Vilniaus oro uosto atstovai teigia, kad masinis naujai pastatyto ir įrengto išvykimo terminalo testavimas vyks pirmą kartą šalies aviacijos istorijoje. 2025 m. sausio 11 d. organizuojamas masinis testavimas – vienas svarbiausių etapų prieš naujojo terminalo startą ateinantį vasarį. Iki šiol, prireikus išbandyti naujovę oro uoste, tą darydavo darbuotojai, šįkart kviečiami prisijungti visi norintieji.
„Naujasis išvykimo terminalas yra ištisas pažangių technologijų kompleksas, kokio Baltijos šalyse iki šiol nebuvo. Po daugybės vidinių derinimų ir mažesnės apimties testavimų, pirmą kartą vykdysime ir taip vadinamą masinį testavimą: daugiau negu tūkstantį testuotojų pakviesime pasijusti tikrais keleiviais, kurie išvyksta iš naujojo terminalo.
Testavimas imituos įprastą oro uosto veiklą, o jo dalyviai turės atlikti visus skrydžio registracijos, bagažo atidavimo ir saugumo patikros žingsnius, tik realybėje jie kol kas nesės į orlaivius ir niekur neišskris“, – sakė Valdas Stropus, Lietuvos oro uostų Operacijų vadovas.
Masinis testavimas atskleis, kaip realiomis darbo sąlygomis tarpusavyje sąveikauja dešimtys įvairių sudėtingų technologinių sistemų – nuo garso pranešimų ir eilių valdymo iki savarankiško bagažo atidavimo, saugumo patikros ir bagažo tikrinimo. Tūkstantis bandytojų leis apkrauti sistemas taip, kad būtų įmanoma išbandyti jų veikimą kritinėmis sąlygomis.
„Per šį procesą paaiškės, ar technologijos veikia taip, kaip tikimės, kai į kelis skrydžius vienu metu atvyksta ir registruojasi šimtai keleivių.
Atitinkamai mūsų ir išorės partnerių darbuotojai galės pasitikrinti, kaip per pastaruosius mėnesius pasirengė naujo terminalo startui, kaip įgudo valdyti technologijas ir sugeba spręsti nenumatytas situacijas, kurių tikrai kyla ir kils kasdien“, – dėstė Lietuvos oro uostų Technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis.
Savanorių testuotojų komandos registracija vyksta puslapyje www.testuojamevno.lt. Dalyvauti bandyme gali visi pilnamečiai gyventojai.
Norintieji pakliūti į bandymus oro uoste pirmiausia minėtame tinklapyje turi žaisti žaidimą. Jį įveikus pakliūnama į registracijos langą. Testuotojams siūloma 20 scenarijų. Artėjant masinio testavimo dienai registruoti dalyviai gaus visą reikiamą informaciją. Testavimas vyks kitų metų sausio 11 dieną (šeštadienį), testuotojai oro uoste užtruks apie 3 valandas.
Kiekvienas testuotojas, atvykęs į oro uosto naująjį terminalą, užsiregistravęs skrydžiui ir atlikęs visas įprastas patikros procedūras bei sulaukęs kvietimo įlaipinimui, turės užpildyti specialų klausimyną ir įvertinti skirtingus terminalo veikimo aspektus.
Dalyvavusiems bandyme savanoriams oro uostas dovanos po lagaminą.
Anot V.Stropaus, šiandien visos terminalo darbui reikalingos sistemos – nuo viešojo įgarsinimo iki bagažo tikrinimų sistemų – jau vietoje. Pasak G.Paulikaičio, naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas – išmaniausias ir inovatyviausias Baltijos šalyse. Čia, įvykdžius viešuosius pirkimus, įgyvendinta 15 technologinių projektų. Technologinei įrangai išleista 20 mln. eurų.
Bagažo valdymo pargabenta iš Jungtinės Karalystės, aviacijos saugumo įranga – iš Vokietijos ir Lenkijos, bagažo savitarnos įranga indiška.
Dviejų etapų, su kuriais susidurs keleiviai naujajame terminale, iki šiol nebuvo. Tai – bagažo savitarna ir nestandartinio bagažo atidavimas.
Naujasis išvykimo terminalas panaikins „butelio kaklelio“ problemą aptarnaujant keleivius, kuri kyla, nes esama infrastruktūra nepajėgi susidoroti su išaugusiu klientų srautu. Keleiviams terminalas bus atidarytas 2025 metų vasario 4 d.
Terminalą per daugiau nei pusantrų metų už maždaug daug 50 mln. eurų pastatė „Eikos statyba“. Statinys įsiterpia tarp dabartinio ir VIP terminalo su konferencijų centru. Statybos darbai baigti keliomis savaitėmis anksčiau, nei buvo planuota.
Naujasis 14,4 tūkst. kv. metrų terminalas – dukart erdvesnis. Jame bus galima aptarnauti dvigubai daugiau keleivių: 2,4 tūkst. vietoje 1,2 tūkstančio per valandą.
Kai, pradėjus veikti naujajam išvykimo terminalui atsilaisvins patalpos senajame, Lietuvos oro uostų Plėtros departamento vadovo Arno Dūmano teigimu, jos bus pritaikytos komerciniams poreikiams, keleiviams: bus išplėstos maitinimo paslaugos, erdvės prekybai ir laisvalaikiui.