Po verslo dienraščio „Les Echos“ pranešimo bendrovės atstovė spaudai patvirtino, kad visi „Airbus Beluga Transport“ (AiBT) vykdomi skrydžiai bus sustabdyti nedelsiant.
„Beluga“, kurį „Airbus“ vadina didžiausiu pasaulyje krovininiu lėktuvu pagal gabenamas apimtis, iš tiesų šiek tiek panašus į banginį, o jo suapvalintas fiuzeliažas sumontuotas ant „Airbus A300–600“ pagrindo.
Pakankamai erdvus, kad galėtų gabenti du „Super-Puma“ tipo sraigtasparnius, „Beluga“ megatransporteris buvo pradėtas naudoti 1995 m. gabenti didelėms orlaivių dalims iš vienos „Airbus“ gamyklos į kitą.
2019 m. „Airbus“ pradėjo keisti pirmosios kartos lėktuvus „Beluga ST“ dar didesniais „Beluga XL“. Pastarieji ir toliau gabena orlaivių dalis tarp „Airbus“ gamyklų.
Konsorciumas pakeitė ankstesnių lėktuvų paskirtį, 2022 m. pradėjęs naudoti „AiBT“. Keturi jo lėktuvai gali gabenti milžiniškus krovinius užsakovams iš aviacijos, energetikos, jūrų, karinio, kosmoso ir humanitarinės pagalbos sektorių.
„Airbus“ teigė, kad kai kuriuose iš šių sektorių pastebimas aiškus perėjimas prie jūrų transporto, nors pasaulinė krovinių gabenimo oro transportu paklausa išlieka didelė.
Visgi bendrovė pažymi, kad tai nebuvo pagrindinė priežastis nutraukti „Beluga“ verslą.
„AiBT nutraukia veiklą ne dėl permainų krovinių gabenimo oru rinkoje, – sakė atstovė spaudai. – Pagrindinis iššūkis buvo dideli veiklos sunkumai.“