Su naujienų portalu Lrytas susisiekęs skaitytojas pasakojo ketvirtadienį vakare iš Kauno oro uosto „Wizzair“ oro linijomis turėjęs skristi į Londono Lutono oro uostą. Tačiau kelionės planai pasisuko kiek netikėta linkme, mat iš Anglijos išskridęs lėktuvas netoli Lietuvos pasienio buvo apgręžtas atgal į Londono Lutono oro uostą.
„Mes, keleiviai, jokios paaiškinimo informacijos Kauno oro uoste negavome.
Gal yra labai svarbios priežastys, susijusios su radarų signalų blokavimu ir lėktuvas negalėjo leistis Lietuvoje. Ar saugu lėktuvams skristi į Lietuvą?“ – klausė skaitytojas.
Skrydis buvo atšauktas
Susisiekus su Lietuvos oro uostais (LTOU), paaiškėjo, jog Lietuvos nepasiekęs lėktuvas iš tiesų turėjo skristi atgal į Angliją.
„Mūsų žiniomis, vakar oro bendrovės „Wizzair“ orlaivis, skridęs iš Londono Lutono oro uosto į Kauną, dėl techninių problemų, būdamas Lenkijos oro erdvėje, buvo nukreiptas atgal į Lutono oro uostą“, – portalui Lrytas teigė LTOU atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas.
Jis taip pat pridūrė, jog šis skrydis (tiek atvykimas į Kauno oro uostą, tiek išvykimas iš jo) ketvirtadienį apskritai buvo atšauktas.
„Skrydis šiuo maršrutu turėtų įvykti šiandien vakare – lėktuvas turėtų leistis Kauno oro uoste apie 20.30 val. vakare“, – penktadienį komentavo T.Vasiliauskas.
LTOU atstovo teigimu, kiti lėktuvai Kauno oro uoste ketvirtadienį leidosi įprastai – kaip ir planuota.
Lėktuvas saugiai nusileido Londone
Oro linijų „Wizzair“ atstovai patvirtino LTOU suteiktą informaciją, jog sprendimas leistis Londone, o ne Kaune, buvo priimtas dėl techninių problemų.
„2025 m. sausio 23 d. skrydis W9 5449 iš Londono Lutono oro uosto (LTN) į Kauno oro uostą (KUN) buvo nukreiptas atgal į Londono Lutono oro uostą dėl techninio gedimo indikacijos.
Saugumas visada yra ir bus mūsų svarbiausiu prioritetu, todėl, vadovaudamasi atitinkamu protokolu, įgula nusprendė grįžti į Londoną, kur orlaivis saugiai nusileido“, – buvo teigiama portalui Lrytas atsiųstame bendrovės komentare.
Taip pat patvirtinta, jog Londono Lutono oro uosto–Kauno oro uosto–Londono Lutono oro uosto skrydžiai buvo perplanuoti į 2025 m. sausio 24 d.
Nukentėjusiems keleiviams suteiktas apgyvendinimas ir reikalinga pagalba abiejuose oro uostuose.
„Apgailestaujame dėl sukeltų nepatogumų ir dėkojame keleiviams už jų kantrybę“, – pridurta bendrovės komentare.
„Oro navigacija“: tai – nedažnas, tačiau įprastas įvykis
Tuo metu „Oro navigacijos“ Komunikacijos vadovė Ingrida Daugirdė teigė, jog bendrovė neturi informacijos apie sprendimo apgręžti minimą lėktuvą atgal į Londoną priežastis bei aplinkybes, mat orlaivis apsisuko Lenkijos oro erdvėje.
Tiesa, ji atkreipė dėmesį, jog lėktuvo apsisukimas nėra neįprastas atvejis.
„Skrydžiai Lietuvos oro erdvėje vyko ir vyksta įprastine tvarka, o lėktuvo apsisukimas yra įprastas – nors ir nedažnas – įvykis tiek Lietuvoje, tiek kitose valstybėse visame pasaulyje“, – pridūrė I.Daugirdė.
Ne pirma panaši situacija
Primename, kad praėjusį ketvirtadienį be netikėtumų neapsiėjo ir iš Londono į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas.
Pastarasis Vilniaus oro uoste turėjo leistis apie 19 val. vakaro, tačiau virš oro uosto apsukęs kelis ratus jis nuskrido į Varšuvą.
Nusileisti Vilniaus oro uoste lėktuvui galiausiai pavyko 23 val. 48 min.
Komentuodamas pastarąjį atvejį, „Oro navigacijos“ Operacinės veiklos departamento vadovas Tomas Montvila LRT radijui teigė, kad lėktuvas galėjo susidurti su ryšio problemomis.
„Mūsų turimais duomenimis, šitam orlaiviui buvo GPS trukdžiai ir tūpimo metu jam suveikė perspėjimo sistema, kad orlaivis gali susidurti su žeme. Tai jie priėmė sprendimą skristi į atsarginį oro uostą Varšuvoje ir ten pasitikrinti savo avionikos sistemas ir tada pasitikslinę grįžti atgal į Lietuvą, Vilnių“, – praėjusią savaitę sakė T.Montvila.
Jis taip pat neatmetė galimybės, kad ryšio sutrikimus galėjo nulemti ir nedraugiškų šalių įsikišimas.
Krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė teigė, kad dėl šios situacijos yra vykdomas tyrimas.