Vos prieš tris mėnesius duris atvėrusi „BOD Group“ įmonių grupei priklausanti UAB BRD akinių lęšių gamykla „Baltic Optical Dimension“ (toliau BOD) sparčiai didina apimtis. Pasak įmonės vadovo Vytauto Tumino, pati moderniausia optinių lęšių gamykla Baltijos šalyse per trumpą laiką jau pasiekė realų proveržį.
Užsakymų daugėja
„Adaptacijos laikotarpis buvo geresnis, nei galėjome tikėtis. Įmonė – ne testavimo poligonas: užsakymų sulaukiame kiekvieną dieną ir jų daugėja. Savo ruožtu taip pat daugėja naujų partnerių – mažmeninių optikos tinklų, per kuriuos mus su savo užsakymais pasiekia galutinis vartotojas“, – pasakojo V.Tuminas.
Pasak jo, įmonė negamina ir neprekiauja akinių rėmeliais, nors tokių planų irgi neatsisako. Dabar palaiko tiesioginius ryšius su optikais, o šie – su konkrečiais žmonėmis, kuriems reikalingi vienokie ar kitokie akiniai.
Akinių lęšių gamykla, bendradarbiaudama su Lietuvos bei užsienio optikomis, jau gamina individualizuotus vieno židinio, kitaip – trumparegiams bei toliaregiams skirtus akinių lęšius bei bifokalinius lęšius. Tačiau įmonės darbuotojai su pasididžiavimu kalba apie jų vizitinę kortelę – daugiažidinius lęšius, tarp jų – progresinius akinių lęšius, gaminamus pagal individualius užsakymus.
Įmonės vizitinė kortelė
Progresiniai akinių lęšiai toli gražu nėra tas pats, kas įprasti lęšiai. Progresinis lęšis turi skirtingų dioptrijų zonas, todėl žmogui pagal poreikį užtikrina gerą matymą įvairiu atstumu tiek žiūrint į tolimą, tiek į artimą objektą. Įsigijus akinius su tokiais lęšiais nebereikia turėti atskirų akinių skaityti ir vairuoti ar televizoriui žiūrėti – vieni jie tinka viskam.
Kodėl dar ne visi tokius turi? Jie turi vieną trūkumą – gaminti kiekvieną tokį lęšį reikia individualiai konkrečiam žmogui, todėl jis gana brangus. Be to, net pasiryžę mokėti lietuviai ligi šiol turėjo tokio lęšio laukti mažiausiai 2 savaites. BOD žada sutrumpinti ne tik laukimo laiką, bet ir sudaryti prielaidas mažmeninėje rinkoje sumažinti jų kainą.
„Viena dešimtkart mažesnė tokio tipo gamykla veikia Rygoje. Yra keletas didesnių Lenkijoje, tačiau jų technologinis lygis gerokai skiriasi. Taigi dabar užsakius progresinių lęšių reikia laukti iki keletos savaičių, o mes galime pasiūlyti gaminį per kelias dienas. Be to, vienas mūsų kriterijų – konkurencinga kainodara, vadinasi, produktas turi prielaidų pigti ir galutiniam vartotojui.
BOD produktas priklauso „premium“ segmento kategorijai. Paprastai tokie gaminiai ne visiems įperkami. Mes atėjome, kad galėtume pasiūlyti unikalią produkciją už patrauklią kainą“, – lietuvių gamintojų teikiamus privalumus vardijo įmonės vadovas.
Individualizuota produkcija
Maksimalus modernios gamybinės linijos pajėgumas – iki 4000 vienetų individualizuotų lęšių per parą. V.Tuminas neslepia, kad Lietuvos rinka tokiems kiekiams – per maža. Visi optikos centrai daugiausia dirba su užsienio gamintojais ir tiekėjais. Iki šiol apie 95 proc. rinkos užpildė individualizuoti akinių lęšiai, atgabenti iš Lenkijos, Čekijos, Italijos, Prancūzijos, Vokietijos, kitų šalių.
