Japonė prisimena, kaip dar prieš dešimt metų vietinėje Hirošimos audinių krautuvėlėje aptiko lietuviško lino. Nors tais laikais jis Japonijoje buvo dar menkai žinomas, bet mėgstančią siūti Kishiko sužavėjo iš karto.
„Pajutau kažką nepaprasto ir išskirtinio. Kuo daugiau sužinodavau apie lietuvišką liną, tuo vis labiau brandinau idėją pradėti verslą, susijusį su šiuo audiniu“, – pasakoja japonė.
Būtent lino, siejamo su lietuviškomis tradicijomis, pažinimas paskatino Kishiko užmegzti verslo ryšius su Lietuvoje šiuo audiniu prekiaujančiomis vietinėmis įmonėmis, o po kelerių metų ir pačiai gyvai pamatyti šalį, apie kurią iki tol buvo tik girdėjusi.
„Lietuvoje apsilankiau 2011 metų kovą. Prieš tai visada bandydavau įsivaizduoti, kaip ši šalis atrodo, o kai pamačiau, ji man buvo dar gražesnė nei iki tol maniau“, – prisimena ji.
Taigi dar 2009 metais Kishiko su savo vyru nusprendė pasiūlyti lietuviškų lininių gaminių įsigyti savo kraštiečiams internetu, o po kelerių metų pasiryžo atidaryti ir parduotuvę „Little Lithuania“.
„Glaudesni ryšiai su Lietuvos gamintojais ir domėjimasis Lietuva paskatino susimąstyti apie galimybę sieti savo verslą tik su šia šalimi. „Little Lithuania“ ir yra mūsų idėja, kuria norėjome apsilankiusiems pirkėjams suteikti galimybę pažinti Lietuvą“, – atskleidžia japonė.
Užsukę į „Little Lithuania“ pirkėjai gali ne tik įsigyti lino audinio ar pasiūtų rūbų, bet ir išgirsti apie šią tolimą šalį. Parduotuvės savininkė mielai papasakoja apie Lietuvos tradicinę maisto virtuvę, gamtą ar šalies istoriją.
Daugelis japonų net nežino, kur tiksliai yra Lietuva, tad tai dažniausiai būna pirmas klausimas, kurį jie užduoda Kishiko. Pati ji sako informacijos apie Lietuvą randanti tiek internete, tiek sužinanti iš lietuvių draugų.
Šiandien Kishiko bendradarbiauja su Lietuvos tekstilės, siuvimo įmonėmis. Ji tikina, kad niekada nebandė ir nė nesvarsto įsigyti lino produkcijos kitur: „Mes žinome, kad yra lino, pagaminto kitose šalyse, bet mes sutelkėme žvilgsnį į Lietuvą“.
Nors Japonijoje yra ir daugiau krautuvių, siūlančių įsigyti lino gaminių, Kishiko sako, kad tik lietuviško lino produkcija prekiaujančių parduotuvių yra mažai. Būtent tai ir išskiria „Little Lithuania“ iš kitų, tvirtina ji.
Japonė pasakoja, kad dar prieš porą metų lino gaminių pasiūla šioje šalyje buvo nedidelė, dėl to linas nebuvo toks populiarus kaip dabar. Tačiau pastaruoju metu vis daugiau vietinių domisi šiuo audiniu.
„Šiuo metu daug japoniškų parduotuvių išskiria lietuvišką liną kaip dar vieną gerą audinį šalia prancūziško, airiško lino. Tikiu, kad lietuviškas linas ateityje turi daug galimybių įsitvirtinti japoniškoje rinkoje“, – sako ji.
Kishiko mano, kad lininiai audiniai yra vieni gražiausių gaminamų produktų Lietuvoje ir jie nusipelnė tapti populiaresni pasaulyje. „Šiek tiek gaila, kad Lietuvoje žemės plotai, kuriuose auginami linai, yra nedideli, bet tikiuosi, kad ateityje linininkystė šioje šalyje vėl suklestės“, – viliasi japonė.