Startuolio kūrėją imtis verslo paskatino sūnaus liga

2014 m. lapkričio 19 d. 14:03
Aida Murauskaitė
„Žinote, ką man pasakė profesorius Vladas Algirdas Bumelis? Pinigų aplinkui yra labai daug, o idėjų – mažai. Jei turi idėją, bet neturi pinigų, tai paprašyk jų ir gausi. Aš taip ir darau“, - sakė birštonietė Jurgita Šeržentienė, netrukus pasiūlysianti rinkai kremus odos problemų turintiems žmonėms. Šio verslo pradžią moteriai lengva atsiminti – jam lygiai tiek pat laiko, kiek ir jos sūnaus ligai.
Daugiau nuotraukų (1)
„Mano akimis, geras verslininkas yra lankstus kaip sliekas, greitas kaip gepardas ir išmintingas. Būtina ir nuojauta.
Planuoti gal ir reikia 100 metų į priekį, bet gyventi reikia kasdien. Būtent šiame projekte aš neturiu jokio plano. Aišku, žinau, kad būtina pakuotė, ženklas, viešieji ryšiai ir kiti standartai, be kurių išvis neįmanomas verslas. Tačiau jokio strateginio plano, kada kas turi būti, nėra. Aš mėgaujuosi procesu, tai koks čia planas?“ - svarstė 37 metų J.Šeržentienė.
Tačiau bepigu jai taip kalbėti – ekonomisto ir psichologo išsilavinimą įgijusi moteris jau turi nuosavo verslo patirties.
Naują verslą pradedančiai plėtoti moteriai pagelbėjo patarimais labai patyrę verslininkai, kurie pagalbos ranką ištiesė SEB organizuojamo projekto STARTtalk dalyviams.
Paieškos nuvedė į Turkiją
J.Šeržentienė verslo idėja kurti kremus odos bėdų kamuojamiems žmonėms užsidegė prieš pusantrų metų. Artimiausiu metu, per porą mėnesių, jos įkurta įmonė „Pupa supa“ gydomąsias priemones pasiūlys rinkai.
Birštonietė žino, kam dėkoti už verslo idėją, nors būtent tai jai suteikė daug vargo bei išgyvenimų.
J.Šeržentienės sūnui dabar veik treji. Berniukui gimus išsyk paaiškėjo ir liga – atopinis dermatitas. Birštonietė išmaišė kone visus gydytojus tėvynėje, išmėgino visas galimybes malšinti šį sunkų odos negalavimą, perskaitė viską apie hormoninius kremus, kuriuos jai siūlė Lietuvoje.
„Ką mes savo vaikams tepame?“ - baisėjosi mažamečio motina.
Nutarusi nenuleisti rankų, moteris po metų paieškų griebėsi dar vieno šiaudo – su sūnumi trims mėnesiams išvyko į Turkiją. Ten ketino ir šiluma pasimėgauti, ir vietos mediciną išmėginti.
„Pamačiau, kad Turkijoje naudojamas kitoks šio negalavimo gydymo metodas – didesnis dėmesys skiriamas žarnynui, o kremai, naudojami odai, yra kitokie nei tie, kuriuos skiria gydytojai Lietuvoje. Vaiką parsivežiau sveiką“, - pasakojo moteris.
Pasitelkė tuos, kurie išmano
Sava bėda padiktavo mintį imtis kremų gamybos. Pirmiausia savam vaikui. J.Šeržentienė atsisiuntė iš Anglijos, Turkijos kremams nuo atopinio dermatito reikalingų medžiagų ir ėmėsi juos virti.
Kai pavyko pirmasis, išvirė ir mamai bei draugei. Tiesa, vien entuziazmo nepakako. Kremai laikėsi vos porą savaičių – vėliau surūgdavo arba tapdavo vandeningi. Tad teko kreiptis į specialistus.
„Bendradarbiaujant su Lietuvos sveikatos mokslų universitetu, gimė idėja sukurti pirmąją lietuvišką natūralią kosmetiką, skirtą vaikams“, - pasakoja J.Šeržentienė.
Pasitelktos mokslininkės pirmiausia sukūrė trijų kremų receptūras. Dabar „Pupa supa“ turi 12 kremų receptus.
