Už kiekvieną parduotą „Dobilo“ produktą – ekologišką pieną, varškę, geriamąjį jogurtą be laktozės, sūrį, kefyrą ir kitus šios linijos gaminius – nuo lapkričio pradžios iki gruodžio 1-osios po 2 euro centus skiriama Santaros klinikų Vaikų onkohematologijos skyriaus naujai įrangai įsigyti.
Tai – socialinė akcija, kuri vainikuoja pieno perdirbimo bendrovės „Žemaitijos pienas“ jubiliejinius metus. 100 metų sukaktį mininti įmonė baigiantis metams paskelbė šią akciją norėdama atkreipti dėmesį į vieną jautriausių visuomenės grupių – sergančius vaikus. Moderni medicininė įranga suteiks galimybę atlikti tikslesnius tyrimus ir sudarys saugesnes gydymo sąlygas.
„Žemaitijos pienas“ bendradarbiauja su Lietuvos vaikų vėžio asociacija „Paguoda“ – pirmąja labdaros organizacija Lietuvoje, vienijančia onkologinėmis ir hematologinėmis ligomis sergančių vaikų tėvus ir visus, norinčius padėti kovoti su liga. Šios įmonės paskelbta socialinė akcija yra viena iš daugelio ekologiško prekės ženklo „Dobilas“ paramos iniciatyvų, kuria siekiama skatinti žmonių sąmoningumą ir rūpinimąsi aplinkiniais.
Jubiliejiniai įmonės metai
Iš kartos į kartą – jau šimtą metų. Tokiu šūkiu vadovaujasi viena didžiausių ir moderniausių šalies pieno perdirbimo įmonių, savo istoriją Žemaitijos krašte pradėjusi 1924-aisiais.
Visus šiuos metus, minint solidžią įmonės sukaktį, buvo siekiama ne tik atsigręžti į jos istoriją, bet ir siūloma pieno produktų mėgėjams smagių, įtraukiančių renginių ir pramogų.
„Mūsų istorija prieš šimtą metų prasidėjo Telšiuose. Juose duris atvėrė pirmoji pieninė, gaminusi grietinę, grietinėlę, varškę ir sviestą. Tuo metu – 1924-aisiais – atidarytos pieninės pajėgumai buvo vertinami kaip išties dideli.
Puoselėdami iš kartos į kartą perduodamas tradicijas, pasitelkdami inovacijas ir Žemaitijos krašto meistrų patirtį išaugome iki vienos didžiausių ir moderniausių pieno perdirbimo įmonių Lietuvoje.
Į naują šimtmetį žengiame su žiniomis ir išpuoselėtomis tradicijomis, meile darbui ir atsidavimui tam, kas svarbu“, – sakė „Žemaitijos pieno“ atstovas.
Nuglaistė varškės sūrelius
Bėgant metams, konsultuojantis su geriausiomis Europos ir JAV kompanijomis išsiplėtė „Žemaitijos pieno“ gaminamų produktų įvairovė, pagerėjo jų kokybė.
Šiuo metu Telšiuose įsikūrusi įmonė gamina daugiau kaip porą šimtų tiek Lietuvos, tiek užsienio vartotojų pamėgtų ir puikiai vertinamų produktų. Atsižvelgdami į pieno produktus mėgstančių žmonių poreikius įmonės maisto technologai nuolat atnaujina produkcijos asortimentą.
Pasak įmonės atstovo, bendrovė „Žemaitijos pienas“ pirmoji Lietuvoje rinkai pasiūlė vartotojų itin mėgstamus pieniniu šokoladu aplietus varškės sūrelius.
„Juos Telšiuose pradėjome gaminti dar 1986-aisiais, ir šokoladiniai sūreliai nuo pat atsiradimo pelnė stulbinantį populiarumą.
Šiuo metu mūsų asortimentą sudaro klasikinė pieniniu šokoladu aplietų sūrelių „Magija“ linija, taip pat inovatyvi baltymais ir kolagenu papildytų sūrelių linija“, – sakė pašnekovas.
Legenda tapęs sūris
Lietuvoje ir vaikai, ir suaugusieji greitai pamėgo jiems pasiūlytas plėšomąsias sūrio dešreles „Pik-Nik“.
Įmonė savo gaminius eksportuoja į daugybę šalių, taip pat į Latviją bei Estiją. Tad 2011-aisiais sumanius pramogą – surengus Baltijos šalių plėšomųjų „Pik-Nik“ dešrelių čempionatą „Pasiplėšom!“, buvo pagaminta ir rekordiškai ilgiausia plėšomojo sūrio dešrelė.
Dar vienas Žemaitijoje veikiančios įmonės pasididžiavimas – kietasis sūris „Džiugas“, kurio pavadinimą įkvėpė legenda apie milžiną Džiugą.
Šis sūris gaminamas iš aukščiausios kokybės pieno ir pasaulyje pelnė net 90 tarptautinių apdovanojimų. „Džiugui“ yra suteikta ir saugoma geografinė nuoroda. Tokia nuoroda Europos Sąjungoje žymimi produktai, kurių kokybė ar kitos savybės susijusios su konkrečia geografine vietove, kurioje atliekamas bent vienas gamybos ir perdirbimo etapas.
2010-aisiais sūrio „krikštatėviais“ tapo Jo Ekscelencija prezidentas Valdas Adamkus ir šviesaus atminimo ponia Alma Adamkienė. Jie specialiu spaudu pažymėjo tris sūrio galvas.
