Tačiau netrukus paaiškėjo, jog pirkėjams šie produktai pernelyg brangūs.
Bendrovės įkūrėjas Klemencas Agentas, nepabūgęs pradėti šį verslą, kai
1998-aisiais Lietuvą skaudžiai grybštelėjo Rusijos krizė, nusprendė, jog
reikia ne importuoti šaldytus gaminius, bet juos gaminti Marijampolėje.
Eksportuoja į 30 šalių
Per keliolika metų lietuviško kapitalo bendrovė „Mantinga“ tapo viena
didžiausių Rytų Europoje šaldytų duonos ir pyrago gaminių įmonių. Jos
asortimente – per 300 pavadinimų produktų.
Bendrovėje dirba per 800 žmonių.
„Mantinga“ apie 40 proc. savo produkcijos parduoda Lietuvoje. Kita
dalis eksportuojama į 30 užsienio valstybių. Plėsti eksportą padeda ir
Europos Sąjungos parama.
„Daugiausia mūsų produkcijos suvalgo Skandinavijos šalių gyventojai.
Danai mėgsta kepinius su marcipanais, suomiams ir švedams kepame
bandeles su kardamonu“, – vardijo bendrovės „Mantinga“ valdybos
pirmininkas K.Agentas užsakovų skonio specifiką.
Įmonė duonos ir pyrago gaminius išveža į Latviją, Estiją, Švediją,
Suomiją, Daniją, Norvegiją, Ukrainą, Rusiją, Baltarusiją, JAV, Japoniją
bei dar keliolika šalių.
Sunkmetis davė naudos
2009-ųjų metų krizė nesužlugdė įmonės. Buvo nuspręsta tik šiek tiek
mažiau kepti brangių kepinių. Tačiau tais metais padidėjo fasuotų
produktų paklausa, dėl to išaugo ir „Mantingos“ prekės ženklo žinomumas.
Nuolat tarptautinėse parodose dalyvaujanti „Mantinga“ nuosmukio nepatyrė
ir šalies verslui sunkiausiais 2009–2010 metais sukūrė net 130 naujų
produktų, tai nulėmė produkcijos pardavimų stabilizavimą ir net augimą.
K.Agentas teigė, jog tų metų krizė paskatino labiau domėtis naujovėmis.
2009-aisiais „Mantinga“ pelnė Inovatyvios įmonės vardą.
Įmonė Lietuvoje dirba su didžiaisiais prekybos centrais, mažesnėmis
parduotuvėmis, viešbučiais, restoranais, kavinėmis, mokyklomis bei
degalinėmis.
Ypatingas bendrovės gaminamos produkcijos privalumas – ilgas greitai
užšaldytų gaminių realizacijos laikas – 12 mėnesių.
Jau daugelį metų bendrovės „Mantinga“ gaminiai laimi aukščiausias
prizines vietas nacionaliniame konkurse „Lietuvos metų gaminys“.
Įmonė didžiuojasi praėjusiais metais gautu originaliu apdovanojimu.
Lietuvos verslo paramos agentūra sėkmingai projektus vykdančiai
bendrovei „Mantinga“ įteikė ne tik padėką „Svajonių pavertimas realybe“,
bet ir mažą ąžuoliuką, kaip simbolį už sėkmingai įleistas šaknis versle
ir realius projektų įgyvendinimus.
Šalia įmonės pasodintas ąžuoliukas per metus jau gerokai ūgtelėjo.
Iškilo nauja gamykla
Prieš dvejus metus „Mantinga“ įgyvendino solidų projektą – pastatė
naują šaldytų duonos gaminių bei picų ir atvėsintų užkandžių
gamyklą „Mantinga Food“.
Per trejus metus iškilo moderni, ekonomiška ir aukščiausius maisto
saugos standartus atitinkanti gamykla.
Joje sumontuota dviaukštė automatizuota natūralaus akmens krosnis, viena
moderniausių Rytų Europoje picų gamybos ir pakavimo linija.
„Mantinga Food“ produkcija – duona, picos, sumuštiniai, sriubos. Dalis
šių gaminių eksportuojama į kaimynines Baltijos valstybes.
Gaminti sumuštinius mokėsi Anglijoje
Tarptautinius standartus atitinkančioje gamykloje „Mantinga Food“ dirba
apie 400 žmonių.
„Pagaminti kokybišką, skanų ir aukščiausius tarptautinius maisto saugos
reikalavimus atitinkantį sumuštinį yra menas. Jo mes mokėmės Anglijoje,
Britų sumuštinių asociacijoje.
Kepinių gamyboje naudojame tik aukštos kokybės miltus. Mūsų produktus
natūraliai konservuoja šaltis. Greitai užšaldyti gaminiai išsaugo
šviežių kepinių skonį ir kvapą“, – tvirtino K.Agentas.