„Šiandien didžioji rinkos dalis orientuota į gatavą produktą – sandėlinį lęšį. Ką mes matome rinkoje? Akiniai per vieną valandą. Sandėliuose yra sukaupta gatavų lęšių, jie parenkami, išpjaunami ir įstatomi į rėmelius. Tai neturi nieko bendra su optimalia optine galia, išcentravimu, optimizavimu, individualiu pritaikymu konkrečiam vartotojui. Skiriamasis mūsų įmonės bruožas – gamyba pagal konkrečius parametrus ir konkrečiam žmogui.
Yra daug parametrų, lemiančių akinių lęšių individualizavimą. Akinių lęšiai parenkami ir pagal konkrečius fiziologinius veido parametrus, ir pagal akinių rėmelio parametrus, išlinkius, atstumus. Tai iš esmės skiriasi nuo tų produktų, kurie masiškai keliauja iš Azijos ar Europos. Universalus produktas – ne pats geriausias sprendimas. Netolimoje ateityje vis tiek viskas kryps link individualizacijos“, – prognozavo V.Tuminas.
Anot jo, metas suvokti, kad į brangius, vardinius rėmelius negalima dėti pigiausių lęšių. Vartotojas turi suprasti regėjimo svarbą ir įtaką sveikatai.
„Tam, kad žmogus pajustų kuo didesnį komfortą, turi įsidėti individualizuotus lęšius ir pamatyti pasaulį kitomis akimis“, – įmonės vadovui antrino jos pardavimo vadovas Tautvydas Monkeliūnas.
Būtina informuoti
Lęšių gamintojos „Baltic Optical Dimension“ vadovo V.Tumino teigimu, optikos salonų klientai ne visada žino, kas tai yra progresiniai lęšiai, kokios jų savybės, kokia įtaka regėjimui. Tie, kurie juos pirmą kartą užsideda, gali kurį laiką jausti diskomfortą.
„Reikia informuoti žmogų, kad daliai jų reikalingas adaptacijos laikotarpis. Kartais jis trunka nuo savaitės iki kelių mėnesių. To nežinodamas žmogus gali pasipiktinti: „Sumokėjau pinigus, o nešioti akinių negaliu!“
Tai gal ne lęšiai blogi, o netiksliai atlikti matavimai ar parinkti netinkami rėmeliai? Atskirais atvejais kai kuriems pacientams oftalmologai iš viso nerekomenduoja nešioti akinių su progresiniais lęšiais. Akivaizdu, kad reikia nuosekliai ir aiškiai prusinti vartotoją šioje srityje“, – apie informacijos stygių, su kuriuo gali susidurti akinių pirkėjai, pasakojo V.Tuminas.
Įmonėje – unikali vokiečių įranga
Akinių lęšių gamykloje BOD veikianti Vokietijos kompanijos „Schneider“ individualizuotų akinių lęšių gamybos linija MODULO – pirmoji tokia Europoje bei trečia pasaulyje po JAV (Sakramento) ir Honkongo.
„Schneider“ Vokietijoje buvo pripažinta viena pirmaujančių inovacijų diegėjų. MODULO liniją ji pristatė parodose tik pernai, tad šiuo metu tai yra geriausia, ką galima rasti pasaulyje.
„Technologija, kurią mes taikome, žinoma optikos bendruomenei. Tačiau pas mus įdiegtas pažangiausias automatizavimo lygmuo – konvejerinė gamybos sistema bei kokybės patikros įrenginiai leidžia sekti ir kontroliuoti kiekvieną užsakymą. Akinių lęšių gamybai panaudojama nemažai duomenų, kurie po specifinės kompiuterinės kalkuliacijos perkeliami ant lęšio paviršiaus suformuojant tiek unikalius dizainus, tiek optimalią optinę galią visame lęšio plote. Aukščiausias tikslumas yra vienas kertinių šios gamybos savybių“, – sakė V.Tuminas.
Nenusileidžia pasauliniams lyderiams
Vadovas pasidžiaugė, kad per pirmuosius gamybos mėnesius įmonę pasiekė tik geri atsiliepimai.
„Turime klientų ir iš Latvijos, ir iš Estijos. Teigiama, kad mūsų įmonėje pagaminti akinių lęšiai niekuo nenusileidžia pasauliniams lyderiams. Turime vieną geriausių pasaulyje sukurtų technologijų ir patyrusį personalą, kuris patirties sėmėsi iš vokiečių ir toliau gilinasi į gamybos subtilybes“, – pasidžiaugė V.Tuminas.
