M. Mayer - savimi pasitikinti verslo gelbėtoja

2012 m. rugsėjo 2 d. 17:50
Parengė Ona Kacėnaitė („Stilius”)
Marissa Mayer (37 m.) – žinomiausia interneto pasaulio moteris, sėkmingai dirbusi bendrovėje „Google”, o dabar gelbėjanti konkurentą „Yahoo”. Spalio pradžioje sūnaus susilauksianti amerikietė darbe elgiasi kaip vyras, o tam reikia drąsos.
Daugiau nuotraukų (1)
Vyrai mano, kad jie gali viską. Jie visada kelia ranką, kai ieškoma kandidato darbui, kuriam jie net netinka. Jie trokšta iššūkių ir nė kiek neabejoja, kad darbe ir namuose yra geriausi. Vyrai gauna viską, nes jie visko nori.
Šią sėkmės formulę gerai žino ir ja vadovaujasi ir Marissa. Ji pasitiki savimi bet kuriame darbo bare, net jei tam dar nėra subrendusi.
Ši moteris dar niekada nesikratė atsakomybės ir dėl to nuolat ėjo vadovaujamas pareigas vis kopdama aukštyn. Ir kai to „Google” nebegalėjo padaryti, pasielgė taip, kaip paprastai tokiu atveju daro vyrai, – nuėjo vadovauti konkurentui „Yahoo”.
M.Mayer kaip vyras elgiasi tuomet, kai kalbama apie jos karjerą. Bet jei ji nori būti moteriška, parodo žurnalo „Vogue” puslapiuose savo nuotrauką, kur ji pasipuošusi vestuvių suknele. Šviesiaplaukė atlieka algoritmus, o gero kekso recepto ieško peržiūrėdama skaičiavimais pagrįstas lenteles.
Stanfordo universitete M.Mayer studijavo informatiką, pasirinkusi nelengvą sritį „Dirbtinis intelektas”, ir šoko universiteto baleto trupės spektaklyje „Spragtukas”. Ji naudoja tokį pat kremą kaip Holivudo žvaigždė Cate Blanchett, jai patinka dizainerio Oscaro de la Rentos kašmyriniai švarkeliai.
Su sutuoktiniu investuotoju Zachu Bogue Marissa gyvena San Fransiske, palėpėje įrengtame prabangiame bute, kur kabo vokiečių fotomenininko Thomo Ruffo darbai. M.Mayer jau sukaupė 300 milijonų JAV dolerių (800 mln. litų) turtą ir jei ji penkerius metus liks bendrovėje „Yahoo”, prie šios sumos galės pridėti dar 129 milijonus.
Jos namuose rengiami vakarėliai nėra eiliniai pasilinksminimai, tai įdomūs, įspūdingi renginiai. Amerikietė dažnai kviečiama į televizijos pokalbių laidas ir ekonomikos forumus Davose. Ji turi tokį didelį, margaspalvį pažįstamų būrį, kad net Amerikos prezidentas Barackas Obama yra svečiavęsis jos namuose.
Kaip M.Mayer gavo postą interneto bendrovėje „Yahoo”? Tiesiog geresnių kandidatų už ją nebuvo. M.Mayer priėmė, nes ir ji, ir „Yahoo” nesivadovauja pasenusiu mąstymu. Spalio pradžioje 37-erių moteris turi pagimdyti pirmąjį vaiką, bet prieš tai pateikti savo vizijas, kaip gelbėti suklupusį interneto milžiną.
Dėl „Yahoo” M.Mayer tapo žinomiausia valdybos nare moterimi. Jos užduotis – įlieti interneto naršyklei naujo, gaivaus oro, sustabdyti bėgančius vartotojus ir susigrąžinti prarastą rinkos dalį. Amerikietė M.Mayer – viena iš būrio moterų, kurios naujų informacinių technologijų bendrovėse užima vadovaujamus postus. Tarp jų yra ir „Hewlett-Packard” dirbanti Meg Whitman, Katie Jacobs Stanton iš socialinio tinklo „Twitter”, Sheryl Sandberg – iš „Facebook”.
Šios moterys veržiasi į valdžią, nes priklauso geriausiems ir nė kiek neabejoja savimi. Jos neturi jokio manifesto, netrokšta populiarumo, jų pozicija aiški: leiskite mums elgtis kaip vyrams ir tuo pat metu išlikti moterimis. Regis, paprasta, bet kartu ir sudėtinga, nes norint taip elgtis reikia velniškos drąsos.
