Apie lietuviško kokoso aliejaus populiarumą liudija ir neseniai gautas „Populiariausia prekė 2015“ titulas.
2009 metais įkurtos bendrovės sielą Jurgitą Mackevičienę pakalbinome apie kelią, idėją, ateities viziją bei aplankiusią sėkmę.
- Kokia jūsų verslo misija?
– Bendrovės internetinės svetainės vienas iš tikslų – pateikti kuo daugiau informacijos apie sveiką gyvenseną ir mitybą, kenksmingus priedus ir produktus. Idėja kurti verslą kilo paskaičius straipsnių apie ekologiją, aplinką ir žalą. Aiškiai pamenu tą momentą, kai perskaičiau šokiruojantį straipsnį, ir tarsi nušvitimas įvyko, suvokiau – reikia apie tai skelbti kuo didesniam ratui žmonių.
– Kokią produkciją siūlote vartotojams?
– Pradinė idėja – visas Lietuvoje esantis ekologiškų prekių asortimentas vienoje vietoje. Pradėjau prekybą tik internetu ir tik Lietuvos rinkoje esančių produktų, paskui pradėjau importuoti iš Europos Sąjungos. O dar vėliau, kadangi labai mėgtu keliauti po šiltus kraštus, įsimaišė ir Azija. Kelionės transformavosi į verslo keliones.
– Iš kokių šalių importuojate prekes?
– Iš Indijos, Šri Lankos, Pakistano, Maroko, Vietnamo ir įvairių ES šalių. Nuo pat pradžių mūsų svetainėje buvo surašoma visų parduodamų produktų sudėtis, kilmės šalis, nurodyta, ar jis ekologiškas. Buvo produktų, kurių atsisakydavome dėl reiklių pirkėjų ar mano pačios sprendimu. Palmių aliejus atsisakėme mano sprendimu, radau informacijos, kad tai nėra sveikas produktas.
– Kokiomis prekėmis ateityje nustebinsite vartotoją?
– Artimiausiuose planuose – kokybiškas sezamų aliejus maistui ir kūnui. Jis – šildantis, gerai įsigeria į gilius odos sluoksnius, turi savybę ištraukti toksinus. Nors tokie produktai naudojami tūkstančius metų, Lietuvoje tenka ilgai pratinti pirkėjus, kantriai laukti, kol išbandys, papasakos draugams.
Dar matau daugybę nišų Lietuvoje, naujienų bus ne viena. Mūsų siūlomi produktai – nišiniai, bet kartais virsta gerai parduodamais. Taip nutiko su ekologišku kokosų aliejumi „Amrita“.
– Kokius inovatyvius sprendimus taikote? Kaip manote, kodėl esate tokie įdomūs vartotojui?
– Mūsų produktai patys yra inovatyvūs. Verslo modelis nuolat kinta. Startavome kaip internetinė parduotuvė, tada pradėjome tiekti savo produkciją į visos Lietuvos ekologiškas parduotuves, galiausiai pradėjome dirbti su prekybos tinklais ir eksportu.
Svarbu neužstrigti ties vienu modeliu. Kažkada startavome nuo idėjos – plačiausias ekologiškų prekių asortimentas Lietuvoje, perėjome prie to, kad ekologiški produktai – įperkami visiems.
Šiuo metu koncentruojamės į mūsų pačių produktų liniją „Amrita“.
– Kokiu savo produktu didžiuojatės labiausiai?
– Žinoma, mūsų pasididžiavimas – ekologiškas šalto spaudimo kokosų aliejus „Amrita“. Džiugu, kad pirkėjas atrado ir juo patikėjo. Iš tiesų aš pati jį naudoju ne tik ruošdama maistą, odai ar plaukams, bet ir atrandu naujų naudojimo būdų, kurie maloniai nustebina: aliejus puikiai nuvalo akių makiažą, padeda nuo saulės ir suteikia dailesnį įdegį.
Girdėjau, kad kiti kokosų aliejų naudoja dantims valyti, gerklės skausmams malšinti ar netgi kaip lubrikantą. Turime ir daugiau išpopuliarėjusių „Amrita“ produktų. Pakeliui dar daug įdomių ir skanių naujienų.