Tuomet, kai 2013-aisiais Vokietijos kanclerė Angela Merkel trečiąkart laimėjo rinkimus, tuometė prezidentė Dalia Grybauskaitė ją pasveikino įteikdama jai ne tik Lietuvos, bet ir Europos gyventojų širdis pavergusį „Džiugo“ sūrį.
„Gamindami visus produktus laikomės svarbiausio principo – siekiame išsaugoti dar senolių išpuoselėtas tradicijas, patobulindami jas aukščiausios kokybės šiuolaikinėmis technologijomis, kurios padeda užtikrinti dar geresnę kokybę ir skonį“, – teigė įmonės atstovas.
Dovanojo daugybę švenčių
Šimtas metų – ypatinga sukaktis, ją „Žemaitijos pienas“ norėjo paminėti netradiciškai ir tai sėkmingai padarė.
„Nusprendus, kad šimtmetį švęsime visus šiuos metus, kilo sumanymas sukurti ir šimtmečio dainą, kurią sudainavo Monika Linkytė.
Buvome sumanę sukurti šimto metų jubiliejui skirtą vaizdo įrašą apie šimtametę pienininkų meistrystę ir tai padarėme. Jame perteikėme svarbiausią mintį – produktais, kuriuos su meile kūrė mūsų proseneliai, ir šiuo metu gardžiuojasi įvairaus amžiaus žmonės.
Atšventėme gimtadienį ir birželio pradžioje vykusiame Vilniaus šaltibarščių festivalyje. Jame būta ir žaidimų, ragauta ir išskirtinio skonio kefyro kokteilių, iš jų išrinktas gardžiausias – mango skonio kokteilis.
O rudeniui atėjus sukaktį paminėjome Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje surengdami loteriją „100 metų – 100 dovanų“. Joje mūsų įmonės gaminamų pieno produktų pirkėjai galėjo laimėti įvairiausių prizų.
Pagrindinis jų – automobilis „Toyota Yaris Cross“ – jau turi šeimininką, o Latvijoje ir Estijoje loterijos dalyviai laimėjo keliones į Romą“, – sakė „Žemaitijos pieno“ atstovas.
Organizuodama loteriją ir kitus šimtmečiui skirtus renginius bendrovė juose akcentavo išsaugotas pienininkystės tradicijas, produktų kokybę, skonį bei vertybes, jau šimtą metų perduodamas iš kartos į kartą.
„Tradiciją, kurią kadaise Žemaitijoje sukūrė mūsų proseneliai, šiandien tęsia jų vaikaičiai. Kartos keičiasi, tačiau laiko patikrinti produktai nesitraukia nuo šeimos stalo per pusryčius, pietus ir vakarienę.
Jau šimtą metų esame kartu su daugybe šeimų.
Mūsų nuomone, tai yra didžiausias pasiekimas, kad galėjome švęsti kartu su mūsų produkciją pamėgusia bendruomene“, – teigė pašnekovas.
Šokoladiniame sūrelyje – automobilio rakteliai
- Didžiausio loterijos prizo – automobilio „Toyota Yaris Cross“ – rakteliai spalio 25-ąją buvo įteikti Monikai Lukšaitei iš Radviliškio.
- Loterijos laimėtoja pasakojo, kad „Žemaitijos pieno“ šimtmečiui skirtoje nacionalinėje loterijoje dalyvavo atsitiktinai
- „Retai dalyvauju loterijose, o ir didelių laimėjimų nepasitaikydavo – laimėtų prizų vertė neviršydavo 10 eurų. Pirkdama mėgstamus šokoladinius sūrelius „Magija“ pamačiau, kad vyksta loterija, ir nutariau užregistruoti pirkinių kvitą. Vykstant loterijai registravau du kvitus ir būtent pirmas buvo laimingas“, – pasakojo M.Lukšaitė.
- Natūralu, kad tokia nepaprasta žinia apie laimėjimą išmušė iš vėžių: „Tuo metu kalbėjau telefonu ir pamačiau, kad skambinama iš nežinomo numerio. Gerai, kad atsiliepiau. Išgirdusi naujieną ne atsisėdau, o priešingai – atsistojau iš nuostabos“, – išgyventomis emocijomis pasidalino M.Lukšaitė.
- „Žemaitijos pienas“ sukakties proga per akciją išdalino daugybę dovanų: akcijos metu pirkėjai buvo kviečiami pirkti tris „Žemaitijos pieno“ produktus, registruoti pirkimo kvitus ir išbandyti sėkmę varžantis ne tik dėl didžiojo, bet ir dėl kitų prizų: ledų ir pieno kokteilių plaktuvų, sūrio fondiu, suvenyrinių ir pieno produktų rinkinių, Sūrio „Džiugas“ namų kuponų.
- Pasak bendrovės „Žemaitijos pienas“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Aivaro Lukštos, šioje įmonėje dirbančio jau 12 metų, šimtą metų gyvuoti sugeba reta įmonė.
- „Mus į priekį visada vedė ir veda įmonės puoselėjamos vertybės. Modernūs technologiniai sprendimai ir šimtmetį puoselėta meistrystė suteikia galimybę vartotojams pasiūlyti aukščiausios kokybės, sveikus ir gardžius pieno produktus. Taip pat nepamirštame ir rūpinimosi savo darbuotojais. Mums svarbi ir socialinė atsakomybė bei meilė gimtajam kraštui. Džiaugiuosi ir tuo, kad mūsų produkcija garsina ne tik Lietuvą, bet ir regioną, kuriame darbuojamės, – Žemaitiją“, – teigė A.Lukšta.