Rinkos inovatorius „Iki“ šiemet pristatė dar vieną naujieną – subūrė „Iki“ klientų valdybą, sudarytą iš pačių pirkėjų. Metų pradžioje nuskambėjęs pasiūlymas sulaukė ažiotažo, ir į 10 pozicijų kandidatavo beveik 1200 žmonių. Pasak „IKI Lietuva“ generalinės direktorės Nijolės Kvietkauskaitės, atranka vyko atidžiai ir kruopščiai, siekiant atspindėti įvairius „Iki“ pirkėjų portretus. Tai jau duoda rezultatų – „Iki“ klientų valdybos atneštos naujovės gerina apsipirkimo patirtį įvairiose srityse ir padeda atliepti skirtingus pirkėjų lūkesčius.
„Pasiryžę burti „Iki“ klientų valdybą sakėme, kad tai leis būti dar arčiau savo pirkėjų ir kartu tobulėti. Dar neprabėgo nė pusė pirmosios jos kadencijos, ir šiuos savo pažadus verčiame realiais darbais. Labai džiaugiamės, kad klientų valdybos nariai drąsiai ir atvirai dalijasi savo patarimais bei įžvalgomis. Dalis atnaujinimų parduotuvėse jau buvo mūsų planuose, bet planus papildėme gavę dar daugiau idėjų, kaip apsipirkimo patirtis gali būti dar geresnė“, – pažymi N.Kvietkauskaitė.
Nemažą dalį šių naujovių „Iki“ pirkėjai jau pastebėjo – jos padeda jiems sutaupyti ir laiko, ir pinigų, o kasdienį apsipirkimą paversti malonesniu. Tad kokie „Iki“ klientų valdybos pasiūlymai jau išvydo parduotuvių lempų šviesą?
Atsirado pokyčių asortimente
„Iki“ tinklas pasižymi itin plačiu kokybiškų prekių asortimentu, kad šis išpildytų įvairių skonių, pomėgių ir įpročių pirkėjų poreikius. „Iki“ klientų valdyba jau pirmųjų posėdžių metu aktyviai dalijosi patarimais, kaip jį dar geriau pritaikyti šiuolaikiniam pirkėjui.
„Šiais metais – patogiai sufasuotų grilinimui skirtų patiekalų šlovės metas, jie populiarūs kaip niekad. „Iki“ klientų valdyba, vertindama „Grill Party“ gausą, pasiūlė parduotuvių lentynas papildyti ir mėsainiams skirtais paplotėliais. Tai buvo vienas pirmųjų pasiūlymų, kurį įgyvendinome – dar grilio sezonui tik įsibėgėjant, jie atsirado „Iki“, kad maisto ruoša būtų dar lengvesnė“, – pasakoja Gintarė Kitovė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė.
„Iki“ klientų valdyba dalijosi ne tik pasiūlymais, bet vertino ir „Iki“ kulinarų bei privačios etiketės „Grill Party“ patiekalus. Jie balais vertino griliui skirtą produkciją, ragavo pavasarinius „Pagaminta IKI“ salotų dubenėlius „bowls“, naujus „Su meile IKI“ kepinius. Ką tik jiems pristatytos ir vos pasirdžiusios rudens sezono „Pagaminta IKI“ naujienos – pasaulio skonių įkvėpti meksikietiški patiekalai.
„Pirkėjų atsiliepimai mums itin vertingi planuojant naujus meniu. Galiu atskleisti, kad ir kiti asortimento pokyčiai, įkvėpti skirtingų mitybos įpročių turinčių klientų, jau pakeliui – jie „Iki“ parduotuves pasieks dar šiemet“, – pažymi G.Kitovė.
Peržiūrėtas ir patobulintas populiarusis „Pigintuvas“
Remiantis „Iki“ klientų valdybos narių patirtimi ir pasiūlymais, šiemet taip pat atnaujintas „Pigintuvas“. Juo pasinaudoti tapo dar patogiau, o pasiūlymų kiekis yra didesnis, nuolaidos suteikiamos aktualesnėms ir kiekvieną dieną reikalingoms prekėms.
„Pigintuve“ taip pat atsisakyta apsipirkimo kelią ilginančio humoristinio Adomo šokio aktyvavus pasiūlymą. Be to, diskusijų su „Iki“ klientų valdybos metu išsakytas ir poreikis geresnei asmeninių pasiūlymų komunikacijai. Nors „Iki“ programėlėje buvo rodomi asmeniškai parinkti geriausi „Iki“ pasiūlymai, dabar „Pigintuvas“ buvo atnaujintas pridedant personalizuotus pasiūlymus klientams, kurie parenkami pagal jų pirkinių istoriją“, – pažymi G.Kitovė.
