Z karta: už „Google“ jaunesni milijonieriai

2014 m. rugsėjo 10 d. 15:32
lrytas.lt
Jie jaunesni už „Google“, techniškai išprusę ir pasirengę užkariauti pasaulį, rašo „The Daily Mail“. Z kartos nepilnamečiai verslininkai jau susikrauna tokius turtus, apie kuriuos jų amžiaus ankstesniųjų kartų atstovai nė nesvajojo. „Daryk tai, ko niekada, kaip tau atrodo, neišdrįstum daryti“ – tai viena iš versliųjų „Z-etukų“ maksimų.
Daugiau nuotraukų (1)
Buvo X, Y kartos, atėjo Z kartos metas. Jos atstovai dar net nebaigę vidurinės mokyklos, o jau veržliai braunasi į salonus. Jie motyvuoti, kūrybingi. Tai pirmoji karta, kuri užaugo jau skaitmeninėje epochoje, o naująsias technologijas įsisavino nuo mažumės, įsiurbdami jas, galima sakyti, su motinos pienu.
Didžioji dauguma šios kartos atstovų gimę dar iki 1996 metų, tad yra jaunesni už „Google“. O pamatę, kaip gimstamumo bumo metais (1945-1964) į šį pasaulį atėję jų tėvai kovoja darbo rinkoje dėl geresnės vietos po saule, nusprendė nieko nelaukti ir kuo greičiau savo žinias pritaikyti praktikoje. Ir gerokai anksčiau, negu tą darė jų pirmtakai.
Penkiolikmečiai milijonieriai
Šiuo metu pasaulyje gyvena 2 milijardai nepilnamečių, kuriems dar nesuėjo 17 metų. Tai jie, kaip mano daugelis žmonių, parodys naują verslumo dimensiją. Nickas D'Aloisio, 18- metis vaikinas, išmoko programuoti būdamas vos 12 metų, o pernai už 30 milijonų dolerių pardavė „Yahoo“ programėlę „Summly“, kurią pats sukūrė, kai buvo penkiolikmetis.
Jo bendraamžė Beth Reekles po sėkmingo savo pirmosios knygos „The Kissing Booth“ pristatymo internete (19 mln. peržiūrų) pasirašė sutartį su leidykla „Random House“ trims knygoms išleisti.
O štai garsi JAV kino studija „DreamWorks“ šiemet pasiūlė daugiamilijoninį sandorį 15-metei Mayai Van Wagenen: ši kompanija nori ekranizuoti jos mokyklinių prisiminimų dienoraštį, neseniai pasirodžiusį atskiros knygos pavidalu.
„Atsisakymas komforto ir tokių dalykų darymas, apie kuriuos, atrodo, niekada ir pagalvoti neišdrįstum“ – būtent tokia filosofija padėjo jai pasiekti tai, ką ji pasiekė, teigia pati Maya portale „teenvogue.com“.
„Aš sužinojau labai daug apie save – kokia aš buvau ir kokia noriu būti. Supratau, kad hierarchija pagrįsto populiarumo rūšis, kuri buvo įleidusi šaknis mano mokykloje, nėra teisinga. Kad būtent atvirumas kitiems ir suradimas savyje drąsos skelbti tiesą apie save yra kur kas vertingesnė populiarumo rūšis. Tik toks požiūris gali pakeisti pasaulį“, – tikina ji.
„Rašymas visada buvo mano pirmoji meilė“, - prisipažįsta jaunoji rašytoja.
Orientacija į ranka pasiekiamą verslą
Nuosmukio metais gimusi Z karta yra naujosios krypties vėliavnešiai, kurie desperatiškai stengiasi „patys kažką padaryti“. Kadangi šis jaunimas turi galimybių kur kas daugiau, negu jų kada nors turėjo bet kuris kitas žmogus, nedvejodamas tomis galimybėmis ir naudojasi.
„Dabar net 10 metų neturintys paaugliai gali pradėti studijas internete ar susisiekti su norimu ekspertu“, - pažymi Danas Schawbelis, tyrimų bendrovės „Millennial Branding“ steigėjas.
Paaugliai dabar daro svarbius pranešimus TED konferencijose, kelia savo reputaciją, susitikinėja ir keičiasi informacija su reikalingais žmonėmis netgi dar nebaigę mokyklos. Dauguma jų mieliau rinksis verslininko, bet ne samdomo darbuotojo kelią. Tai reiškia, kad didžiulis dėmesys kreipiamas į alternatyvųjį mokymąsi: ar reikia mokėti pinigus už mokslą mokykloje, gal geriau investuoti į nuosavą verslą? 
„Manau, kad tai bus teigiamas dalykas, tačiau tai yra pirmoji karta, kurios pasirinktą kelią mes stebime, todėl nežinome, ko galime tikėtis“, - sako D.Schawbelis.
