Iš pirmo žvilgsnio interneto portaluose skelbimų apie parduodamą maitinimo verslą nėra labai daug – tokiems objektams Klaipėdoje suskaičiuoti užtektų ir vienos rankos pirštų.
Atrodo, kad situacija niekuo neišsiskirianti, palyginti su ankstesniais metais.
Tačiau greitojo maisto įstaigą uostamiestyje parduodantis verslininkas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad skelbimai internete nėra ta vieta, kur ieškoma potencialių verslo pirkėjų.
Todėl realiai parduodamų maitinimo verslų yra kelis kartus daugiau. Be to, kaip žinia, už gerą kainą visada dėl sandorio galima susitarti.
„Informacija dėl verslo pirkimo ar pardavimo daugiausia dalinamasi per prekių tiekėjus, vyksta tiesioginiai pokalbiai“, – sakė viešintis nepanoręs verslininkas.
Jis neatskleidė savo motyvų, kodėl parduoda verslą. Teigė, kad besidominčiųjų yra, tačiau rimtų pasiūlymų nesulaukė. Todėl nusiteikęs dirbti toliau ir parduoti verslą dar šiemet neplanuoja.
„Dirbame jau 5 metus, verslas pelningas, geriau parduoti yra pakilime“, – svarstė pašnekovas.
Visgi jis pripažino, kad šiemet dėl PVM lengvatos panaikinimo, akcizų ir algų augimo verslo išlaidos išaugo apie 22 procentus.
O kainas savo greitojo maisto užkandinėje kilstelėjo tik apie 10 procentų. Taip pat išskyrė problemą dėl darbuotojų – jų trūksta.
„Anksčiau buvo, kad vienose rankose būdavo ir po 5 maitinimo taškus, dabar daugelis parduoda. Tai tampa šeimos verslu, kur dirba šeimos nariai. Tuomet ir uždarbio daugiau lieka“, – sakė verslininkas.
Jis savo parduodamo verslo skelbime nurodo, kad naujokus versle gali ir apmokyti. Taip pat siūlo kartu pirkti visą įmonę, nes taip naudingiau, nes yra veterinarijos leidimai, visa įranga ir iškart galima pradėti dirbti nuomojamose patalpose.
Įdomu tai, kad po pokalbio su žurnalistu parduodamo greitojo maisto verslo kaina skelbime staiga padidėjo net 33 proc. iki 80 tūkst. eurų.
Klaipėdą iškeitė į Tenerifę
Legendinio Klaipėdos restorano „Skandalas“ įkūrėjas Rimgaudas Kunstmonas dar gegužės mėnesį restorano lankytojams pranešė, kad patalpas išnuomojo K. Cacaičiui ir kad restoranas užsidaro atnaujinimui.
Vienas tokio žingsnio motyvų buvo tai, kad R. Kunstmonas jau antri metai gyvena Tenerifėje ir verslą vysto saloje šalia Afrikos krantų.
„Praėjusiais metais Tenerifėje atidariau itališką restoraną „LiMonella“, – „Vakarų ekspresui“ sakė Lietuvoje viešintis verslininkas.
Jis neslėpė, kad pokalbio telefonu metu laiką leido Nidoje, o Lietuvoje jau iš viso vieši 1,5 mėnesio. R. Kunstmonas akcentavo, kad valdydamas verslą Lietuvoje tiek laiko jo be tiesioginės priežiūros nebūtų galėjęs palikti. Tuo tarpu dabar du vadybininkai Tenerifėje puikiai susitvarko. Jis ypač akcentavo personalo svarbą.
Todėl jis į Tenerifę dalį personalo savo restoranui atsivežė tiesiai iš Italijos ir Didžiosios Britanijos – 10 žmonių. Iš viso restorane „LiMonella“ dirba 35 darbuotojai, iš kurių 33 – italai.
Manjana ir biurokratija
Tenerifėje jau metus dirbantis R. Kunstmonas sako, kad tie, kurie skundžiasi Lietuvoje biurokratija, turėtų atvykti į Kanarus.
„Atidarę restoraną net dešimt mėnesių negalėjome pasijungti elektros, dirbome su laikinu statybos elektros įvadu, gelbėjo tik tai, kad didelė dalis virtuvės įrangos yra dujinė“, – rūpesčius vardija R. Kunstmonas.
Anot jo, stebina saloje ir baudų dydžiai už pažeidimus. Nors Tenerifė yra Europos Sąjungoje, tačiau kai kurioms prekėms į salą taikomi importo muito mokesčiai.