Nors šiais metais Sh.Sandberg „atvedė” socialinį tinklą „Facebook” į biržą, iš savo darbo vietos ji kasdien pakyla pusę šeštos vakaro, kad prie vakarienės stalo susėstų su savo vaikais. Silicio slėnis nėra rojus moterims, jis vis dar lieka vyrų karalija, bet čia moterims kur kas lengviau nei Volstrite ar politikoje. „Čia moterys gali greičiau nei kur kitur kopti karjeros laiptais. Kaip niekur kitur čia galima dirbti lanksčiai – padalyti laiką darbui ir šeimai”, – sako M.Mayer.
Pasaulyje internetą vis dar kuria vyrai, nors juo naudojasi vis daugiau moterų – internetui tenka net 70 procentų apsipirkimų. Tad virtualiajam pasauliui reikia vis daugiau moterų kūrėjų. „Yahoo” – interneto pradininkas, turintis 700 milijonų vartotojų. Jis mėgina įžengti į daugelį sričių, tačiau nė vienoje negali pasigirti dideliais laimėjimais. Naujienos, paieška, elektroninių laiškų tarnyba, darbo paieškų birža, nuotraukų puslapiai – „Yahoo” yra viskas, bet kartu ir niekas.
Tai, ką „Yahoo” uždirba per metus, konkurentas „Google” – per mėnesį. Per praėjusius penkerius metus „Yahoo” akcijos nukrito 41 procentu. Tad M.Mayer teks pirmiausia atsakyti į klausimą: kodėl apskritai „Yahoo” dar gyvuoja? Dirbdama „Google” ji sukūrė „Gmail”, „Google Maps” ir „iGoogle”, taip pat yra „Baltosios svetainės” išradėja. Šis puslapis toks, kokį jį įsivaizduoja M.Mayer, – puristinis ir pragmatiškas.
Šią moterį likimas apdovanojo sugebėjimu, kurį turi nedaugelis: ji žino, ko norėtų vartotojas, dar iki tol, kol vartotojas suvokia, ko jis norėtų. Stephanie Czerny, kuri „Burda” leidyklai organizuoja skaitmeninę DLD konferenciją ir dažnai užsuka pas M.Mayer, apie savo draugę atsiliepia taip: „Marissa niekada nesiliovė pati būti vartotoja.” M.Mayer dirba iki 100 valandų per savaitę. Ji rengia reklaminius tekstus tuomet, kai kalba, o kalba taip greitai, lyg nenorėtų prarasti nė vienos sekundės.
Kažkas į „YoTube” įdėjo gomurinį, nervingą M.Mayer juoką, jos dabartiniai priešininkai „Google” davė jai tironiškosios darboholikės vardą. Tačiau sekėjai ją vadina geriausiu viršininku, kokį kada nors turėjo. M.Mayer nepasikliauja nuojauta – pasitiki tik skaičiais ir analize. Dirbdama „Google” su savo komanda ji kasmet leisdavosi į kelionę po pasaulį, paskui nuspręsdavo, kurį jų paaukštinti. „Kelionių metu žmogų gali pažinti geriausiai”, – įsitikinusi M.Mayer.
Briografijos faktai
● Marissa Mayer „Google” dirbo 13 metų, buvo paieškos produkto viceprezidentė. Ją vadino „numeris 20”, nes tapo dvidešimtąja kompanijos darbuotoja.
● Paskelbdama, kad ketina palikti „Google”, užsiminė, kad yra nėščia ir spalio mėnesį laukia šeimos pagausėjimo. Apie tai žinojo ir „Yahoo” taryba, pasiūliusi jai pereiti į šią bendrovę. Būsima motinystė nebuvo kliūtis.
● Rinkos naująją vadovę pasitiko didindamos „Yahoo” akcijos kainą iki 16,62 JAV dolerio. Tiesa, vėliau ji sumažėjo iki 15,65 JAV dolerio.
● M.Mayer turi patirties kuriant ir pritaikant produktus vartotojų skoniui – to reikia „Yahoo”. Bet paskyrimas nustebino tuo, kad jai trūksta patirties vadovaujant dideliam verslui, pritraukiant stambius reklamos davėjus.
● „Bus daug darbo. Visada skyriau dėmesį vartotojams ir naujiems produktams, dėmesį nukreipdavau į puikią technologiją ir dizainą”, – sako M.Mayer.
● M.Mayer – jau penktoji „Yahoo” vadovė per penkerius bendrovės metus.
Verslasverslo planasGoogle
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.