Nauji moksliniai tyrimai rodo, kad šiandienos paaugliai yra sutelkę dėmesį į savo didįjį tikslą ir jo siekia, užuot sėdėję socialiniuose tinkluose.
Per 75 proc. Z kartos jaunimo pasiryžę savo pamėgtąjį užsiėmimą paversti nuolatiniu darbu. Ankstesnės kartos atstovų tarpe tokių buvo tik 50 procentų. Šiuos faktus nustatė įdarbinimo agentūra „Intern Sushi“. Keturi iš penkių vidurinių mokyklų mokinių mano, kad jie daugiau deda pastangų tikslui pasiekti nei jų bendraamžiai.
Populiarioji kultūra prisotinta ryškių žvaigždžių, dar vaikų – nuo Romeo Beckhamo, populiariųjų Victorijos ir Davido Beckhamų sūnaus, kuriam rugsėjo 1-ąją sukako vos 12 metų ir kuris jau dirba modeliu nuo 10 metų, iki Naujosios Zelandijos dainų autorės ir atlikėjos Lorde, kuri, būdama 17- metė, laimėjo du „Grammy“ apdovanojimus ir kuriai šių metų liepos 31 dieną patikėta rūpintis dar vieno lapkričio mėnesį pasirodysiančio filmo iš serijos „Bado žaidynės“ – „The Hunger Games: Mockingjay - Part 1“ garso takeliu.
Jaunuoliai nori pakeisti pasaulį 
Du trečdaliai jaunesnių kaip 17 metų žmonių nori, kad jų darbas pakeistų pasaulį. Jeigu palyginsime, kiek ankstesnės kartos jaunuolių turėjo tokį troškimą, pamatysime, kad jų buvo gerokai mažiau – tik trečdalis. Vienu iš populiariausių pasirinkimų siekiant karjeros dabar tampa socialinė verslininkystė. Statistika rodo, kad ketvirtadalis 16-19 metų jaunuolių šiuo metu savanoriauja.
Tarp lyderių šioje srityje yra 17-metė pakistanietė Malala Yousafzai, kurią Talibano kovotojai pašovė, bet ji liko gyva ir tapo aktyviste.
Kitas vaikinukas, 13-metis Loganas Laplante`as, kuris sukėlė plačias diskusijas švietimo srityje. Jis iškėlė savo koncepciją, pavadintą „hackschooling“ - ryšių nutraukimą su organizuoto švietimo sistema. Jo pirmoji kalba TED konferencijoje susilaukė daugiau kaip penkių milijonų peržiūrų internete ir turėjo didžiulį atgarsį švietimo sistemoje, privertusi prabilti šios sistemos šulus.
O 19-metis žurnalistas Rene Silva iš Brazilijos jau išleido savo pirmąją knygą. Būdamas 11 metų jis įkūrė laikraštį, o sulaukęs 17-ojo gimtadienio įkėlė į „Twitter“ medžiagą apie policijos reidą netoli jo namų Rio de Žaneire to reido metu.
Tad stebime besikeičiančius prioritetus, o tą kaitą iššaukė nedarbo banga ir augantis mokestis už mokslą.
Vartotojų poreikių ir gyvenimo būdo tyrimo firmos „Mintel“ vyresnioji analitikė Ina Miskavets sakė: „Kada vaikai ir paaugliai sulaukia pilnametystės, gyvendami epochoje, kur populiarėja savisamda ir dėl spartaus technologijų vystymosi gimsta naujos idėjos, jie pradeda galvoti apie savo verslą“.
„Ši tendencija vis stiprėja, ypač matant padidėjusį mokestį už mokslą Anglijos universitetuose, ir kai kas jau ima abejoti aukštojo mokslo nauda“.
Tačiau būgštaujama, jog šios kartos jaunuoliai, norintys ko nors gyvenime pasiekti, šiek tiek plaukia paviršiumi.
Ika Erwina, „Mintel“ firmos mažmeninės prekybos ir technologijų analitikė, pastebėjo: „Lyginant su ankstesnėmis kartomis, vaikų ir nepilnamečių gyvenimo būdas tampa vis labiau sėdimas.
 Šie skaitmeninės epochos žmonės yra susijungę tarpusavyje ir vienu metu naudojasi daugeliu platformų ir kanalų, dėl ko kinta jų elgesys – jie dega nekantrybe, darosi nervingi, išsivysto vadinamasis magiškos tabletės mentalitetas (angl.Quick-fix mentality), kai problemas bandoma išspręsti paskubomis, panaudojant laikinas priemones, jie nori tuojau pat patirti pasitenkinimą.
Ši tendencija gali sumažinti jų lojalumą, jiems gali būti sunkiau pakeisti darbą ar gyvenimo būdą“.
Z kartanepilnamečiaimilijonieriai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.