Pasiruošti iš anksto – svarbu, bet dar galite suspėti
Pasiruošimas iš anksto leidžia verslams suplanuoti efektyvias reklamos kampanijas, užtikrinti reikiamą prekių likutį ir užtikrinti, kad el. parduotuvės IT infrastruktūra būtų pasiruošusi didėjantiems lankytojų srautams. Tačiau net jei pradėjote vėliau, yra galimybių prisitaikyti. Svarbiausia – aiškiai žinoti, kokios yra jūsų silpnosios vietos ir į ką koncentruotis paskutinėmis savaitėmis. Nepamirškite skirti dėmesio keliems svarbiems aspektams: parenkite tikslines reklamos kampanijas, suplanuokite veiksmų planą tam atvejui, jei pritrūks prekių ir užtikrinkite, kad jūsų klientų aptarnavimo komanda būtų pasirengusi atsakyti į užklausas ir pasiūlytų vertingus sprendimus nepatenkintiems klientams.
Skirtingi verslai taiko skirtingas strategijas
Nors daugelis verslų siekia maksimaliai išnaudoti Juodojo penktadienio pardavimų potencialą, kiekvienas tai daro šiek tiek kitaip. Žinomi rinkos žaidėjai paprastai orientuojasi į masines reklamos kampanijas, komunikuodami per įvairius kanalus siekiant kuo plačiau paskleisti žinią apie nuolaidas. Išankstiniai pasiūlymai ir lojalumo programos yra vienos dažniausiai naudojamų taktikų, kuriomis siekiama pritraukti pirkėjus dar iki oficialios „Black Friday“ išpardavimų pradžios.
Grožio industrijoje pastebimas akcentas į išskirtinius pasiūlymus ir riboto leidimo produktus, kurių negalima įsigyti kitu metu. Tokie pasiūlymai neretai atsiduria ir tam specialiai sukurtuose svetainės puslapiuose, dažnai vadinamuose dėmesį patraukiančiu pavadinimu, pavyzdžiui, „Black Friday 2024“. Tokia strategija veiksminga pardavimų skatinimui, kadangi pirkėjams suteikiama ribota galimybė įsigyti prekes, kurių vėliau gali ir nebebūti.
O štai greitojo vartojimo prekių (anglų k. fast moving conumer goods) pardavėjai orientuojasi į kiekio nuolaidas, kai vartotojai gali gauti daugiau už mažiau. Ši strategija naudinga abiem pusėms – pirkėjas gali įsigyti daugiau prekių ilgesniam laikui už mažesnę kainą, o verslai gali greičiau išsiparduoti prekių likučius arba atsargas.
Juodojo penktadienio pirkinių tendencijos Lietuvoje
Juodasis penktadienis Lietuvoje tampa vis populiaresnis, ypač el. prekybos srityje. „Swedbank“ duomenys rodo, kad per šį laikotarpį pirkėjai išleidžia net iki 9% daugiau nei įprastomis savaitėmis. Be to, per pastaruosius metus ypač išaugo pirkimų per mobiliuosius įrenginius, kas dar kartą įrodo mobilios svetainės patogumo ir našumo svarbą.
Pastebima, kad per Juodąjį penktadienį pirkėjai dažniausiai ieško aukštos kokybės produktų, turinčių dideles nuolaidas. Tarp populiariausių kategorijų – elektronika, drabužiai, grožio priemonės ir buitinė technika. Šios tendencijos rodo, kad vartotojai šiuo laikotarpiu linkę ne tik į momentinius pirkinius, bet ir rūpinasi savo norų sąrašo prekėmis bei šventinėmis dovanomis. Tai suteikia verslams galimybę pritraukti ne tik greitą pirkimo sprendimą priimančius pirkėjus, bet ir tuos, kurie planuoja savo pirkinius iš anksto bei pasiūlyti jiems išskirtinius pasiūlymus.
Dar galite pasiruošti didžiajam metų išpardavimui
Net jei dar nespėjote pasiruošti išpardavimams iš anksto, vis dar galite įsilieti į „Black Friday“ išpardavimų sūkurį. Atsižvelkite į šiuos žingsnius:
- Užtikrinkite klientų aptarnavimo kokybę. Užtikrinkite, kad klientų aptarnavimo komanda būtų pasiruošusi atsakyti į užklausas ir spręsti problemas greitai. Šiais laikais, kai estetiškų parduotuvių ir panašių verslų yra daug, geras aptarnavimas ir ryšio sukūrimas gali tapti lemiamu veiksniu, paskatinančiu pirkėjus pasirinkti jus.
- Siūlykite unikalius, riboto galiojimo rinkinius. Pasiūlykite įprastai neparduodamus produktų rinkinius ir „Flash sale“ kampanijas pardavimų skatinimui. Tai ne tik sukurs pridėtinę vertę per pasiūlymus, kurių įprastai rinkoje nėra, bet ir paskatins pirkėjus nedelsti ir įsigyti prekes.
- Optimizuokite el. parduotuvę. Užtikrinkite, kad svetainė būtų lengvai pasiekiama, greitai užsikrautų ir būtų pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, kadangi dauguma vartotojų apsiperka telefonu, ypač kai kalbama apie impulsyvius pirkinius.
- Pasitelkite reklamos kampanijas. Rinkitės socialinių tinklų ir nuomonės formuotojų reklamas, kurios leidžia greitai pasiekti tikslinę auditoriją. Reklamose aiškiai apibrėžkite pasiūlymus, jų naudą ir vertę.
Kūrybiškumas ir greiti sprendimai lemia sėkmę
Nors pasiruošimas Juodajam penktadieniui paprastesnis pradedant ruoštis iš anksto, gerų rezultatų pasiekti galima per strategiškus veiksmus ir be išankstinio pasiruošimo. Kūrybiškos, išsiskiriančios reklamos ir susitelkimas į greitus sprendimus gali lemti ne tik aukštus trumpo laikotarpio pardavimus, bet ir pelnyti žinomumą, vartotojų pasitikėjimą ir lojalumą.