„Dėl veiksmingesnio poveikio odai kosmetikos gamyboje naudoju hidrolatus, o ne vandenį, kuris daugelyje kitų gaminamų kremų dažniausiai naudojamas kaip pagrindas.
Iš gėlių ir vaistažolių išgaunami hidrolatai yra aukščiausios kokybės, nes visos žaliavos atrenkamos labai kruopščiai. Produktai pagal individualų užsakymą gaminami vaistinėje”, - pasakoja Viltenės ir Juliaus mama.
Receptūrų kūrimui J.Šeržentienė pasitelkė paramą - MITA inočekius. Kitoms išlaidoms padengti verslininkė prašo banko 86 tūkst. litų paskolos apyvartinėms lėšoms. Pinigus teks grąžinti per trejus metus, tačiau garantą suteikia ir palūkanas padengs INVEGA.
„Manau, to, kad idėja pradėtų judėti, pakaks“, - skaičiavo J.Šeržentienė.
Dažna jaunų verslininkų bėda – viską daryti patiems, todėl jie neretai ir suklumpa. Birštonietė ant šio grėblio neužlipo.
„Aš šitą etapą, kai atrodė, kad esu labai protinga ir viską pati sugebu, jau įveikiau. Žinau viena, kad moku skaičiuoti ir vadovauti. O ženklo sukūrimą, elektroninę parduotuvę, nuotraukas, tekstų rašymą, receptų adaptavimą ir technologijų kūrimą, gamybą perleidau kitiems.
Stengiausi surasti pačius geriausius specialistus ir drauge padirbėti. Manau, kad man labai pasisekė“, - pasakojo J.Šeržentienė.
Kol kas uždaroji akcinė bendrovė „Pupa supa“ prekybos nepradėjo. Šiuo metu kremai testuojami, baigiama kurti pakuotė, taip pat steigiama elektroninė parduotuvė. Vienintelė įmonės akcininkė J.Šeržentienė viliasi, kad jau matyti rimtasis startas ir tai nutiksią daugiausia po dviejų mėnesių.
Improvizacija – geriau nei planas
Kas geriau kuriant verslą – planuoti ar improvizuoti? J.Šeržentienė turi atsakymą.
„Per begalinį informacijos srautą pamatyti ženklus, kada ir kokį turi priimti sprendimą. Vadinasi, reikia ramiai stebint aplinką improvizuoti“, - sakė kremų įmonės vadovė.
Tačiau, akivaizdu, kad nuojauta besikliaujanti moteris daug ką iš esmės apskaičiuoja. J.Šeržentienė norėtų, kad ilgainiui jos kremai kirstų Lietuvos sienas ir pasiektų galbūt danes, o gal ir itales. Kol kas „Pupa supa“ produktus išmėgino artimieji ir pažįstami.
Įkūrė tris darbo vietas
Kai J.Šeržentienė ėmėsi kremų verslo, ji buvo motinystės atostogose.
„Kitaip tariant, ilsėjausi, o algą man mokėjo SODRA. Esu baigusi dvejas magistrantūros studijas, turiu didelę patirtį dirbant sveikatingumo centrų ir viešbučių valdymo srityje, tačiau šiuo metu neturiu atsarginio varianto, kuris užtikrintų stabilias mėnesio pajamas.
Tačiau manau, kad jeigu labai norėčiau, stabilų darbą susirasčiau“, - neabejoja J.Šeržentienė, neslepianti, kad verslo pradžioje tenka susitaikyti su kuklesnėmis pajamomis ar remtis į sutuoktinį.
Šiuo metu „Pupa supa“ dirba trys žmonės. Be direktorės, įmonėje pluša buhalteris ir vadybininkas.
Pačiai J.Šeržentienei yra tekę būti ir samdoma darbuotoja, ir verslu rūpintis.
„Tas, kas ieško ramybės gyvenime, stabilumo, tam smagiau samdomo darbuotojo darbas. Mane pirmiausia vilioja galimybė rinktis, kada keltis į darbą, kada atostogauti, kiek dirbti per dieną, o tai gali leisti tik nuosavo verslo savininkas.
Be to, mane žavi idėja, kuri gimsta galvoje, ir aš matau, kaip ji tampa realybe. To samdomame darbe dažnai niekam nereikia, nes idėjas generuoja direktorius, tad jam reikia vykdytojų“, - lygino verslininkė.
SP2014sėkmės istorijaPupa supa
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.