„Iki karo, keleivių iš Ukrainos, Rusijos ir Baltarusijos Lietuvos oro uostuose buvo 15–16 proc. Kas yra įdomu, kad jų dabar nėra, bet yra keleivių su rusiškomis pavardėmis, kurie atvyksta su Barbudos, Dramblio kaulo ar kitų valstybių pasais. Ir tai yra fiziniai asmenys taip bandantys apeiti sankcijas. Tai čia tema išlikusi“, – Sankcijų valdymo forume šią savaitę aiškino G. Almantas.
„Oro uostų pareigūnai turi būti nuolatos aukštame pasirengime ir sekti, kas čia atvyksta“, – tvirtino jis.
Kalbėdamas apie pasikeitimus oro uostų veikloje po Rusijos pilno masto invazijos į Ukrainą 2022 m. pradžioje, LOU valdybos pirmininkas paminėjo, kad sumažėjo iš Lietuvos skrendančių baltarusių srautai.
Tačiau, pabrėžia jis, nors tokių asmenų nelabai norima Lietuvoje, jie prisidėjo prie rinkos patrauklumo užsienio aviakompanijoms.
„Kas yra įdomu, kad iš Baltarusijos keleivių buvo nemažai. Ir tai yra svarbūs keleiviai, kurie atvykdavo traukiniu, nes buvo labai geras iš Minsko maršrutas. Dabar jie atvažiuoja autobusais, bet 5–10 autobusų per dieną iš Baltarusijos atvyksta. Ir tie žmonės keliauja iš čia“, – kalbėjo G. Almantas.
„Kodėl mums tas keleivis svarbus? Nes aviakompanijos vertina bendra rinką, kai klausia ar atidarys naują skrydį. Jei mes 10 proc. keleivių pridedame į lėktuvą, tai jau mūsų rinka ir kompanijoms įdomu. Tai rinkos ir komercine prasme tie keleiviai svarbūs“, – aiškino jis.
ELTA primena, kad Europos Sąjungos (ES) šalys šiuo metu yra priėmusios 14 sankcijų paketų nukreiptų prieš agresiją Ukrainoje vykdančią Rusiją.
Prekybos apribojimai įvesti ir Baltarusijai, taip siekiant pažaboti apribojimų Maskvos režimui vengimo.