Prekybos tinklų atstovai: Helovinas pamažu įsišaknija Lietuvoje, populiarėja ir tarp suaugusiųjų

2024 m. spalio 27 d. 12:10
Dominykas Datkūnas
Didžiųjų prekybos tinklų atstovai sako, kad Helovino šventimas Lietuvoje kasmet darosi vis populiaresnis ir tai rodo ženkliai išaugę šiai šventei skirtų prekių pardavimai. Jų teigimu, kasmet plečiasi prekių pasirinkimas, o švente susidomi ne tik vaikai, bet ir suaugę.
Daugiau nuotraukų (1)
Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės Gintarės Kitovės, lyginant su praėjusiais metais, Helovinui skirtų prekių pardavimai yra išaugę beveik 5 kartus. Pirkėjai įprastai renkasi įvairius šventinius papuošimus ir temines prekes.
„Dažniausiai į pirkėjų krepšelius keliauja įvairių dizainų lipnios dekoracijos ant langų, Helovino balionų rinkiniai, nuotaikingi heloviniški kibirėliai bei kostiumų vakarėliams tinkančios prekės – kaukės-kaukolės ir įvairių dizainų plaukų lankeliai su Helovino dekoracijomis“, – Eltai komentavo G. Kitovė.
Matydami augantį gyventojų susidomėjimą švente, prekybos centrai teigia ženkliai išplėtę Šiurpnakčio prekių asortimentą. Taip pat pastaraisiais metais Heloviną švenčia vis daugiau suaugusiųjų, kas anksčiau nebuvo pastebima, rašo „Maximos“ komunikacijos departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.
„Įdomu, kad anksčiau Heloviną švęsdavo ir jam puošdavosi daugiau vaikai, o dabar matome, kad ši šventė jau populiari ir suaugusiųjų rate. Tad stebėdami nuolat kintančias tendencijas ir augančią paklausą Helovino atributikai kiekvienais metais stengiamės plėsti asortimentą“, – teigė ji.
„Rimi“ viešųjų ryšių vadovės Eglės Krasauskienės teigimu, Heloviną švenčia vis daugiau žmonių: vaikų ir suaugusiųjų, todėl auga įvairių teminių prekių paklausa. Prekybos tinklo duomenimis, šiemet Helovinui skirtų prekių – kostiumų, dekoracijų, skanėstų – pardavimai išaugo apie 40 proc.
„Kasmet į asortimentą įtraukiame daugiau įvairių prekių – šiemet turime ne tik kostiumų ar aksesuarų, bet ir kosmetikos, ne tik skanumynų, bet ir įvairių gėrimų. Pastebime, kad švenčia tiek vaikai mokyklose ar darželiuose, o gal tiesiog namuose, tiek suaugę – organizuoja teminius vakarėlius“, – aiškino E. Krasauskienė.
Smarkiai išaugo moliūgų pardavimai
„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis teigia, kad savaitę prieš Heloviną moliūgų pardavimai išauga net iki 4 kartų. Tuo tarpu „Maximos“ komunikacijos vadovė pabrėžė, kad moliūgą pirkėjai renkasi ne tik maisto gamybai, bet ir kaip ryškiausią šventinę dekoraciją.
„Helovino pagrindinė prekė yra moliūgas. Be abejo, moliūgų pardavimai išauga lyginant su paprastom dienom. Savaitę prieš Heloviną moliūgų pardavimai išauga maždaug 2,5 karto, o pagrindinę Helovino savaitę moliūgų pardavimai būna net 4 kartus didesni“, – Eltai kalbėjo D. Ryliškis.
„Vis dėlto, vienas ryškiausių Helovino šventės atributų – moliūgas. Spalį šios daržovės pardavimai ypač šokteli į viršų, nes pirkėjai moliūgų ieško ne tik patiekalų gamybai, bet ir skobimui, Helovino dekoracijoms ruošti“, – teigė I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Helovinas populiarumu neprilygsta Vėlinėms
Nors Helovinas pamažu įsišaknija Lietuvoje, savo populiarumu jis neprilygsta Vėlinėms ir Visų šventųjų dienai, tikina „Norfos“ atstovas spaudai. Pasak jo, skiriasi ne tik švenčių pobūdis, bet ir prekybos laikotarpis – jei Helovinui žmonės pradeda ruoštis 1–2 savaites iki šventės, Vėlinių prekyba prasideda dar rugsėjo mėnesį.
„Helovinas daugiau yra atrakcijų diena, o Visų šventųjų diena bei Vėlinės yra skirtos mirusiųjų pagerbimui. Skiriasi ne tik pagal tai, bet ir prekybine prasme. Helovinas prekybine prasme niekaip negali prilygti Vėlinėms ir Visų šventųjų dienai“, – aiškino D. Ryliškis.
„Tuo tarpu jei lygintume su Vėlinėmis ir Visų šventųjų diena, mes pradedame prekiauti jau rugsėjo viduryje. Nors tradiciškai aktyviausiai jomis prekiaujama kelias dienas iki pačių švenčių, tačiau Vėlinėms skirtų prekių pardavimai pastebimai ir stabiliai auga dar iki tol“, – pridūrė jis.
„Iki“ komunikacijos vadovė pabrėžia, kad renkantis prekes Vėlinėms ir Visų Šventųjų dienai dominuoja tradicinės prekės – žvakės ir gėlės, todėl bėgant metams jų asortimentas pastebimai nekinta.
„Visgi, kalbant apie pasiruošimą Visų Šventųjų dienai bei Vėlinėms, pirkėjų įpročiuose dominuoja tradicijos ir noras pagerbti mirusiuosius dailiomis žvakėmis bei gėlėmis“, – pažymėjo G. Kitovė.
„Lidl“ viešųjų ryšių atstovė Lina Skersytė pastebėjo ir tai, kad pirkdami tradicines Vėlinių prekes, lietuviai didesnį dėmesį skiria tvarumui.
„Pavyzdžiui, vengiama plastikinių žvakių laikiklių, o vietoj jų naudojami daugkartiniai stiklo ar metaliniai indeliai, kuriuos galima pakartotinai panaudoti kitais metais, pakeitus tik pačios žvakės įdėklu“, – akcentavo ji.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.