Vilniečio verslo projektas nepraslydo pro akis net prezidentei

2014 m. sausio 20 d. 06:18
Reda Cibulskytė
Kaip pasveikinti žmogų, kad tai jis atsimintų gal ne visą gyvenimą, bet bent kelerius metus? Atvirukai su nušlifuotomis eilėmis – jau retam įdomūs, o pasukti galvą dažnai pritrūksta laiko ar fantazijos.
Daugiau nuotraukų (1)
Tačiau žinomo žmogaus asmeniškas vaizdo sveikinimas verslininkui Justui Pikeliui pasirodė dar nepasinaudotas ir originalus būdas. Ypač tiems, kurie Lietuvos muzikos padangėje turi savo favoritą.
Būrį draugų pramogų pasaulyje turintis Justas savo pažintis sumanė pasinaudoti, užsidirbti ir prisidėti prie labdaros. Jaunas verslininkas nusprendė – dalis vos prieš kelias dienas pradėjusioje veikti internetinėje parduotuvėje stebink.lt gautų lėšų bus panaudota labdarai.
Justo verslo projektas gana paprastas. Jis siūlo už tam tikrą užmokestį nusipirkti sveikinimą savo draugui ar giminaičiui. Išskirtinį sveikinimą per vaizdo kamerą perduos pasirinktas žinomas Lietuvos žmogus.
Sveikinimo kainos kol kas svyruoja nuo 200 iki 1500 litų. Brangiausiai tektų pakloti už Egidijaus Dragūno sveikinimą – 1500 litų, tačiau visi šie pinigai, sumokėti už 20 sekundžių mėgstamo atlikėjo dėmesio, atitektų ne jam.
Ant Egidijaus profilio stebink.lt elektroninėje parduotuvėje yra žyma „labdara“. Vadinasi, visas E.Dragūno uždarbis iš vaizdo sveikinimo bus skirtas labdaringai viešajai įstaigai Egidijaus Dragūno fondui.
Pigiausiai kol kas kainuotų sveikinimas iš Manto Wizard ir Elektronic I lūpų. Už tokį sveikinimą klientas turėtų sumokėti šimtą litų.
Apie tai, kas paskatino imtis tokio verslo, lrytas.lt pokalbis su J.Pikeliu.
– Pradėtas naujas verslo projektas stebink.lt. Kuo jis ypatingas?
Stebink.lt yra pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje ir, mano žiniomis, atsižvelgiant į unikalią formą – pirmasis pasaulyje. Mes išsprendžiame problemą – leidžiame sveikinti tokiu būdu, koks ankščiau buvo neįmanomas be labai artimų ir sunkiai prieinamų pažinčių.
– Manote, kad Lietuvai reikia žinomų žmonių asmeniškų sveikinimų?
– Šiandien įžymūs žmonės populiaresni nei kada nors anksčiau, nes kylant gyvenimo lygiui vis daugiau laiko žmonės skiria pramogoms ir laisvalaikio malonumams.
Nesunku pastebėti: naujienose gausu įžymybių istorijų, koncertų. Kino salės pilnos žiūrovų. Net Nostredame'as pranašavo, jog garsūs menininkai valdys pasaulį.
Žmonės ieško galimybės prisiliesti prie savo autoritetų, su jais bendrauti ir gauti jų dėmesio.
Idėja gimė natūraliai. Kaip renginių organizatorius, esu ganai žinomas tarp jaunimo žmogus, nors jokiu būdu nelaikau savęs įžymybe. Beveik kas savaitę gaudavau po kvietimą nusiųsti linkėjimus gimtadienio ar kitos šventės proga ir kartą besimaudydamas duše pamaniau: jeigu aš gaunu tokių prašymų, kiek jų gauna, pavyzdžiui, Vaidas Baumila? Iškart jam paskambinau ir išgirdau atsakymą – „kiekvieną dieną“. – Ar buvo lengva prikalbinti žinomus žmones dalyvauti?
– Tiesą sakant buvo lengviau, nei tikėjausi. Labai padėjo tai, jog daugelį žvaigždžių pažįstu jau keletą metų, pelniau jų pasitikėjimą, nes bendradarbiavau ir anksčiau.
Ir iš pačių įžymybių sulaukiau iniciatyvos. Jiems labai patiko idėja, jog galės bendrauti su savo gerbėjais, labiau juos pažinti, juk menininkai kuria dėl savo gerbėjų.