Jis teigė, jog gamyboje naudojama kiek įmanoma daugiau lietuviškų
žaliavų.
Per mėnesį „Mantinga“ grupės įmonės pagamina 2300–2500 tonų produkcijos.
Bendrovei „Mantinga Food“, sukūrusiai daug darbo vietų, prieš kurį laiką
Lietuvos darbo birža įteikė apdovanojimą „Už jaunimo integraciją į darbo
rinką“.
Įmonėje dirba net 55 proc. darbuotojų iki 25 metų amžiaus.
Trūksta išmanių specialistų
Vienos didžiausių Rytų Europoje šaldytų duonos ir pyrago gaminių
bendrovės „Mantinga“ personalo direktorė Sonata Misiukevičienė teigė,
jog į įmonę ateinančių dirbti Marijampolės kolegijos absolventų
pasirengimo lygis ne visada tenkina įmonės reikalavimus.
Direktorės manymu, ne mokymo kokybė kolegijoje prasta – nėra studentų
motyvacijos.
„Mūsų įmonėje laukiami nauji išsilavinę darbuotojai. Jų atlyginimas bei
jo didėjimas priklauso nuo paties darbuotojo, kiek sugebėjimų ir noro
dirbti jis parodo per kelis mėnesius.
Įmonei trūksta įrangą remontuojančių specialistų. Mes pasiruošę patys
mokyti, nes mokymo įstaigos neturi tokios bazės“, – sakė
S.Misiukevičienė.
Ji vaizdingai apibūdino, kokių jaunų darbuotojų labiausiai laukiama –
su vidiniu varikliuku.
Bendrovės „Mantinga“ generalinis direktorius Kęstutis Svitojus
pastebėjo, jog klysta manantys, kad grupės įmonėse yra nekvalifikuoto
darbo: „Net valytoja turi būti kvalifikuota specialistė, nes cechai
valomi ne bet kokiais chemikalais. Valymo priemonės ir būdas neturi
pakenkti įrangai bei gamybai.
Mums trūksta aukštos kvalifikacijos šaltkalvių. Atėjusius dirbti
aukštąjį išsilavinimą turinčius darbininkus mes dar mokome metus dvejus.
Marijampolėje neruošiami specialistai, kurie tiktų mūsų gamybai“.
Pagalba kasmet dosnesnė
Prieš kelerius metus bendrovės „Mantinga“ įkurtas paramos ir labdaros
fondas turi gražių tradicijų.
„Skatiname geriausiai besimokančius mūsų darbuotojų vaikus gimnazistus,
vežame juos į ekskursijas į įdomiausias Lietuvos vietas.
Juos pasveikiname specialiame renginyje, į kurį ateina jų tėvai.
Prieš kiekvieną rugsėjo pirmąją paskatiname bei paremiame mūsų
darbuotojų pirmokėlius, organizuojame jiems šventinį renginį mūsų
gamykloje.
Kadangi mūsų įmonėje dirba daug jaunų žmonių, pirmokų kartais būna
pusšimtis“, – pasakojo valdybos pirmininkas K.Agentas.
Bendrovė „Mantinga“ beveik 10 metų, pasak K.Agento, ženklia suma
prisideda prie Marijampolės krepšinio – remia vyrų ir moterų komandas.
Įmonė yra nuolatinė Marijampolėje vykstančių švenčių, kultūros paveldo
projektų rėmėja.
„Praėjusiais metais „Maisto bankui“ skyrėme paramos mūsų gaminamais
produktais už 424 tūkst. litų, šiemet skirsime dar daugiau.
Mūsų pagalbos bei produkcijos sulaukia vaikų globos namai, socialinės
pagalbos, vaiko dienos centrai, „Caritas“, samariečių bendrijos“, –
vardijo K.Agentas.
Lietuviško kapitalo pranašumai
„Amžina diskusija, kas geriau – ar vietinio, ar užsienio kapitalo
įmonės.
Iš vienos pusės – ateina užsieniečiai su investicijomis, naujomis
technologijomis bei darbo vietomis. Tai, suprantama, yra teigiamas
dalykas. Tačiau jie „išsiveda“ iš Lietuvos pelną.
O lietuviško kapitalo įmonių viskas lieka Lietuvoje.
Pavyzdžiui, Estijos verslininkai nelabai džiaugiasi, jog pagrindinę
verslo dalį valdo skandinavų kapitalas.
Beje, Lietuvoje, ko gero, yra daugiausia vietinio kapitalo įmonių, jei
lygintume su Latvija ir Estija“, – akcentavo „Mantinga“ generalinis
direktorius K.Svitojus.