Atidarius naują terminalą Vilniaus oro uosto keleivių pralaidumas išaugs dvigubai – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
„Iki vasario 4 d. turime užbaigti diegti savitarnos bagažo pridavimo sistemą, ištestuoti aviacinio saugumo įrangą“, – sakė „Lietuvos oro uostų“ (LOU) generalinis direktorius Simonas Bartkus.
Terminale įdiegta technologija leis greičiau atlikti rankinio bagažo patikrą – nebereikės iš jo išimti elektronikos prietaisų ir skysčių. Tiesa, tam dar reikia galutinio Europos Komisijos sprendimo.
Naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pastato pirmame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą.
Atnaujinant ir naujoms funkcijoms pritaikant senąjį sovietinį Vilniaus oro uosto pastatą, kur dabar veikia keleivių atvykimo terminalas, „Lietuvos oro uostai“ norėtų jį visiškai perstatyti ir integruoti į modernų pastatą, tačiau tam reikėtų sumažinti Kultūros vertybių sąraše esančio pastato vertingąsias savybes.
„Tas pastatas yra saugomas, nemažai jo vertybių saugoma. Norėtume, kad tas saugomų vertybių sąrašas būtų sumažintas ir galbūt galėtume palikti tik ypač ikoniškas jo vertybes, visiškai jį perstatant. Galima prisiminti Kauno „Akropolio“ transformaciją, kur tam tikri elementai buvo išsaugoti, bet pastatas yra visiškai naujas“, – sakė S.Bartkus.
Vilniaus oro uostas planuoja statyti naują atvykimo terminalą, o senasis pastatas, čia įrengus požeminę „Rail Baltica“ vėžės geležinkelio stotį, galėtų būti jungtis tarp jos ir oro uosto.
„Tas pastatas, visiškai transformuotas ir modernizuotas, galbūt galėtų būti komercinė alėja, jungianti geležinkelio stotį su Vilniaus oro uostu“, – svarstė S.Bartkus.
Bendrovė turi tikslą dabartinio atvykimo terminalo pertvarką užbaigti iki 2028 metų.
2021-aisiais Susisiekimo ministerija svarstė nugriauti senąjį atvykimo terminalą ir statyti naują, tačiau Kultūros paveldo departamentas (KPD) tuomet teigė nematantis argumentų, kodėl pastatas galėtų būti nevertingas ir išbrauktas iš saugomų objektų sąrašo.
Senasis terminalas pastatytas 1954 metais, į saugomų vertybių sąrašą jis įtrauktas 1984 metais. Pasak KPD, saugoma šio pastato architektūra.
Dmitrijaus Burdino ir Genadijaus Jelkino projektuoto pastato vertingosiomis savybėmis pripažintos centrinė jo dalis, šiaurės ir pietų fligeliai, centrinės dalies dvišlaitė stogo forma, centrinės salės ir fligelių patalpų kolonos, arkinės nišos, fasado durų ir langų angos, centrinės salės lubos su rozetėmis, laiptinių turėklai su baliustromis, interjeras, kiti elementai. (ELTA, „Sostinė“)