Beje, projekto idėja patiko ir prezidentei Daliai Grybauskaitei. Mieste suradau progą prisibrauti prie prezidentės. Nors iš jos apsaugininkų akių mačiau, jog gavau tik vieną minutę, pavyko idėją išdėstyti trimis sakiniais, paskui su manimi susisiekė D.Grybauskaitės atstovai.
Deja, prezidentės įtraukti į projekto sąrašą nepavyko – neleidžia įstatymas. Nors ir dalį pelno skiriame labdarai, vis dėlto esame pelno siekianti kompanija. – Kol kas sveikinančių skaičius nėra didelis. Koks jūsų tikslas? Pamatyti, ko nori klientai ir tuomet pritraukti?
– Dabar apie 10 įžymybių laukia savo pristatymo datos. Kai kurie jų – užsienio garsenybės, kai kurie mūsų tėvų laikų žvaigždės. Turime ir kozirių. Vienas jų – šiuo metu, ko gero, garsiausias lietuvis pasaulyje.
– O jei žinomas žmogus, kurio sveikinimo pageidauja žmonės, nesutiks su jūsų pasiūlymu?
– Tam yra sutartis. Sutartimi apsidraudėme ir nuo potencialių konkurentų, kuriems gali patikti idėja.
Savaime suprantama, jog vaizdo žinutės turinyje negali būti necenzūrinių ar įžeidžiančių žodžių, diskriminuojančių ar politinių pareiškimų. Visa kita – ne problema.
– Dalis žmonių įžvelgia panašumą su kadaise populiariais sveikinimų koncertais. Ar toks lyginimas jūs stebina?
– Pasaulyje, ko gero, nerastumėme verslo kuris ko nors neprimintų. Apie tokį palyginimą pagalvojau dar tik kai plėtojau idėją ir iškart apsvarsčiau, kaip būti pranašesniems.
Sveikinimų koncertas savu laiku buvo tikras hitas, tačiau iš esmės esame kitokie. Juk sveikinimų koncerte sutartis sudaryta tik tarp sveikinamojo ir laidos vedėjo. Stebink.lt įžymų žmogų supažindina su sveikinamuoju.
Pavyzdžiui, Linas Adomaitis žinos, koks jūsų vardas, ką mėgstate, kokia proga jus pasveikinti ir kas jus sveikina.
Dar vienas kertinis taškas – sveikinimų koncertas turi galiojimo laiką, tik tą laikotarpį, kol transliuojamas sveikinimas. Mūsų vaizdo įrašas lieka visam laikui, jį galima panaudoti rodant ir ant didelio ekrano, ir mobiliajame telefone. Taip pat, manau, bus labai populiaru tokią dovaną parodyti ir pasigirti socialiniuose tinkluose.
– Ar esate bandęs verslauti? Ar tai pirmas jūsų verslo projektas?
Stebink.lt nėra mano pirmasis verslo projektas. Jau kurį laiką organizuoju didelius renginius, kuriems taip pat reikia reliatyviai nemažų investicijų su rizika jas prarasti.
Renginius organizuoti įdomu, tai labai dinamiškas verslas, tačiau epizodinis ir su trumpai išliekančia verte, todėl perėjimas įvyko natūraliai. Juolab negalėčiau neįgyvendinti idėjų, kurios neleidžia užmigti naktimis (juokiasi).
– Kokius pardavimo tikslus sau keliate?
– Žvaigždžių projekto pelno marža nedidelė, tačiau įžymybių sveikinimai yra tik pirmasis stebink.lt etapas. Jeigu tik sveikintume, pavadinimas būtų kitoks.
Tikslas – tapti asmeninių asmeniškai sukurtų sveikinimų pradininkais. Netrukus plėsimės – stebink.lt sistemoje atsiras stebinimo meistrų paskyra.
Stebinimo meistrai – tai ypač kūrybingi žmonės, staigmenų planuotojai, kurie suorganizuos pompastišką, romantišką ar iš kojų verčiančią staigmeną gimtadienio, Valentino dienos, Kalėdų ar net slaptų piršlybų proga. – Ar tikitės daug užsidirbti?
