Ekspertai: išlaikyti darbuotojus klientų aptarnavimo srityje tampa vis sunkiau

2024 m. gruodžio 2 d. 12:42
Ekspertai teigia, jog klientų aptarnavimo srityje darbdaviai, norėdami išlaikyti darbuotojus, susiduria su vis daugiau iššūkių, tarp kurių bene svarbiausias – net ir nedaug, tačiau vis dėlto didesnis konkurentų darbo atlygis.
Daugiau nuotraukų (5)
„Klientų aptarnavimo sritis yra viena iš tų, kuri patiria didžiausią kaitą. Tai gali lemti įvairios aplinkybės, tačiau viena svarbiausių yra ta, jog tokią veiklą renkasi žmonės, kurie ieško valandinio, lankstaus darbo grafiko arba derina mokslus, kitą darbinę veiklą. Pasikeitus aplinkybėms, šie asmenys ieško kitokio darbo“, – aiškina darbdavio konkurencingumą tiriančios bendrovės „WitMind“ direktorė Živilė Valeišienė.
Pasak degalinių tinklo „Viada“ personalo ir mokymų vadovės Ingos Račkauskaitės-Kėvalienės, atlyginimas klientų aptarnavimo specialistams yra viena iš pagrindinių priežasčių ateiti į įmonę. Visgi, nepaisant to, kad bendrovė didžiausią dėmesį skiria motyvuojančiam darbo užmokesčiui, nepamirštamos yra ir papildomos priemonės, skatinančios kandidatus ateiti dirbti.
Be to, anot „Viada“ atstovės, rinkoje jaučiamas klientų aptarnavimo specialistų trūkumas nereiškia, kad įmonė kelia žemesnius reikalavimus būsimiems darbuotojams. Pašnekovės teigimu, įmonės tikslas – suburti stiprią, glaudžiai tarpusavyje bendraujančią komandą, todėl kiekvienas darbo pasiūlymas yra individualizuojamas.
„Visada reikia įvertinti tai, kad klientų aptarnavimo specialistų darbas yra itin sunkus: jie dirbapamainomis, turi nuolatos bendrauti su svečiais, o ir kolektyvas – mažas, jame žmonės gali kibirkščiuotis. Dėl to darbuotojo motyvacijos palaikymas ir atsižvelgimas tiek į atlygį, tiek į kitas naudas, tokias, kaip gera atmosfera, darbo ir asmeninio laiko balansas, darbo grafiko lankstumas ir pan., yra labai svarbūs „, – sako I.Račkauskaitė-Kėvalienė.
„Viados“ atstovės nuomonei pritaria ir tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ personalo vadovė Laura Buitkuvienė.
Anot pašnekovės, pati rinka dabar yra tapusi labai konkurencinga, todėl darbdaviams tenka pasistengti tiek išlaikant esamus darbuotojus, tiek ir samdant naujus.
„Konkurencingas užmokestis darbuotojams yra labai svarbus, nes jei darbuotojas nebus patenkintas atlygiu, jokios papildomos priemonės jo nemotyvuos. Visgi matome, kad labai svarbios yra ir asmeninio tobulėjimo, mokymosi ir savirealizacijos galimybės įmonėje, kurios ilgalaikėje perspektyvoje gali padėti sukaupti vertingą patirties ir žinių bagažą bei pakilti karjeros laiptais“, – sako „Venipak“ personalo vadovė.
Raktas į darbuotojų įsitraukimą ir lojalumą: papildomos naudos
„Viada“ personalo ir mokymų skyriaus vadovės teigimu, įmonė stengiasi ne tik suteikti darbuotojams motyvuojantį atlyginimą, tačiau ir siūlo kitų įvairių naudų (sveikatos draudimą, nuolaidas degalams, priedus, papildomas pardavimų motyvacines sistemas ir kt.).
Su mintimi, kad vien atlyginimo darbuotojams nepakanka, sutinka ir L.Buitkuvienė.
„Pirmiausia labai svarbu įsiklausyti į pačius darbuotojus. Tik suprasdami jų poreikius ir lūkesčius, galime „įjungti“ kūrybą, kompetenciją, vadovų lyderystę, investicijas, trumpai tariant, pasiūlyti jiems tai, kas padėtų iš tiesų būti išskirtiniais rinkoje ir sukurtų įmonės pranašumą darbuotojų akyse. Tai padės darbuotojus pritraukti ir išlaikyti“, – teigia „Venipak“ atstovė.
