Vienas pagrindinių tikslų „Rivonos“ mėsinėje diegiant naują automatizuotą marinuotų vištienos produktų gamybos ir supakavimo įrangą, pasak „Norfos“ vadovo ir įkūrėjo Dainiaus Dundulio, buvo sumažinti rankų darbo.
Anksčiau čia fasavimas beveik 100 proc. buvo rankinis, o dabar tapo pusiau automatinis.
Šiandien į parduotuves patiekiant kur kas didesnį kiekį marinuotų vištienos gaminių mėsinei reikia 30–40 proc. mažiau darbuotojų.
Darbas taps lengvesnis
Ar tai reiškia, kad tiek žmonių Šilalės rajone įsikūrusioje „Rivonos“ mėsinėje neteks savo darbo vietų?
„Jokiu būdu ne. Didėjant produkcijos kiekiui atleidimų neplanuojame. Tiesiog pats darbas tampa kur kas lengvesnis, mažiau fizinio darbo. Pamenu, kai mėsinė pradėjo dirbti, neturėjome nė šimto darbuotojų – jų buvo apie 80.
Dabar čia dirba apie 180 darbuotojų, nors daugelį cechų esame modernizavę, čia įdiegta pati naujausia ir moderniausia įranga. Tačiau pradėję nuo beveik 200 tonų mėsos gaminių per mėnesį, dabar kas mėnesį į „Norfos“ parduotuves išvežame apie 700 tonų mėsos gaminių.
Taigi matematika čia paprasta – produkcijos kiekis išaugo 3,5 karto, o darbuotojų turime daugiau tik dukart“, – pasakojo verslininkas.
Perka rytojaus įrangą
Vištienos injektavimas – marinato ir prieskonių įpurškimas į mėsos vidų – anksčiau vyko natūraliu būdu. Dabar šis procesas atliekamas pasitelkiant moderniausią techniką.
„Įprastai planuodami modernizavimą įsigyjame ne pigesnę vakardienos, o moderniausią rytojaus įrangą. Manau, kad tokio lygio įrangos vištienai marinuoti Lietuvoje tikrai nerastume. Tokios įrangos, kurią perkame šiuo metu, nėra ir Vakarų pasaulyje“, – sakė D.Dundulis.
Šių technologijų esmė – kad marinatas kuo gausiau įsigertų į mėsą, kad visa mėsa būtų marinuota vienodai, kad prieskoniai pasiskirstytų tolygiai.
Pasak verslininko, tai junta ir pirkėjai, nes keptos vištienos kulinarijos lentynose ir marinuotos vitrinose pardavimas išaugo bene 30 proc. Tad akivaizdu, jog nuo vasaros vidurio veikianti naujoji technika jau įrodė, kad buvo verta ją įsigyti.
„Žinoma, didžiausios rekomendacijos yra iš lūpų į lūpas. Apyvarta rodo, jog pirkėjai pastebėjo pokyčius, kad vištiena skanesnė bei minkštesnė, ir noriai tuo dalijasi savo aplinkoje“, – sakė D.Dundulis.
Investicijas vertina ir pirkėjai
Pasak verslininko, investicijos, didelės jos ar mažos, visada reikalingos. Jei šiandien nebūsi atsinaujinęs, ryt jau gali būti atsilikęs, pastumtas iš rinkos.
„Jei nori rytoj dirbti taip pat sėkmingai, šiandien turi investuoti. Drąsiai galiu pasakyti, jog šiandien jaučiame, kad tai, ką padarėme prieš penkerius ar dešimt metų, duoda rezultatą, kurį turime.
Jei vykdome sėkmingus projektus, pirkėjai juos įvertina, o mes gauname uždarbį. Tą patį uždarbį vėl investuojame į dar kokybiškesnius ir efektyvesnius dalykus.
Taip, turime lyg užburtą ratą, bet pirkėjas vėl vertina. Nuo to mūsų sėkmė ir priklauso“, – svarstė D.Dundulis.
Perka jau paruoštus vištienos gaminius
Vištienai marinuoti šiais metais įdiegta nauja automatizuota marinuotų vištienos produktų gamybos ir pakavimo linija, pasak „Rivonos“ mėsos padalinio vadovo Juozo Lebriko, ne tik palengvino darbuotojų kasdienybę, bet ir leidžia dirbti kokybiškiau bei našiau.
„Kadangi įmonėje kuriame nors gamybos skyriuje kasmet atnaujiname įrangą, darbuotojai jau žino: įdiegus naują įrangą sumažės rankinio darbo ir bus lengviau bei našiau dirbti, todėl visada laukia naujovių, noriai įsitraukia į mokymus ir įrangos diegimą.
Mes tikrai teigiame, kad dirbame inovatyvioje ir perspektyvioje įmonėje.
