Augančios technologijų kompanijos „Teltonika Networks“, vieno didžiausių bankų Šiaurės ir Baltijos šalyse „Swedbank“ ir Kauno kolegijos žmogiškųjų išteklių profesionalai atskleidžia, kas šiandien motyvuoja darbuotojus ir ko jie tikisi iš būsimųjų darbdavių.
Jaunoji karta savo profesines ambicijas atskleidžia jau darbo pokalbių metu
„Teltonika Networks“ atrankų skyriaus vadovė Viktorija Einiutė atskleidžia, kad darbuotojams šiandien svarbiausiu išlieka balansas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo. Tai, pasak jos, dažniausiai reiškia, kad darbo laikas būtų lankstus, o darbo nereikėtų neštis namo.
„Šalimais įvardinčiau sveikatos draudimą – ilgėjant eilėms pas gydytojus, darbuotojui svarbu turėti galimybę nuvykti pas reikiamą specialistą greičiau“, – sako V.Einiutė.
Ji pažymi, kad prasidėjus COVID-19 pandemijai ir atsiradus įvairiems ribojimams, kai verslai sugebėjo prisitaikyti prie juos supančių iššūkių, darbas iš namų tikrai buvo paėmęs viršų, žmonės į darbovietes vykdavo kartą per savaitę, daug kur buvo siūlomas ir pilnai nuotolinis darbas. Vėliau, prisimena V.Einiutė, atsirado ir kitos populiarios naudos, tokios kaip darbostogos (angl. workation), kai darbuotojai rinkdavosi žiemoti ten, kur šilta.
„Tačiau laikui bėgant, manau, tiek darbdaviai, tiek darbuotojai išsinagrinėjo, kurios papildomos naudos vis dėlto yra naudojamos, o kurios – ne itin. Taigi, darbostogos tampa vis rečiau siūloma papildoma nauda, darbas iš namų taip pat nebėra toks populiarus, kaip anksčiau – žmonės dažniau renkasi dirbti iš biuro. Taip pat ir įmonių prioritetu tapo darbas iš biuro“, – dalinasi Kauno kolegijos Praktikos ir karjeros dienų įmonės partnerės atstovė V.Einiutė.
Apibendrindama ji atkreipia dėmesį, kad pilnai nuotolinis darbas, darbostogos, papildomos atostogų dienos – tai ir tapo ne duotybe, o papildomomis naudomis, kartu su darbu iš namų.
Ji priduria, kad karjeros galimybės darbuotojams visada buvo svarbios, tačiau dabar dažniau apie tai kalba į junior poziciją atėję jaunosios kartos atstovai, nuo pat pradžių bandydami sau nusipiešti paveikslą, ką ir kur gali toje įmonėje nuveikti.
„Darbdaviai kartais išsigąsta, kad žmogus iš karto nori būti vadovu, nors iš tiesų žmogus tik nori matyti save ilgalaikėje perspektyvoje jūsų įmonėje“, – sako V.Einiutė.
Ji atskleidžia, kad „Teltonika Networks“ plačiausiai naudojama motyvacinė priemonė yra lankstus darbo grafikas, kai darbuotojai darbus gali pradėti tarp 6–10 valandos ryto. Tai, pažymi ji, padeda darbuotojams patogiau planuoti savo darbo ir asmeninį laiką.
„Taip pat turime bonusų sistemas. Visi įmonės darbuotojai gauna sveikatos draudimą, be kurio moderni darbo vieta šiandien turbūt neįsivaizduojama. Gimtadienio progomis darbuotojams dovanojame papildomą atostogų dieną bei pasirūpiname, kad biure laiką leidžiant būtų užkandžių, kuriuos keičiame pagal sezonus – pastebėjome, kad tai sulaukia darbuotojų pritarimo. Taip pat turime labai nemažą sąrašą partnerių – pradedant remonto darbų automobiliams, baigiant SPA įvairiuose Lietuvos miestuose, – kurie taiko nuolaidas prekėms, paslaugoms ir veikloms, kurie mus supa ne tik darbe, bet ir asmeniniame gyvenime“, – dalinasi V.Einiutė.
Priemonės, padedančios ne tik išlaikyti talentus, bet ir stiprinti komandą
„Swedbank“ karjeros konsultantė Livija Tursaitė, kalbėdama apie darbuotojų lūkesčių tendencijas, sako pastebinti, kad šiandien darbuotojams vis svarbesnės tampa nuotolinio ir hibridinio darbo galimybės.
„Dauguma darbuotojų vertina galimybę dirbti nuotoliniu būdu arba derinti darbą biure su darbu iš namų. Taip pat darbuotojai ieško darbdavių, kurie siūlo profesinio augimo galimybes, tokius kaip mokymai ir karjeros augimo perspektyvos“, – dalinasi L.Tursaitė.
