naujasis Nevėžis“ pakeitė veiklos kryptį ir nuo konservų perėjo prie sausų pusryčių, kitokių užkandžių gamybos.
Dabar fabriko atstovai patys sunkiai suskaičiuoja, kiek pavadinimų produktų jie gamina, mat dalis jų – privačių ženklų gaminiai, kuriuos užsako prekybininkai, ar įvairūs pusgaminiai, tiekiami kitiems gamintojams.
Gamina sveikesnius produktus
Sausi pusryčiai, traškučiai, sūrūs ir saldūs užkandžiai, pagalvėlės su saldžiais įdarais – tokių „Naujojo Nevėžio“ produktų galima įsigyti Lietuvos parduotuvėse. Paklausūs jie ir tarp artimiausių kaimynų latvių ir estų.
Traškučiai paklausiausi tarp mokyklinio amžiaus jaunimo, vyresniems įtiko naujausi gaminiai – užkandžiai su sūriu „Cheese Sticks“ ir „Cheese Balls“.
Vis augantis visuomenės poreikis rinktis sveikesnius produktus pakoregavo ir „Naujojo Nevėžio planus“ – tarkim, linija „Natur Life“ (pilno grūdo sausi pusryčiai) yra skirta tiems, kuriems labiau rūpi sveika gyvensena.
„Juos perka tie, kurie labiau rūpinasi sveikata, tarp jų – ir mamos, pratinančios prie sveikesnio maisto vaikus“, – apibūdino „Naujojo Nevėžio“ pardavimų vadovė Svajūnė Surgailytė-Virbalienė.
„Naujojo Nevėžio“ rinkodaros vadovė Samanta Aglinskaitė sakė, kad gamintojai, atsižvelgdami į kintančius pirkėjų poreikius, pakeitė kai kurių produktų receptūrą ir deda mažiau cukraus.
Idėją parsivežė iš Amerikos
„Mes išmokėme lietuvius valgyti sausus pusryčius“, – sakė S.Surgailytė-Virbalienė.
Ir tai tiesa.
Vienas iš įmonės steigėjų dar Lietuvos nepriklausomybės išvakarėse studijų metų stažavosi JAV esančiame fabrike, kuriame gaminami sausi pusryčiai. Ten tuomet būsimajam maisto technologui ir šovė idėja tokius produktus pasiūlyti lietuviams.
1991-aisiais buvo įkurtas fabrikas, tačiau jame imta gaminti mėsos konservus. Netrukus įmonės šeimininkai grįžo prie pirminės idėjos.
1996 metais pasirodė pirmieji „Oho“ produktai – kakaviniai javainiai ir grikių dribsniai. Bėgant metams, asortimentas išsiplėtė.
„Kokius ketverius metus teko skintis kelią į rinką, juk vartotojai nebuvo įpratę valgyti sausų pusryčių. Vėliau atsiradusius bulvių traškučius jie pamėgo greičiau.
Mažais žingsneliais buvo pasiekta to, kad vartotojai, ypač šeimos, ėmė pirkti mūsų sausus pusryčius, juolab kad analogiški užsieniniai produktai kainavo apie penktadalį brangiau“, – apie pradžią pasakojo įmonės pardavimų vadovė S.Surgailytė-Virbalienė.
Dabar, anot jos, Lietuvoje „Oho“ prekinio ženklo produktai užima daugiau nei trečdalį rinkos ir yra šio sektoriaus lyderis.
Ir Lietuvoje, ir Kinijoje – tas pats pavadinimas
Savo produktus „Naujasis Nevėžis“ eksportuoja į 40 šalių. Lietuviški užkandžiai vežami į kaimynines Latviją ir Estiją, tolesnes Europos valstybes, taip pat Rusiją. Lietuviai pasiekė ir Azijos bei Afrikos šalis.
Nors Rusijos embargas sausų pusryčių ir užkandžių gamintojų nepaveikė, pardavimas šioje šalyje susitraukė. Priežastis – kritusi rublio vertė ir nusilpusi rusų perkamoji galia.
Tačiau tai paskatino sukti galvą ir, siekiant kompensuoti praradimą, atrasti naujas rinkas. Tarkim, sparčiai „Naujasis Nevėžis“ plečiasi Kinijoje ir neatmeta, kad ilgainiui ten turės ir savo padalinį.
Daug pastangų fabrikas deda norėdamas pavergti Didžiosios Britanijos rinką. Įmonės gaminamus sausus pusryčius su privačiais prekiniais ženklais jau galima rasti beveik visuose didžiuosiuose prekybos tinkluose.
Svečiose šalyse lietuviški gaminiai vadinami taip pat, kaip ir Lietuvoje – „Oho“.
„Šiuo žodžiu išreiškiama emocija visur reiškia tą patį, tad nesukome galvos dėl kito pavadinimo“, – sakė „Naujojo Nevėžio“ atstovės.
Savo produktus „Naujasis Nevėžis“ pristato didžiausiose užsienio maisto parodose.