Inžinieriai perkonstravo bazinio krovininio furgono „Mercedes-Benz Sprinter“ konstrukcijas ir pradėjo gaminti serijinį miesto autobusą „Mercedes-Benz Sprinter CityLine“.
Šis mažasis miesto autobusas ypatingas tuo, kad jį gaminant reikalingos pakankamai sudėtingos bazinio krovininio furgono „Mercedes-Benz Sprinter“ kėbulo modifikacijos.
Be to, siekiant neprarasti „Mercedes-Benz“ garantijos visi darbai ir techniniai sprendimai buvo derinami su „Daimler AG“ gamykla, jų inžinieriai turėjo patvirtinti, kad transporto priemonė atitinka visus kokybės ir saugumo reikalavimus.
Perdarė visą kėbulą
„Vos keletas įmonių visoje Europoje sugeba gaminti panašias transporto priemones“, – teigė serijiniu būdu transporto priemonę gaminančios bendrovės „Altas komercinis transportas“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.
Gaminant žemagrindį M2 klasės miesto autobusą siekta jį pritaikyti žmonių su neįgaliojo vežimėliu gabenimui, todėl inžinieriai turėjo spręsti keletą nemenkų problemų.
Pirmiausia, montuojant įlipimo duris išpjaunama ne tik didelė šoninė kėbulo dalis, bet ir nešančioji kėbulo atrama, išpjautos angos langams. Po tokių drastiškų pokyčių galutinis gaminys laikosi tik ant lietuvių inžinierių sukurtų konstrukcijų.
Be to, siekiant pažeminti grindis ties įlipimu, išpjaunamas visas dugnas tarp vairuotojo sėdynės ir galinio tilto, sumontuojamas nužemintas konstruktas. Šiuos automobilius varo galiniai ratai, todėl po tokių konstrukcijos pakeitimų reikia perdaryti ir kardaninę pavarą.
Atsparūs vandalams
„Negana to, perdarant automobilį reikėjo keisti bako tvirtinimo vietą, kuro padavimo sistemą. Tai sudėtingi pakeitimai, tad reikia daug dėmesio skirti sandarumui ir saugumui.
Jautri perdarymams ir tokio modelio autobusuose montuojama „Euro VI“ variklių dujų išmetimo sistema. Visus šiuos darbus gali atlikti tik aukštos kvalifikacijos specialistai“, – pastebėjo E.Radzevičius.
„Mercedes-Benz Sprinter CityLine“ pritaikytas keleivių vežimui didmiesčiuose, siauromis gatvėmis ir gali vežti 16 sėdinčių ir 6 stovinčius keleivius arba 13 sėdinčių, 5 stovinčius ir 1 keleivį neįgaliojo vežimėlyje.
Kadangi tai viešosios paskirties transporto priemonė, salono įranga pagaminta iš lengvai valomų bei nuo vandalizmo apsaugotų medžiagų.
Važinėja ir Vokietijoje
Šiuo metu jau pagaminta daugiau nei šimtas tokių autobusų. Per dieną bendrovė pagamina po du „Mercedes-Benz Sprinter CityLine“ autobusus.
Nemažai pirmųjų Lietuvoje gaminamų serijinių autobusų jau važinėja Kauno gatvėmis, o kelios dešimtys ir užsienio šalyse: Švedijoje, Suomijoje ir Vokietijoje.
Už „Mercedes-Benz Sprinter CityLine“ autobusą bendrovė „Altas komercinis transportas“ apdovanoti „Lietuvos metų gaminys – 2014“ aukso medaliu.