Pastaruoju metu Lietuvoje matome sparčiai augantį paukštienos produktų poreikį, tačiau tai įgyvendinti mūsų mėsinei jau trūko pajėgumų.
Matome tendenciją, kad žmonės daugiau perka jau paruoštus produktus – keptą mėsą ir jos gaminius, marinuotą vištieną ir panašiai, todėl reikėjo modernesnės įrangos kokybiškiems, sveikesniems ir įvairesnių skonių gaminiams paruošti“, – pasakojo J.Lebrikas.
Privalumų – ne vienas
Pasak „Rivonos“ mėsos padalinio vadovo, didžiausias naujos įrangos privalumas yra automatizacija nuo žaliavos padavimo iki supakavimo.
„Privalumų tikrai daug: automatizuotas žaliavos padavimas, marinato sumaišymas iš atskirų komponentų specialioje maišyklėje, tolygus marinato paskirstymas ant produkto, tiksliai pagal kompiuteryje įvestą kiekvienam produktui atskirą programą.
Produkto permaišymas su marinatu vykdomas šaldomuose masažavimo įrenginiuose, kuriuose palaikoma žema temperatūra, vakuumas ir kiti kokybiškam ir saugiam produktui pagaminti reikalingi parametrai. Marinuotas produktas iškart pakuojamas naudojant visiškai automatizuotą vakuumavimo liniją, ant produkto pakuotės uždedama galutinė ženklinimo etiketė su visa reikalinga informacija“, – pasakojo J.Lebrikas.
Pirkėjų komplimentus, kad vištiena tikrai juntamai skanesnė, vadovas priima nesikuklindamas: taip, dėl šios naujos įrangos marinatas pasiskirsto tolygiai visame produkte, joks žmogus rankomis taip tobulai nepaskirstys jo mėsoje, ne tik išorėje, bet ir viduje mėsa yra sultingesnė, minkštesnė, o skonis išraiškingesnis.
Receptai tie patys, produktas – skanesnis
J.Lebrikas jau pastebėjo augantį vištienos pardavimą, o kadangi mėsinės našumas daug didesnis, pirkėjams galima pasiūlyti ir daugiau rūšių naujų produktų, dažniau rengti akcijas.
„Marinavimo ir kepimo cechuose esančios receptūros įdiegus naują įrangą nesikeitė, bet daug įgūdžių prireikė parengti naujas programas esamoms receptūroms. Tačiau pastebime, kad produktas, pagal tas pačias receptūras marinuotas šia modernia įranga, tikrai skanesnis“, – pabrėžė J.Lebrikas.
Mėsai naudojami ne tik jau gamintojų paruošti marinatai – jie iš kelių sudėtinių dalių maišomi ir vietoje. Būtent todėl, pasak mėsinės vadovo, darbuotojai ir džiaugiasi naująja marinatų maišykle.
„Marinuotos vištienos pirkėjai pasiskirstė į dvi grupes – vieni renkasi laiko patikrintą klasikinį marinatą, o kiti ieško naujų skonių. Todėl ir gamindami naudojame kelių tiekėjų skirtingų skonių ir sudėtinių dalių marinatus.
Tiekėjai yra iš Vengrijos, Prancūzijos, Italijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų šalių. Tarp populiariausių išlieka tradicinio skonio marinatai, kuriuos tiekia Vengrijos kompanija.
Vis dėlto kiekvienais metais pavasario ir vasaros grilio sezonui siūlome naujų įdomesnių marinatų, kurie tikrai visada maloniai nustebina pirkėjus“, – sakė mėsinės vadovas.
Ne visi gali sau leisti keliauti po egzotiškas šalis, tad šių metų „Norfos“ naujiena – supažindinti su įvairių šalių skoniais ragaujant linijos „Pažink skonį per šalį“ gaminius. Juos ruošiant naudojami azijietiško, marokietiško, graikiško ir japoniško skonio marinatai.
Skoniai yra skirtingi, būdingi įvairių šalių virtuvei. Visa tai atsispindi ir naujai sukurtose įdomaus dizaino pakuotėse.
Nauja įranga marinuoti vištienos gaminiai „Norfos“ parduotuvėse:
- marinuota vištiena, skirta kepti (ir sveriamų gaminių skyriaus vitrinose);
- įvairiai marinuota vištiena (atskiros vištienos dalys) savitarnos skyriuose, išskirtinio dizaino popierinėse pakuotėse;
- marinuotos antys, viščiukai;
- lėtai virtos antys, lėtai virti viščiukai, lėtai virta kalakutiena;
- karštai rūkyti vištienos užkandukai;
- karštai rūkyta vištų šlaunelių mėsa;
- karštai rūkyti vištų ketvirčiai.