Ji atskleidžia, kad siekiant užtikrinti darbuotojų gerovę, ilgalaikį augimą ir įsitraukimą į organizacijos veiklą, „Swedbank“ darbuotojams taikomos įvairios motyvacinės priemonės, tokios kaip sveikatos draudimas, pensijos kaupimas darbdavio lėšomis 3 pakopoje, įvairios laisvos dienos (sveikatinimo, mokymosi, savanorystės ir kt.), vidinis sporto klubas, renginiai emocinei gerovei, komandiniai renginiai, sporto bendruomenės, palankesnės tam tikrų „Swedbank“ produktų sąlygos, stovyklos vaikams, „LinkedIn“ mokymosi platforma ir kitos ugdymosi programos.
„Labiausiai pasiteisinusios priemonės yra sveikatos draudimas, laisvos dienos, ugdymosi galimybės, pensijos kaupimas ir renginiai. Taip pat labai mėgstamas sporto klubas, kuris yra didelis privalumas“, – dalinasi Kauno kolegijos Praktikos ir karjeros dienų įmonės partnerės karjeros konsultantė.
V.Tursaitė pažymi, kad „Swedbank“ – puiki erdvė augti ir tobulėti. Organizacijoje puoselėjama inovatyvi ir nuolatinė mokymosi kultūra, dėmesys skiriamas darbuotojų profesiniam augimui.
„Tad daug dėmesio skiriame vidinei karjerai, skatiname darbuotojų tobulėjimą, siūlydami įvairius mokymus ir karjeros galimybes. Šios priemonės yra ypač vertinamos darbuotojų, kai mūsų komandos nariai jaučiasi vertinami ir pripažinti, jie tampa lojalesni ir labiau motyvuoti prisidėti prie bendrų tikslų. Tokia aplinka ne tik padeda išlaikyti talentus, bet ir kuria stiprią, vieningą komandą, pasiruošusią įveikti bet kokius iššūkius“, – atkreipia dėmesį karjeros konsultantė V.Tursaitė.
Vien didesnio finansinio atlygio šiandienos darbuotojui nepakanka
Kauno kolegijos Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė Renata Krygerienė dalinasi, kad šiuolaikiniai darbuotojai kelia darbdaviams vis didesnius lūkesčius, nes darbo rinkoje konkuruoja ne tik dėl atlyginimo, bet ir dėl darbo sąlygų, organizacinės kultūros, lanksčių darbo formų ir karjeros galimybių.
„Pastaruoju metu atlikti tyrimai rodo, kad be didesnio atlygio už darbą, darbuotojai vis labiau vertina tokias sritis kaip psichologinė ir emocinė gerovė, vertybės ir organizacijos kultūra, tobulėjimo galimybės. Darbuotojams tampa svarbu, kad organizacija atitiktų jų vertybes ir skaidriai rodytų socialinę atsakomybę“, – besikeičiančius darbuotojų lūkesčius darbdaviui vardija R.Krygerienė.
Ji priduria, kad darbuotojai iš darbdavio tikisi, jog darbdavys sudarys sąlygas dirbti tokiu darbo grafiku, kuris leistų geriau subalansuoti darbo ir asmeninio gyvenimo poreikius, taip pat rūpinsis jų emocine būkle ir kurs palankią darbo aplinką, suteiks galimybes mokytis ir tobulėti.
„Taip pat, norėčiau pabrėžti, kad šiuolaikiniame darbo kontekste darbuotojo ir vadovo santykis tampa ypač svarbus. Šis ryšys daro didelę įtaką darbuotojų įsitraukimui, pasitenkinimui darbu ir lojalumui organizacijai. Šiandienos darbuotojai vertina ne tik vadovo kompetencijas ir lyderystės įgūdžius, bet ir gebėjimą kurti palankią, palaikančią atmosferą, pagrįstą pasitikėjimu ir atvirumu“, – dalinasi Kauno kolegijos Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė.
Tarp labiausiai darbuotojus motyvuojančių priemonių, ji įvardija lanksčias darbo sąlygas, psichologinę bei emocinę gerovę. Tai, pažymi R.Krygerienė, tiesiogiai siejasi su darbuotojo gyvenimo kokybe, savijauta ir leidžia suderinti darbą su asmeniniais įsipareigojimais. Taip pat svarbios ir galimybės tobulėti, nes jos stiprina darbuotojų lojalumą ir prisideda prie profesinio pasitenkinimo.
„Apibendrinant, šiandienos darbuotojai vertina darbdavius, kurie atsižvelgia į jų poreikius, suteikia erdvės asmeniniam augimui ir siekia užtikrinti gerovę bei emocinį saugumą“, – reziumuoja Kauno kolegijos Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė R.Krygerienė.