„Europoje vyraujančios tendencijos rodo, kad didžiausio metuose išpardavimo metu dominuoja šios prekių kategorijos: elektronika, apranga, aksesuarai ir namų priežiūros bei dekoro prekės.
Lietuvoje situacija yra labai panaši. Prasidėjus nuolaidoms matome, kad „Varle.lt“ pirkėjų krepšelyje dominuoja tos prekės, kurios dažniausiai nugula po Kalėdų eglute: žaislai, kvepalai, namų apyvokos prekės, o ypač – ausinės“, – dalinasi prekybos centro internete „Varle.lt“ įkūrėjas Marius Butauskas.
Laimi pasiruošę ir su sąrašu
Daugelis lietuvių žino, kas yra Juodasis penktadienis. Tik šiai ypatingai dienai pirkėjai ruošiasi skirtingai. Kol vieni labai tikslingai sudarinėja Kalėdinių pirkinių sąrašus, kiti – spontaniškai naršo internete, ieškodami geriausių pasiūlymų. Ir vieni, ir kiti tikrai randa dėmesio vertų prekių geromis kainomis. Vis tik, pasak „Varle.lt“ e. parduotuvės įkūrėjo, dažniausiai geriausiais pasiūlymais pasinaudoja tie, kurie pasiruošia iš anksto.
„Ne paslaptis, kad didžiųjų išpardavimų metu – prekių kiekis būna ribotas. Todėl tikrai verta dar prieš prasidedant nuolaidų karštinei, sudaryti reikalingų daiktų sąrašą. Ir kalbu ne tik apie kalėdinių dovanų sąrašą. Juodasis penktadienis – tai puiki proga įsigyti ir didesnės vertės pirkinius, kurie reikalingi buityje. Kompiuterinė ir buitinė technika – tai prekių kategorijos, kurios labai greitai išperkamos išpardavimų metu“, – pastebi M.Butauskas.
Kad lietuviai tikrai ruošiasi išpardavimų fiestai, byloja ir tyliai rinkoje vykstantis reiškinys – likus kelioms dienoms iki išpardavimų, žmonės perka vangiau.
„Ar galima teigti, kad prieš Juodąjį penktadienį prekyba visai sustoja? Tikrai ne. Žmonės gana aktyviai perka ir iki jo. Dar prieš ilgąjį išpardavimų savaitgalį – galima rasti neblogų pasiūlymų. Jais pasinaudoja žmonės, kurie baiminasi, kad jų išsirinktų prekių gali nelikti. Tačiau, ar galima sakyti, kad matomas švelnus užsakymų kritimas prieš pat Juodąjį penktadienį? Manyčiau, kad taip“, – sako M.Butauskas.
Atkreipia dėmesį, jog nuolaidos – ne vienintelis būdas sutaupyti
Galvodami apie Juodąjį penktadienį, ar bendrai taikomas nuolaidas, įsivaizduojame, kad tai tik ant prekės užrašyta mažesnė kaina. Nors iš tikrųjų, apsukresni pirkėjai gali pastebėti, jog prekybininkai vis daugiau randa būdų, kaip padėti pirkėjams sutaupyti ir suteikti daugiau verčių.
„Tiems, kas perka didesnės vertės prekes, pavyzdžiui, elektroniką, buitinę techniką – labai svarbu turėti galimybę pirkti lizingu. Keista, kad iki šiol rinkoje nemokamas lizingas – nėra higiena, o tik laikina „akcija“. Mes savo klientams nemokamą lizingą 10 mėn. laikotarpiui be papildomų sąlygų – siūlome jau ilgą laiką.
Na, o kalbant būtent apie didžiuosius išpardavimus, savo klientams paruošėme specialų pasiūlymą – galimybę susigrąžinti net 20 proc. sumokėtos sumos „Varle.lt“ pinigais“, – komentuoja M.Butauskas.
Svarbu pridurti, kad perkant internetu, įprastai tenka susimokėti ir už kurjerio paslaugą. Tad Juodojo penktadienio išpardavimai leidžia vienu šūviu nušauti du zuikius – pigiau mokėti ir už pačią prekę, ir už kurjerio paslaugą.
„Pastebime, kad apsiperkant internetu, pristatymo kaina tikrai yra labai svarbi mūsų pirkėjams. Stengiamės nuolat pateikti patogias ir patikimas pristatymo galimybes už priimtiną kainą. Juodojo penktadienio metu „Varle.lt“ savo klientams pasiūlys nemokamą pristatymą į paštomatus per siuntų pristatymo įmonę DPD“, – teigia M.Butauskas.
Laukia dar viena nuolaidų banga – Kibernetinis pirmadienis
Iš karto po Juodojo penktadienio, ateina dar viena, kiek mažiau žmonėms žinoma nuolaidų banga – „Cyber Monday“ (liet. Kibernetinis pirmadienis). „Cyber Monday“ – tai pirmadienis po Juodojo penktadienio, kai prekybininkai specialius pasiūlymus taiko tik e. parduotuvėse.
„Anksčiau Kibernetinis pirmadienis buvo organizuojamas dėl to, kad apsipirkimas internetu nebuvo toks populiarus. Pasinaudoti geriausiais pasiūlymais vykdavome į fizines parduotuves.
Vis tik, kai pandemija taip stipriai pakeitė rinką ir žmonių įpročius – skirties tarp Juodojo penktadienio ir Kibernetinio pirmadienio – neliko. Tai yra dar viena papildoma diena, skirta pasinaudoti specialiais pasiūlymais. Mes, pavyzdžiui, „Varle.lt“ e. parduotuvėje, iš karto po Juodojo penktadienio, taikome dar didesnes nuolaidas prekėms, kurių nepavyksta išparduoti Juodojo penktadienio metu. Šiemet ketiname išdalinti net 10 tūkst. EUR lojaliems klientams, nuolaidos kodų pavidalu“, – atskleidžia M.Butauskas.
Metų eigoje tikrai pasitaiko ypatingų pasiūlymų ar nuolaidų, tačiau Juodasis penktadienis vyksta labai patogiu metu, kai jau pradedame galvoti apie kalėdines dovanas artimiesiems, o gal net jau ir žinome, kuo norėsime juos pradžiuginti. Tad Juodasis penktadienis – puiki proga į dovanų pirkimą pasižiūrėti strategiškai ir sutaupyti.