Pasak „WitMind“ vadovės, siūlant naudas yra labai svarbu įsiklausyti į darbuotojų poreikius. Šiuo metu konkurencinėje kovoje dėl darbuotojų, Ž.Valeišienės teigimu, laimi tos organizacijos, kurios tiksliai žino, o ne spėlioja, ką labiausiai vertina darbuotojai, nebando vaikytis rinkoje vyraujančių madų.
„Sąmoningi darbdaviai turėtų girdėti savo darbuotojus, o strategiški darbdaviai turėtų dar ir suprasti, kad to nepakanka. Darbdaviams svarbu gebėti palyginti save su konkurentais, rinka. Tai leidžia darbdaviui ne tik būti konkurencingam, bet ir nešvaistyti resursų bei lėšų, investuoti tikslingai“, – dėsto Ž.Valeisienė.
L.Buitkuvienė pažymi, kad „Venipak“, formuodama bendrą motyvacinį paketą, visuomet atsižvelgia į darbuotojus ir siekia, kad šie turėtų galimybę ne tik dirbti, bet ir užsidirbti bei gauti papildomų naudų pagal jų asmeninius, komandos ar įmonės rezultatus.
„Nuolat galvojame apie papildomas darbuotojų gerovės paketo iniciatyvas, tokias kaip papildomos laisvos dienos suteikimas ypatingų švenčių proga, lankstus darbo grafikas, tarptautinė darbo aplinka, tiek komandiniai, tiek individualūs mokymai ir t.t.“, – naudas darbuotojams mini „Venipak“ atstovė.
Visgi, kaip teigia „Viada“ personalo ir mokymų skyriaus vadovė, įmonės niekada nėra apsaugotos nuo to, kad darbuotojai jas paliks vien tik dėl vos didesnio atlyginimo.
„Ši kaita kelia iššūkių, todėl mes stengiamės derinti papildomas naudas su tinkamu atlyginimu. Šis balansas leidžia motyvuoti darbuotojus pasilikti. Matome, jog tai veikia, nes vidutiniškai jie mūsų bendrovėje dirba 7–erius metus, o kai kurių darbuotojų darbo stažas siekia ir 10 ar 20 metų. Be to, didžioji dalis degalinių vadovų prieš tai buvo klientų aptarnavimo specialistai, taigi žmonės sėkmingai kyla karjeros laiptais. Šio balanso mes sieksime ir toliau“, – sako pašnekovė.
Tobulėjimo galimybės – svarbus faktorius darbuotojų lojalumui
„WitMind“ vadovės teigimu, svarbu atsiminti, kad darbuotojai nori mokytis ir tobulėti.
„Tos organizacijos, kurios sistemingai investuoja į darbuotojų augimą bei profesinį tobulėjimą, plačiąja prasme savo darbuotojų lojalumą padidina iki 20 proc. Tai tikrai yra reikšminga. Yra darbdavių, kurie linkę nusipirkti „paruoštus“ specialistus, tačiau jei darbuotojų lūkestis tobulėti nebus pildomas, organizacija nuolatos spręs išlaikymo klausimą ir valdys kaitos kaštus“, – aiškina ekspertė.
„Labai svarbu, kad darbuotojai tikėtų įmone, jaustų bendrą viziją ir kryptį, jiems būtų artimos komandos vertybės. Visi įmonės viduje vykstantys procesai, pradedant naujokų atranka ir įvedimu, baigiant vadovų lyderyste komandose, bei esamų ir buvusių darbuotojų patirtys formuoja bendrą įmonės kultūrą. Dėl to labai svarbu reguliariai „nusiimti pulsą“, tam, kad tiek visa komanda, tiek kiekvienas darbuotojas atskirai įmonę matytų vieningai ir joje gerai jaustųsi“, – dalinasi „Venipak“ atstovė.
„Viada“ personalo ir mokymų skyriaus vadovė pažymi, kad tokios tendencijos tęsis ir toliau, ir darbdaviams teks prisitaikyti prie esamos situacijos, jei norės, kad jų darbuotojai pas juos pasiliktų ir būtų motyvuoti kokybiškai atlikti užduotis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.