Originalus gimnazistų verslas – iš gilzių gaminamos ausinukės

2016 m. kovo 7 d. 14:46
Loreta Juodzevičienė
Produkcija turėjo puikią paklausą
Daugiau nuotraukų (12)
Gražiškių gimnazijoje pagal „Junior Achievement“ programą pirmoji bendrovė buvo įkurta prieš ketverius metus.
Produkcija turėjo puikią paklausą
Iš pradžių moksleiviai susibūrė į bendrovę „TermoLiux“ ir polimeriniu moliu dekoravo bei pardavinėjo stalo įrankius. Visi šaukšteliai buvo unikalūs, jų puošyba – rankų darbo.
Žaismingai dekoruoti šaukšteliai sulaukė didelio pasisekimo. Bendrovė juos ir gamino, ir pati pardavinėjo.
Kitą įkurtą bendrovę moksleiviai pavadino „Gražuolių duona“. Žaliavomis, gamybos procesu bei prekyba rūpinosi patys.
„Iš pradžių kepėme tik duoną. Kai pastebėjome, kad ją dažniausiai perka vyresnio amžiaus žmonės, galvojome, ką pasiūlyti jaunimui. Nusprendėme, – kepsime keksiukus“, – pasakojo Gražiškių gimnazijos mokytoja Edita Naidaitė, kuruojanti MMB veiklą.
Apie tai, kaip sekėsi moksleiviams, ko gero, geriausiai pasako vieno iš bendrovės narių savotiškas atodūsis socialiniame tinkle: „Kepėme dvi dienas, o viską pardavėme per dvi pertraukas.“ 
Ausinukes gamina iš gilzių
Energinga pedagogė E.Naidaitė, vienuoliktokams dėstanti verslą, vadybą bei mažmeninę prekybą, džiaugėsi, kad visos moksleivių bendrovės buvo pelningos, nepatyrė nei nuostolio, nei bankroto.
Trečioji Gražiškių gimnazistų bendrovė „Killing Sound“, pradėjusi nuo drąsios idėjos, pamažu žengia į tarptautinius vandenis.
Moksleiviai ėmėsi gaminti ausinukes. Ir ne bet kokias. Jų gamybai naudoja medžioklinių kulkų gilzes. Kitas reikalingas detales perka.
Bendrovės prezidentas vienuoliktokas Rimantas Valaitis pasakojo, kad jo tėtis yra medžiotojas, todėl gauti gilzių – antrinės žaliavos – nėra jokių problemų.
Ne vienas esame pastebėję, kad su įprastomis ausinukėmis muzikos klausomą muziką girdi ne tik jų savininkas, bet ir esantieji šalia jo.
„Mūsų ausinukės nepraleidžia į išorę jokio garso, nes jis atsimuša į gilzę ir grįžta atgal“, – teigė Rimantas.
R.Valaitis, Paulius Vasiliauskas, Živilė Ulevičiūtė ir M.Miglinaitė bendrovę „Killing Sound“ įkūrė prieš du mėnesius ir kol kas pagamino dvi dešimtis ausinukių. Daugiau nei pusė jų jau parduotos.
Moksleivių versle – tikri pinigai
Visi keturi vienu balsu patvirtino, jog ši veikla nėra žaidimas, o gan sunkus ir rimtas darbas.
Rimantas prisipažino, jog darbas bendrovėje jam duoda didelės naudos, nes vėliau ketina pats užsiimti verslu.
„Ausinukių gamyba yra kruopštus darbas. Dirbame su tikrais pinigais, esame įsipareigoję akcininkams, metų pabaigoje turėsime atiduoti dividendus“, – kalbėjo Paulius.
Bendrovės akcininkais tapo mokytojai, gimnazistų tėvai bei giminaičiai, pritariantys ir palaikantys moksleivių veiklą.
Visi keturi bendrovės darbuotojai gimnazistai gauna atlyginimus.
Miglė užsakinėja dėžutes ausinukėms, rūpinasi jų dekoravimu.
Živilei tenka tvarkyti bendrovės buhalteriją.
„Sudėtinga, tačiau mokytojos padedama susitvarkau. Rašome išlaidas, pajamas ir kitus finansinius dokumentus.
Man įdomu. Manau, kad tai labai gera patirtis, nes irgi kursiu savo verslą ateityje“, – sakė dešimtokė Živilė.
Triūsas sulaukė įvertinimų
Gimnazistai, pasakodami apie verslo reikalus, dažnai kartojo žodį „problemos“, tačiau sunkumus moksleiviai priima be panikos ar nusivylimo, o kaip natūralų dalyką šioje veikloje, ir, turėdami stiprų mokytojos E.Naidaitės palaikymą, mokosi įveikti kliūtis.
„Gyvenime eiti lengviausiu keliu nėra gerai“, – įsitikinusi dešimtokė Miglė.
Moksleivių bendrovė nėra verslo žaidimas ar verslo simuliacija, todėl mokslą gimnazijoje ir triūsą bendrovėje suderinantys gimnazistai yra verti pagarbos.
Gražiškių gimnazistų ausinukės buvo demonstruojamos ir parduodamos įvairiose mugėse bei konkursuose.
Moksleiviai didžiuojasi, kad jų produkcija nukeliavo net į Italiją, Angliją ir Vokietiją.
„Prieš kurį laiką Vilniaus „Litexpo“ rūmuose vyko Vilniaus regiono MMB mugė ir konkursas. Jame dalyvavo 30 moksleivių bendrovių iš visos Lietuvos.
Mes tapome dviejų nominacijų nugalėtojais: „Litexpo“ simpatijų“ ir bendrovės UPS „Eksporto potencialas“.
Dabar rengiamės vykti į mugę Šiauliuose, balandžio pabaigoje – Marijampolėje. Mugėse užmegztos pažintys atvėrė galimybes ieškoti verslo partnerių užsienio valstybėse“, – pasakojo mokytoja E.Naidaitė.
Verslo pamokos prigijo ir Lietuvoje
Idėja mokyti jaunimą verslo paslapčių, supažindinti su ekonomikos pagrindais nuo mokyklos suolo kilo 1919 metais Jungtinėse Amerikos Valstijose. Tuo tikslu buvo sukurta programa „Junior Achievement“.
Vyresniųjų klasių mokiniai po pamokų kurdavo bendroves ir, padedami verslininkų, įgydavo praktinių įgūdžių.
Lietuvoje šia veikla buvo susidomėta 1993-iaisiais. „Lietuvos Junior Achievement“ pradėjo įgyvendinti programas 11–12 klasių mokiniams.
Bendrovę įkuria ir uždaro realiai
MMB, veikianti pagal akcinės bendrovės modelį, moksleiviams sudaro sąlygas realiai paragauti verslininko duonos.
Mokiniai įkuria įmonę, sukaupia pradinį kapitalą, planuoja, kuria paslaugą ar produktą, jį parduoda, užsiima rinkodara ir galop uždaro įmonę, nes verslas paprastai trunka nuo kelių mėnesių iki vienerių mokslo metų.
Pasibaigus veiklai, bendrovė atsiskaito su akcininkais, grąžina „Lietuvos Junior Achievement“ neparduotas akcijas, sutvarko bendrovės uždarymo dokumentus. ˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.