Vyr. operatorius Julius Babarykinas paliko darbą garsioje optikos kompanijos „Zeiss“ laboratorijoje Didžiojoje Britanijoje ir atkeliavo į netoli nuo Vilniaus įsikūrusią įmonės gamyklą.
„Anksčiau dirbau vienoje iš „BOD Group“ įmonių. Grįžau atostogų, užsukau pasilabinti su buvusiais kolegomis, o jie man sako: „Yra tavo kvalifikaciją atitinkantis darbas.“ Kadangi savo ateitį siejau su Lietuva, ilgai nedvejojau – juk pasitaikė tokia puiki proga. „BOD Group“ su savo technologijomis ir verslais yra toji kompanija, į kurią norisi grįžti“, – sakė Julius.
Saulė diktuoja paklausą
Nors progresiniai lęšiai BOD gamyklai itin svarbūs, tačiau ne mažiau dėmesio skiriama ir kitiems individualizuotiems lęšiams.
Rinkos tendencijas stebintys ir specializuotose optikos parodose besilankantys darbuotojai atkreipė dėmesį, kad rinkoje vis didesnį pagreitį įgauna saulės korekciniai lęšiai. Saulėtojo sezono metu jie puikiai apsaugo nuo ultravioletinių spindulių.
„Mes galime pagaminti nuo saulės spindulių apsaugančius poliarizuotus, taip pat ir fotochrominius akinių lęšius, kurie tamsėja šviesoje. Gaminame akinius nuo saulės su dioptrijomis vairuotojams, sportininkams, motociklininkams. Be problemų galime pagaminti lęšius išlenktiems akiniams, kuriuos naudoja lenktynininkai, dviratininkai. Taip, yra ir daugiau tokių gamintojų, bet anksčiau tokie akiniai labai brangiai kainuodavo, o jų gamyba ilgai užtrukdavo“, – gaminių spektrą vardijo BOD pardavimo vadovas T.Monkeliūnas.
Neseniai į rinką įžengę akinių lęšių gamintojai visi kaip vienas tvirtina: BOD technologinės galimybės – labai didelės. O to, ko jie negali pagaminti, negali ir niekas kitas.
Dovanojo darbuotojams
Bendrovės planuose – iki 2016 m. pradžios užimti 15 proc. Lietuvos individualizuotų lęšių rinkos, Baltijos šalyse – iki 10 proc. Ketinama neapsiriboti Baltijos regionu, bet eksportuoti ir į kitas Europos šalis – Skandinaviją, Lenkiją, Ispaniją.
Kompanija glaudžiai bendradarbiauja ir su oftalmologų ir optometrikų bendruomenėmis, tiek valstybinėmis, tiek ir privačiomis klinikomis. Ketinama aktyviai veikti savanoriško sveikatos draudimo (SSD) segmente, sukuriant patrauklius pasiūlymus optikos tinklams ir galutiniams SSD naudos gavėjams.
Gamyklos vadovybė diskutuoja su atsakingais Lietuvos pareigūnais dėl naujų kompensavimo modelių, žada sudaryti sąlygas senjorams, mažesnes pajamas gaunantiems žmonėms ar vaikams modernius lęšius įsigyti pigiau.
„Vyksta diskusijos su atsakingomis valstybės įstaigomis dėl naujų kompensavimo modelių bei programų kūrimo tiek statutiniams valstybės tarnautojams, tiek senjorams, taip skatinant akinių lęšių naudojimą. Tokie modeliai veikia daugelyje Europos Sąjungos šalių. Galime pasiūlyti rinkai didelės pridėtinės vertės produktus. Tokiu būdu pinigai liks Lietuvoje, sumokėti mokesčiai pateks į šalies biudžetą“, – ateities planais dalijosi V. Tuminas.
BOD nepamiršo savo įmonės ir visos „BOD Group“ darbuotojų. Visiems mažesnių ar didesnių problemų dėl regėjimo turintiems įmonių grupės darbuotojams buvo padovanoti akiniai, kurių lęšiai buvo pagaminti naujoje akinių lęšių įmonėje.