Kampanija „B4Ukraine“ anksčiau šiais metais paragino karalių išbraukti iš sąrašo įmones, „vis dar tęsiančias veiklą Rusijoje“ po jos invazijos į Ukrainą.
Ji išskyrė „Mondelez International“, kuriai priklauso „Cadbury“, taip pat „Bacardi“, „Nestle“ ir „Unilever“ (gaminanti vienų nekenčiamą, kitų dievinamą pusryčių užtepėlę „Marmite“).
„Cadbury“ tapo viena iš 100 įmonių (įskaitant „Unilever“), neįtrauktų į naują 386 karališkųjų orderių turėtojų sąrašą. „Bacardi“ ir „Nestle“ savo orderius išsaugojo.
Ne visi, nepatekę į naująjį Karališkųjų orderių turėtojų asociacijos paskelbtą sąrašą, buvo iš jo aktyviai išbraukti – kiti galbūt nutraukė veiklą arba tiesiog nepateikė paraiškos.
Karališkųjų orderių peržiūra buvo atlikta po to, kai 2022 m. rugsėjį mirus karalienei Elžbietai II į sostą įžengė jos sūnus Charlesas.
Ordinų turėtojai gauna „teisę ant savo gaminių, pakuočių, kanceliarinių reikmenų, reklaminės medžiagos, patalpų ir transporto priemonių vaizduoti atitinkamus karališkuosius herbus“.
Tai laikoma kokybės garantija ir gali paskatinti klientus rinktis būtent tos įmonės prekes ar paslaugas.
Pranešama, kad „Cadbury“, kuriai karališkąjį orderį pirmą kartą dar 1854 m. suteikė karalienė Viktorija, buvo mėgstamiausia velionės karalienės įmonė.
„Mondelez“ atstovas spaudai teigė, kad „Cadbury“ „ištisas kartas buvo britų gyvenimo dalimi“ ir išliko „mėgstamiausiu tautos šokoladu“.
„Nors esame nusivylę, kad atsidūrėme tarp šimtų Jungtinės Karalystės įmonių ir prekių ženklų, kuriems nebuvo suteiktas naujas orderis, didžiuojamės jį turėję ir gerbiame tokį sprendimą“, – pridūrė atstovas.
„Unilever“ atstovas teigė, kad bendrovė didžiuojasi ilgamečiu karališku palankumu savo prekių ženklams, tačiau orderių suteikimas yra „karališkųjų rūmų reikalas“.
Bakingamo rūmai nepateikia motyvų ir nekomentuoja savo sprendimų dėl karališkųjų orderių suteikimo.