Jis pats dar mokykloje nevaikščiojo tuščiomis kišenėmis. Vladas pardavinėjo kolekcines monetas, pašto ženklus ir ieškojo būdų užsidirbti. Nors tuo metu jis gautus pinigus tiesiog išleisdavo, tai teikė didelį pasitenkinimą.
„Svarbiausia, supratau, kaip pinigai atsiranda: pirk pigiau, parduok brangiau, pasiūlyk tai, ko nėra ir ko reikia žmonėms. Labai svarbu dar vaikystėje suprasti, kad pinigų niekas neduoda, jie šiaip sau neatsiranda, juos reikia pelnyti savo idėjomis ir darbu“, - pasakoja V. Korsakovas.
Kaip kvepia pinigai?
Kiekvienas žmogus, kuris nusprendžia imtis verslo, pradeda kurti. Iš pradžių tai tik idėja, ji nematoma kaip melodija, skambanti kompozitoriaus galvoje ir galiausiai tampanti darniu kūriniu.
Verslas yra panašus, tačiau dažnai žmonės nesuvokia jo kaip kūrinio. Jie mato tik parduotuvę, kurioje prekiaujama, pavyzdžiui, sportiniais bateliais ir apranga.
„Turi intuityviai suvokti, kad tau nesvetima viena ar kita sritis, jei galvoje gimsta verslo idėjos, kurios galėtų būti pelningos, jei matai, kaip pinigai kažkur keliauja, sukasi savo orbitose ir tam tikru metu jų padėtis tau duoda pelno ir atneša pasitenkinimą“, - palygina V. Korsakovas.
Verslo rūšių, kaip ir meno, yra daug ir vieną verslo misiją išskirti yra sudėtinga. Kalbant paprastai, tai yra pelno siekimas. Bet pelno siekimas nėra savitikslis. Kiekvienas verslininkas turi turėti misiją.
Verslo kūrimas yra didžiulė atsakomybė ne tik sau, bet ir žmonėms, kuriuos verslininkas įtraukė į savo komandą, suteikė jų veiklai prasmę, galiausiai pajamų šaltinį.
„Kuo tu tampi savo šeimai, savo darbuotojams, klientams, visuomenei? Koks tavo verslas – skaidrus ar drumzlinas? Sako, kad pinigai nekvepia. Iš tiesų kvepia ne pinigai, o tavo verslas“, - patirtimi dalijasi V. Korsakovas.
Ragina ugdyti nuo vaikystės
„Labai daug žmonių nori kurti verslą, bet jiems kyla abejonių, ar sugebės savo verslą valdyti. Kad tokių abejonių būtų mažiau, tėvai, duodami dienpinigių ar pirkdami saldainių vaikams, turėtų paaiškinti, kad pinigai ne šiaip sau gaunami, o uždirbami.
Reikėtų skatinti vaikus galvoti, kaip jie gali pelnyti atlygį. Tai tarsi pasiūlymas vaikui sudaryti susitarimą, kad atlikęs kokį nors darbą ar pasiekęs nustatytą tikslą jis tuos pinigus pats užsidirbs“, - sako V. Korsakovas.
Suvokti, kad pinigai uždirbami, o ne gaunami, jo nuomone, dar reikėtų ir šiuolaikinei jaunajai kartai, kuri laiko save išskirtine, kitokia. Jauni žmonės sako: „Mes – karta Y, mums neegzistuoja tradicinės vertybės ir visas kitas šlamštas.“
Matydami, kaip jų bendraamžis JAV sukuria socialinį tinklą ir užsidirba milijardą, dauguma įsivaizduoja, kad tai lengvai pasiekiama: sukuri unikalią programėlę – ir tu jau turtingas. Puiku, tačiau tam reikės paaukoti ne vieną mėnesį ir ne vienus metus.
Tačiau neretai daugelis mato tik save ir pinigus ir negalvoja apie tai, kokią pridėtinę vertę duos visuomenei jų sukurtas produktas.
Be to, verslininkas pastebi, kad tokie žmonės stokoja tradicinių vertybių ir atsakomybės, o tai svarbiausios verslininko savybės. Visos kartos yra skirtingos, bet verslo melodija ta pati: sukurk, supakuok ir parduok.
Ar pasiklojote lovą?
Norint pradėti verslą, pirmiausia reikia turėti didelį ryžtą, ugnelę. Antra ne mažiau svarbi savybė – atsakomybė pirmiausia sau, o paskui tiems, kuriuos pamėginsite į savo verslą įtraukti, – nuo darbuotojų iki vartotojų.
„Ar išsiugdei tą atsakomybę nuo mažens? Ar pasikloji lovą kasdien? Ar valaisi dantis? Ar padedi daiktą ten, iš kur paėmei? Kasdien ar kartą per savaitę keiti marškinius, su kuriais eini į darbą?
Atsakomybė yra verslo pamatas. Jeigu atsakingai elgsiesi ir būsi pasiryžęs priimti ne tik pergales, bet ir smūgius, tuomet greičiausiai tave lydės sėkmė“, - įsitikinęs V. Korsakovas.
Kai jis mato jaunus atsakingus žmones, mėgina juos įkvėpti imtis savo verslo, nesvarbu, kur ir ką jie dirba. Vladas juos ragina laisvą laiką investuoti ne į kompiuterio ar televizoriaus ekraną ar kitur, o imtis savo veiklos.
Tik nuosavas verslas leidžia pamatyti realų pasaulį su visa jam būdinga rizika, baime ir problemomis.
