Tarptautinė ilgųjų krovinių vežėjų asociacija derasi 45 000 dokininkų, dirbančių trijuose dešimtyse JAV uostų, kuriuose bendrai perkraunama maždaug pusė šalies jūrų importo, vardu. Grupė teigė, kad jos nariai yra pasirengę nutraukti darbą, jei iki spalio 1 d. nebus sudaryta nauja sutartis, rašoma portale „Fox Business“.
Dėl galimo streiko gali sustoti pagrindiniai Rytų pakrantės ir Persijos įlankos pakrantės uostai, todėl galiausiai gali sumažėti populiarių vaisių, faneros ir kitų produktų tiekimas, praneša „Daily Mail“.
Amerikiečiai suvalgo daugiau bananų vienam gyventojui nei bet kurių kitų šviežių vaisių. Šiuose uostuose JAV iškraunama apie du trečdaliai bananų.
„Dole Fresh Fruit Co.“ ir „Chiquita Fresh North America“ pagrindinis platinimo uostas – Vilmingtono uostas Delavero valstijoje – yra svarbiausia vieta JAV, kur iškraunami bananai ir kiti vaisiai, įskaitant vynuoges iš Čilės, klementinas iš Maroko, kriaušes iš Argentinos ir kivius iš Naujosios Zelandijos.
Vaisiai sugestų, jei būtų per ilgai palikti dokuose, arba pabrangtų dėl vėlavimo ir papildomų šaldymo reikalavimų.
„Visi vaisiai, atvežti po spalio 1 d., bus pasmerkti išmesti į šiukšlių dėžę“, – „The Orange County Register“ sakė daržovių importuotojas Peteris Kopke vyresnysis. „Ir visi žmonės, investavę į šį verslą, praras visą turtą“, – pridūrė jis.
Pramonės ekspertai įspėja, kad dėl savaitę truksiančio darbo sustojimo ekonomika gali prarasti apie 7,5 mlrd. dolerių, rašo leidinys.
Tarp Tarptautinė ilgųjų krovinių vežėjų asociacijos reikalavimų – per šešerius metus 80 proc. padidinti atlyginimus, teigiant, kad darbuotojai nusipelnė dalies pelno, kurį pandemijos metu gavo užsienio kapitalo konteinerių vežėjai.
Grupė taip pat reikalauja griežtesnių nuostatų dėl automatizavimo, teigdama, kad kai kurios bendrovės naudoja technologijas pažeisdamos galiojančią sutartį.
Parengta pagal „Fox Business“ informaciją.