Todėl planuotos investicijos į verslą stipriai išaugo. Susumavus paaiškėjo, kad atidaryti „LiMonella“ jau kainavo apie 1,3 milijono eurų.
„Esame įsikūrę turistinėje Las Americas vietovėje. Įėjimo į verslą kartelė čia tikrai aukšta“, – sako R. Kunstmonas.
Jam pavyko išsinuomoti per COVID-19 bankrutavusio restorano patalpas su vaizdu į vandenyną. Tačiau vien nuomos užstatas siekė 150 tūkst. eurų, o pagarsėjusi ispaniškoji manjana (darbų atidėliojimas rytojui – aut. past.) privertė imtis ypatingų priemonių – gelbėjo darbuotojai iš Lietuvos.
„Jei statybininkų nebūtume pasikvietę iš Lietuvos, tai gal dar ir šiandien nedirbtume“, – sako verslininkas.
Tačiau dabar jis džiaugiasi verslo Ispanijos saloje rezultatais. Kartu pastebi, kad Tenerifėje maitinimui ir net alkoholiui kavinėse ir restoranuose yra taikomas tik 7 proc. PVM tarifas. Turistinis sezonas tęsiasi 12 mėnesių per metus.
„Pataikėme, tokios vietos ten nebuvo. Turime daug klientų vietinių gyventojų, kurie paprastai į turistines vietas nevaikšto. Vakarais prie įėjimo nusidriekia eilės“, – sėkme džiaugiasi R. Kunstmonas.
Jis suklydo tik dėl klientų geografijos. Pradžioje planavo, kad daugiausia tai bus atostogaujantys britai, o realiai pagrindiniai klientai yra ispanai ir italai.
Nepasiteisino lūkesčiai ir dėl lietuvių. Jų restorane lankosi, bet tik gal 2 procentai, nes jie daugiausia gyvena kitoje Tenerifės dalyje – Los Gigantes.
Klaipėdietis verslininkas jau planuoja atidaryti dar vieną restoraną antrame išsinuomoto pastato aukšte. Tai bus japonų virtuvės restoranas, dekoruotas Okeanijos stiliumi. Baldai jam jau gaminami Indonezijoje. Su Klaipėda jis ryšių nenutraukia ir nuolat grįžta į Lietuvą.
Neplanuoja parduoti ir „Skandalo“ pastato, tiki, kad K. Cacaitis įpūs naujų vėjų.
Grąžins steikhausą
Tačiau K. Cacaitis „Vakarų ekspresui“ sakė, kad planuoja „Skandalą“ sugrąžinti prie jo ištakų ir atidarys vadinamąjį steikhausą – mėsos patiekalų restoraną.
„Klaipėdoje restoranų, kur vienu metu gali vakarieniauti per 60 žmonių, galima ant rankų pirštų suskaičiuoti, o steikhausų – dar mažiau“, – savo verslo sėkmės planą atskleidžia K. Cacaitis.
Virtuvės šefas taip pat neslepia, kad būsimame restorane bus patiekiami ne tik jautienos, bet ir žuvies kepsniai. O būsimo restorano vizitine kortele turėtų tapti oto kepsnys su T raidės formos kaulu.
„Tai kepsnys iš žuvies, kuri sveria ne mažiau kaip 20 kilogramų. Lietuvoje man to neteko matyti“, – sako virtuvės šefas.
Jis patvirtina, kad kokybiškomis žuvimis Lietuvoje nėra lengva apsirūpinti, tačiau sako, kad jau turi susitarimus su tiekėjais dėl jų pristatymo.
Dėl būsimo restorano pavadinimo galutinio sprendimo dar nėra, tačiau jame tikrai turėtų likti žodis „skandalas“. Taip būtų tęsiama 28-erių metų tradicija.
Taip pat naujajame pavadinime turėtų vietos atsirasti ir „CaCa“ junginiui. Būtent taip pavadintam restoranui Smiltynės jachtklube šiuo metu ir vadovauja K. Cacaitis.
Į klausimą, ar pavyks surinkti naujam restoranui personalą, Karolis atsako tuo net neabejojąs.
„Pas mane dabar žmogus į Smiltynę atvažiuoja iš Kretingos. Darbuotojų trūksta tik tiems, kurie ne taip su jais elgiasi“, – sako K. Cacaitis.
Į atnaujinto „Skandalo“ atidarymą jis lankytojus planuoja pakviesti dar šiemet. Naujasis šeimininkas intriguoja būsimu visiškai atnaujintu interjeru, nauja terasa su žvaigždėtu stogu ir muzikiniais pasirodymais savaitgaliais.