Kaip skelbė naujienų portalas „Bild“ net 4 valandas trukusią problemą, dėl kurios dalyje Vokietijos oro uostų buvo uždrausta ne Šengeno zonos keleivių patekti į šalį, sukėlė techninė klaida Federalinės kriminalinės policijos biuro informacinėje sistemoje.
Plačiau Vokietijos teisėsauga apie problemą nepaaiškino.
Įžvelgė grėsmę visai Šengeno zonos sistemai
Penktadienį Vokietijos žiniasklaida skelbė apie didžiulius techninius nesklandumus svarbiuose šalies taškuose. Sutriko Federalinės policijos kompiuterių sistemos, taip pat – įvairių oro uostų sistemos.
Pranešta, kad sutriko ir sistemos, kuriomis tikrinamos į šalį atvykstančių asmenų tapatybės.
„Mūsų kolegos dabar turi daug dalykų, kuriuos atlikdavo kompiuterinės sistemos, dabar daryti rankiniu būdu. Vis dar bandome tai sutvarkyti“, – nurodė Federalinės policijos atstovas spaudai, atsakingas už Frankfurto oro uostą.
Skelbiama, kad Diuseldorfo oro usote susiformavo didžiulės eilės. Kai kurie keleiviai laukė po kelias valandas.
Diuseldorfo oro uostas keleiviams nurodė, kad neįmanoma ne iš Šengeno zonos patekti į Vokietiją.
Miuncheno oro uoste didelių eilių nebuvo, nors sistema taip pat strigo.
Panaši situacija buvo ir Berlyne.
„Čia kiek ilgiau užtrunka patekimas į šalį. Bet nėra draudimo patekti“, – nurodė atstovas spaudai.
Hamburgo oro uostas pranešė, kad eilių neturi ir nesusidūrė su gedimais.
Federalinės policijos sąjungos pirmininkas Heiko Teggatzas „Bild“ pabrėžė: „Buvo tik laiko klausimas, kol kas nors tokio nutiks. Dabar tai – grėsmė visai Šengeno zonos sistemai.“
„Bild“ nurodė, kad per pastaruosius trejus metus Vokietijoje nemažai buvo kalbama, kad reikia tobulinti IT sistemas, tačiau modernesnei infrastruktūrai vis pritrūkdavo lėšų.
Sąjungos atstovas teigė, kad kalbama apie 150 milijonų eurų.
„Mes daug kartų įspėjome Vokietijos vidaus reikalų ministeriją, bet buvome nuolat ignoruojami“, – nurodė H.Teggatzas.
Kaip rašė Vokietijos portalas wdr.de, problemos prasidėjo vidurdienį. Pasak Diuseldorfo oro uosto, sutriko ir pagrindinė, ir atsarginė sistemos. Yra tikimybė, kad neaiškus gedimas galėjo paveikti svarbiausias sistemos grandis.
Nurodoma, kad gedimai didžiausią įtaką turėjo keleiviams ne iš Šengeno zonos.