– Uždirbti tikimės daug, tačiau asmeniškai užsidirbti nėra pagrindinis tikslas. Be stebink.lt, šiuo metu dirbu „Glory Bar by Stikliai“ direktoriumi ir esu susitaupęs tikslui, kad kurį laiką nereikėtų pelno imti iš įmonės. Jeigu ir bus milžiniška pelno gausa, nelabai žinočiau, kur tuos pinigus išleisti, jaučiu, kad turiu viską, ko reikia jaunam žmogui, visa kita – verslui.
Vienas mano įkvėpėjų Ilja Laursas dažnai kalba apie tai, jog troškimas pakeisti pasaulį yra gerokai stipresnis už asmeninį finansinį apsirūpinimą. Šiuo moto vadovaujuosi ir tikiu, jog tai yra dalis verslo sėkmės formulės.
– Vienas pagrindinių akcentų yra labdara. Kodėl?
– Didžiuojamės, jog esame iš dalies labdaringas projektas. Jeigu yra galimybė skirti labdarai stipriai nenuskriaudžiant verslo, kiekvienas projektas galėtų tai padaryti.
– Ar daug žinomų žmonių sutinka dėl labdaros aukoti savo laiką?
– Nori visi, tačiau ne visi gali (šypsosi). Negalime sakyti, jog verčiame žvaigždes pelną skirti labdarai, leidžiame pasirinkti. Pavyzdžiui, yra žvaigždžių, gaunančių tokius koncertinius ir autorių teisių honorarus, jog niekaip nebūtume sudominę dalyvauti projekte pasiūlę tik finansinės naudos. Arba produkto kaina turėtų būti astronominė.
Esu maloniai nustebęs, jog atsirado žvaigždžių, kurios sutiko aukoti labdarai, o užsienio įžymybės ir kai kurie lietuviai, tarp jų ir E.Dragūnas, labdaros variantą pasiūlė patys. Jeigu pinigai skiriami labdarai – mes tik padengiame vaizdo sveikinimo gamybos išlaidas.
– Kur konkrečiai aukoti pinigus jums atrodo prasminga?
– Geriausia būtų paaukoti šalies ekonomikai (juokiasi). Jeigu rimčiau, visada už širdies griebia likimo nuskriausti berniukai ir mergaitės. Daugeliui iš mūsų sunku net įsivaizduoti, ką reiškia užaugti be tikros šeimos ar sirgti mirtina liga. Stengsimės padėti tokiems vaikams.
– Kaip planuojate įrašinėti sveikinimus? Ar turite studiją, kur viskas bus filmuojama?
– Iš pradžių turėjome mintį viską daryti „vakuume“. Buvome išsirinkę studiją, nusamdę profesionalų operatorių, tačiau iš rinkos apklausos rezultatų supratome, kad žmonės labiau norėtų jaukesnio vaizdo įrašo, kuris būtų asmeniškesnis, nei klipas kurio metu įžymybė sėdi ant studijos kėdės, lyg šalia būtų įremtas ginklas.
Atsižvelgdami į pageidavimą, nusprendėme, jog žvaigždės filmuosis namuose, po repeticijos ar prieš koncertą. Šiuo atveju klientas pajus, jog sveikinimas yra įžymybės, o ne vadybininko iniciatyva. Iš keleto versijų išrinksime geriausią ir pristatysime užsakovui.
– Kaip klientui žinoti, kad sveikinimas tikrai pasieks jį? Ne paslaptis, jog kai kurie žinomi žmonės nenuspėjami. – Mūsų saugiklis – sutartis. Ji įpareigoja žvaigždes sveikinimą sukurti per 48 valandas nuo apmokėjimo gavimo, o patys turime vaizdo klipo pristatymo politiką, kurioje aiškiai pasižadame, jog vaizdo klipas bus pristatytas per 72 valandas. Jeigu įžymybė pasiklydo didžiajame kanjone ir vaizdo žinutės neįrašo – greitai reaguodami užsakovui pinigus grąžiname ir dovanojame 50 proc. nuolaidą kitam sveikinimui.
– Kokio žinomo žmogaus sveikinimo norėtumėte sulaukti jūs?
– Monikos Šalčiūtės. (Juokiasi.) Jeigu rimtai, žmogus, iš kurio norėčiau gauti sveikinimą, turėtų būti mano autoritetas.
Beje, ir pats savo draugams dovanosiu vaizdo sveikinimus. Manau, su E.Dragūno vaizdo sveikinimu originaliausios dovanos rinkimus tikrai laimėsiu. (Šypsosi.)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.