„Filmuose dažnai rodo, kaip vienas kietas vyrukas pakloja tris blogiukus gatvėje. Kaip jautiesi, kai tamsiame skersgatvyje kas nors paprašo cigaretės?
Gali būti stiprus ir protingas, bet tą akimirką atrodo, kad tuoj nualpsi iš baimės. Tačiau kai juos praeini ir nugali savyje baimę, tampi daug stipresnis“, - palygina pašnekovas.
Vaikiški klausimai versle
Anot „Sportland LT“ vadovo, po kurio laiko verslininkai pasijunta sotūs pinigų ir daiktų, o pinigų uždirba tiek, kiek niekada nepravalgys. Tada atsiranda kitų poreikių – socialinės atsakomybės, naudos visuomenei, mėgautis ne tuo, ką gauni, o tuo, ką duodi. Tada atsiranda antrasis kvėpavimas, kuris būtinas verslo maratone.
„Iš pradžių verslininkui atrodo, kad jis tik „kala“ pinigus, o visi juos tik ima – darbuotojai, tiekėjai, valstybė, buitis. Normalu, kad kai tau sekasi, ir aplinkiniai tikisi daugiau.
Ir kai manęs darbuotojas klausia, kodėl kraunu jam dar daugiau papildomų darbų, atsakau – todėl, kad juo pasitikiu, kad jis viršija mano lūkesčius“, - paaiškina verslininkas.
Verslininkas taip pat mėgsta dalintis, ypač savo idėjomis. Anot Vlado, kai kurie jo darbuotojai pasinaudoja jo idėjomis ir sukuria savo verslą – tai nėra labai blogas dalykas.
„Žydų išmintis sako: „Jeigu nori pradėti verslą, iš pradžių kopijuok, nes tas, kuris sukūrė verslą, žino kažką, ko tu nežinai“. Antras laiptelis – kopijuok labai gerai ir padaryk geriau už originalą.
Ir trečias žingsnis – daryk taip, kad kopijuotų tave“, - išmintimi dalijasi pašnekovas ir priduria, kad taip daro vaikai, kurie auga ir tobulėja kopijuodami savo tėvus.
„Vaikai turi savybių, kurios būtinos versle. Jie nuolat klausia: kodėl, kodėl, kodėl, nes nori išmokti ir sužinoti. O suaugusieji klausti nedrįsta“, - pastebi V. Korsakovas.
Jo pažįstami sėkmingi verslininkai jaučia nepasitenkinimą, kad per mažai išmano, per mažai dirba, per mažai žino. Bet tas jausmas veda į priekį, tad klausimas „Kodėl?“ turi nuolat skambėti verslininko galvoje ir lūpose.
Kuo panašūs verslas ir nepadorūs anekdotai?
Kuklumas žmogų puošia, bet dažnai palieka alkaną. Tai ne kartą V. Korsakovas kartojo savo dukrai, kuri prieš dešimt metų iškeliavo į Londoną, kur studijavo ir dirba.
„Versle negali būti tik kuklus. Čia reikia siekti nepasiekiamo, norėti neįmanomo ir gauti tai, ko reikia tavo sėkmei. Nereikia nusileisti, tačiau agresyvumas neturėtų tapti įžūlumu.
Tai kaip geras nepadorus anekdotas. Jis juokingas tik tada, kai pasakotojas neperžengia vulgarumo ribos“, - palygina V. Korsakovas ir prisipažįsta, kad pats mėgsta tokius anekdotus pasakoti draugams.
„Verslininkui draugų ir net kitų verslininkų kompanijoje būtina išsiskirti. Būti įdomiam, savitam, originaliam – turėtų būti išskirtinis verslininkų bruožas. Jeigu esi pilka pelė, tai kiti galvos, kad toks ir tavo verslas.
Bet jeigu esi įdomus žmonėms, turi išskirtinių gebėjimų, idėjų, kurios suburia žmones aplink tave, tai ir versle išsiskiri iš minios, ir tavo verslas bus matomas, o tai yra labai svarbu“, – sako V. Korsakovas.
Anot verslininko, savitumą privaloma nuolat ugdyti. Kuo savitesnis, originalesnis, įdomesnis, ekstremalesnis verslas ir žmogus, kuris jam vadovauja, tuo didesnė vertė.
„Sako, kad verslas yra pinigų darymas, bet verslininkai ne tik skaičiuoja ir dalina. Jie laksto lenktyniniais automobiliais, nardo, groja, šoka, kuria kino filmus, rašo dainas ir eiles, bėga į Šiaurės ašigalį ir laipioja uolomis. Jie negali be iššūkių.
Grįžta verslininkas, įkopęs į kalno viršūnę, ir jis gali sakyti savo komandai: „Aš užkopiau, o dabar jūs užkopkite nuo 100 milijonų iki milijardo litų apyvartos“. Ir tai bus lengviau, nes jie nerizikuos savo gyvybe pakibę ant skardžio.
Ir tai dar vienas iš verslo principų – siek neįmanomo, nes visuomet gausi tai, ko nori. Užsibrėžk neįmanomą tikslą ir eidamas jo link pamatysi, kad padarei daugiau negu norėjai“, - pataria V. Korsakovas.
Tapęs vienu iš SEB projekto „Start Talk“ mentoriumi, šiandien jis savo patirtimi dalijasi su tais, kurie pradeda verslą. Daugiau patarimų jaunam verslui galite rasti www.seb.lt skiltyje „Infobankas“.