– Ar šiuo metu rinkoje jūsų produkcija turi daug konkurentų?
– Taip, konkurencija auga. Liūdna, kad Lietuvoje dažnai paprasčiausiai kopijuojama, užuot atradus savo nišą. Nors dažniausiai sekasi tam, kuris dirba iš širdies. Manau, kad kai kurie tuo pačiu metu pastebi nišinius produktus, o dėl konkurencijos laimi tik pirkėjai. Investuojame į gamybą, neapsiribojame Lietuvos rinka, šiuo metu planuose – smarkesnis eksporto proveržis.
– Ar nustebino „Populiariausios prekės“ titulas? Kaip jį išnaudosite?
– Titulas tikrai nudžiugino, o jo svarbą ir mastus supratome nuvykę į apdovanojimų ceremoniją ir pamatę, kad atsidūrėme tarp didžiųjų tiekėjų. Medalį naudosime savo etiketėje, produktas bus reklamuojamas socialiniuose tinkluose. Netrukus lentynose pasirodys modernesni kokosų aliejaus stiklainiai su naujomis etiketėmis, patogi plastikinė pakuotė kosmetikai, didelės pakuotės maisto ir kosmetikos gamintojams.
– Ar vykdote socialinę veiklą? Papasakokite apie ją plačiau?
– Manau, kad verslininkai gali smarkiai prisidėti prie visuomenės sąmoningumo formavimo. Nepaisant ir nepelningos veiklos pradžioje, buvome nuolatinis ekologijos temomis rašančio laikraščio rėmėjas, jį nemokamai dalindavome pirkėjams.
Taip pat remiame vaikų namus, kitas labdaringas organizacijas. Grąžinę visas paskolas, remsime daugiau.
– Jūsų internetinėje svetainėje galima rasti receptų, straipsnių, įvairios informacijos. Papasakokite, kodėl tuo užsiimate?
– Mūsų laikraščiai – ne tik informacija apie akcijas ir naujienas. Dažnai keliame straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą propaguojančius žmones, organizuojame susitikimus ir stengiamės tai daryti nemokamai. Mano ateities svajonė – stipri darbuotojų komanda, dirbanti šauniai ir be manęs. Norėčiau atsidėti visuomeniniams projektams ir tikiuosi sulaukti tos prabangos.
– Kaip manote, ar Lietuvoje didėja ekologiškų prekių poreikis?
– Taip, žinoma. Manau, kad ateityje bus privaloma žymėti produktus, kuriuose yra nenatūralių sudėtinių dalių, kai produktus auginant naudojamos cheminės trąšos, pesticidai.
Pažiūrėkite, kokia iškreipta situacija visuomenėje. Sąžiningai ir atsakingai dirbančios įmonės moka milžiniškas sumas, kad gautų sertifikatą. Paskui stebimės, kad ekologiški produktai – brangūs. Atsakymas paprastas: brangios natūralios trąšos, mažesnis derlius dėl žemesnio atsparumo kenkėjams, itin didelės sertifikavimo sąnaudos.
Sąmoningoje visuomenėje turėtų būti taip, kad papildomus mokesčius moka augintojai ir gamintojai, naudojantys kenksmingas medžiagas.
– Kokia jūsų ateities vizija ir kuo dar nustebinsite vartotojus?
– Ekologiški produktai įperkami visiems. Mažėjančios kainos, dažnos akcijos, taikomos mūsų linijai „Amrita“. Gavę pigesnės žaliavos, iš karto mažiname kainas ir galutiniam pirkėjui.
Mažiausios sąnaudos pirkėjų, atvykstančių atsiimti prekes pas mus į parduotuvę, nes nereikia mokėti už pristatymą. Jau dabar perkantys parduotuvėje gauna ekologiškos kosmetikos mėginukų.
Domimės tendencijomis, keliaujame, mokomės gaminti ne tik vegetarinį, bet ir žaliavalgiams skirtą maistą, dalyvaujame parodose, tad ir toliau plėsime natūralių, maistingų produktų asortimentą.