Pagerinta apsipirkimo savitarnos kasose patirtis
Prekybos tinklas „Iki“ buvo pirmasis, Lietuvoje įdiegęs rinkos standartu tapusią naujovę – savitarnos kasas, kurios leidžia už prekes atsiskaityti greičiau. „Iki“ klientų valdybos siūlymu, jose įdiegta ir naujų patobulinimų.
„Mūsų „Bitučių“ kasose jau galima nuskenuoti kvitą, kurį pirkėjai gauna į taromatą grąžinę užstato ženklu pažymėtas gėrimų pakuotes. Taip pat tobuliname sistemą, kad reikėtų kuo mažiau pardavėjo patvirtinimų. Matome, kad savitarnos kasų populiarumas tik auga, nes jomis naudotis yra paprasta, saugu ir greita, o šie patobulinimai pirkėjams suteiks dar geresnę apsipirkimo patirtį“, – sako „Iki“ komunikacijos vadovė.
Dar aiškesni kainų pasiūlymai parduotuvėse
Kiekvieną savaitę „Iki“ siūlo akcijas apie 5 tūkstančiams prekių. Įvertinus „Iki“ klientų valdybos siūlymus, jų komunikacija parduotuvėse jau tapo dar aiškesnė.
„Siūlome daug akcijų, kai išleidžiant tą pačią sumą pinigų, pirkėjai parsineša didesnį prekių kiekį – pavyzdžiui, perkant 1 arba 2 produktus, dar vieną gauna nemokamai: 1+1, 2+1 ir pan. Atsižvelgiant į „Iki“ klientų valdybos pastabas, prie tokių pasiūlymų buvo pridėti papildomi karuliai, padedantys lengviau suprasti akcijas ir paprasčiau jomis pasinaudoti. Planuojama ir daugiau pokyčių, kad mūsų pasiūlymai būtų kuo geriau matomi ir įskaitomi visų amžiaus grupių pirkėjų“, – pasakoja G.Kitovė.
Daugiau dėmesio senjorams
„Iki“ taip pat jau pradėjo papildomą komunikaciją senjorams, jiems skiriant daugiau dėmesio ir gerinant jų apsipirkimo patirtį. Būtent tai kaip savo kadencijos prioritetą buvo išsikėlęs „Iki“ klientų valdybos narys Viktoras.
„Šį rudenį pradėjome informacinę kampaniją senjorams, kurios metu yra pristatomos pridėtinės vertės, suteikiama naudinga informacija apie patogiausius būdus apsipirkti bei sutaupyti: kaip naudotis „Taškoteka“, „Iki“ programėle, savitarnos kasomis ir pan. Tai tarsi virtualūs mokymai visiems senjorams, o klientų valdybos nariai ir toliau bus įtraukiami į senjorų apsipirkimo kokybės gerinimą. Nuolat aktyviai bendradarbiaujame su Viktoru įvairiais vyresnio amžiaus klientams aktualiais klausimais, tad senjorų apsipirkimo patirtį gerinsime ir toliau“, – pabrėžia G.Kitovė.
Vykdomi moderniomis technologijomis grįsti ir specialūs pilotiniai projektai
„Iki“ nuolat ieško būdų, kad pirkėjams apsipirkti būtų kuo patogiau ir maloniau. Prie to prisideda ir „Iki“ klientų valdyba – jos narė Onutė parduotuvėje pakviesta pasivaikščioti su specialiais žvilgsnį sekančiais akiniais. Jie fiksuoja kliento žvilgsnį viso apsipirkimo metu – nuo atvykimo prie parduotuvės iki atsiskaitymo už prekes. Kas patinka, o ką galbūt reikėtų tobulinti, tyrėjai aiškinasi dirbtiniu intelektu grįsto analitikos proceso metu, nagrinėdami pirkėjo akių judesius ir klausdami kliento apie jo patirtį.
„Atsižvelgiant į Klientų valdybos pasiūlymus bei iškeltus klausimus, šiuo metu keliolikoje parduotuvių vyksta ir papildomi pilotiniai projektai, kurie skirti ne tik tobulinti parduotuvių darbą, bet ir klientų apsipirkimo patirtį. Testuojame net kelias skirtingas idėjas, kad pirkėjams pristatytume geriausiai pasitvirtinusį projektą“, – atskleidžia G.Kitovė.
Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas beveik 250 parduotuvių visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. „Iki“ Vilniuje atidaręs penkias autonomines parduotuves. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.