– Laura, vienu metu vykdai atrankas į kelias ar net keliolika pozicijų. Kas, tavo nuomone, šiandien skatina kandidatus tęsti atrankos procesą po pirmojo pokalbio?
– Kandidatams svarbus atviras ir nuoširdus darbo pokalbis. Jie nori ne tik išgirsti aiškius atsakymus į jiems svarbius klausimus, bet ir jausti, kad jų lūkesčiai yra įvertinami. Per pirmąjį telefono pokalbį su kandidatu stengiuosi, pirmiausia, pristatyti Lietuvos centrinę kredito uniją ir plačiai papasakoti apie mūsų organizacinę kultūrą, o tik tada kalbamės apie konkrečią darbo poziciją. Labai svarbu, kad organizacija žinotų savo unikalumą ir tada tai yra lengva perteikti kandidatui.
– Kalbant apie unikalumą, kokie darbdavio aspektai yra svarbūs kandidatams?
– Kandidatai nori suprasti, kokią vertę gali pasiūlyti darbdavys, ir tai jau seniai apima daugiau nei tik darbo užmokestį. Specialistai siekia ne tik darbo vietos, bet ir aplinkos, kurioje galėtų augti ir prisidėti prie pokyčių. Įmonėms svarbu peržiūrėti darbuotojams siūlomų naudų paketą, palaikyti motyvuojantį mikroklimatą, būti aktyviais darbuotojams svarbiose srityse, tokiose kaip tvarumas ir socialinė atsakomybė. Tai svarbu tiek pritraukiant naujus talentus, tiek norint išlaikyti esamus darbuotojus.
– Kas Lietuvos centrinei kredito unijai padeda įveikti rinkos iššūkius ir pritraukti talentus?
– Lietuvos centrinės kredito unijos stiprybė slypi laisvėje kurti ir įgyvendinti savo idėjas. Mūsų darbuotojai turi galimybę pristatyti savo idėjas ir aktyviai dalyvauti jų įgyvendinime, o tai kuria motyvuojančią ir auginančią darbo aplinką. Be to, mes investuojame į darbuotojų tobulėjimą – pradedant mokymais ir baigiant karjeros galimybių kūrimu.
Mes darbuotojams siūlome ergonomišką biurą, hibridinį darbo modelį – 50 procentų darbo iš namų, taip pat individualų darbo grafiką, papildomas sveikatinimosi ir savanorystės dienas. Visa tai padeda užtikrinti pusiausvyrą tarp profesinio ir asmeninio gyvenimo ir tampa lemiančiais veiksniais, kai kandidatai apsisprendžia, ar jų vertybės sutampa su įmonės ir ar jie nori tęsti atranką.
– O kokie iššūkiai kyla pokalbių su kandidatais metu?
– Reikia pripažinti, kad dar sulaukiu kandidatų nuostabos, kai pristatau Lietuvos centrinę kredito uniją. Kartais manoma, kad Lietuvos centrinės kredito unijos darbuotojai tiesiogiai dirba su klientais ir čia „dalina“ pinigus (juokiasi). Tačiau tiesa yra kitokia – Lietuvos centrinė kredito unija yra LKU kredito unijų grupės kompetencijų centras. Čia daugiau nei 100 specialistų komanda kuria ir tobulina finansinius produktus, kuriuos vėliau savo klientams siūlo mūsų grupei priklausančios kredito unijos. Tai apima mokėjimo korteles, elektroninę bankininkystę, mobiliąją programėlę, finansavimo bei taupymo sprendimus. Mūsų gretose dirba programuotojai, finansų analitikai, teisininkai, rinkodaros specialistai ir daugelio kitų sričių profesionalai. Tai išgirdę kandidatai neretai ištaria: „Oho“.
– Kadaise LCKU pradėjo nuo kelių darbuotojų, o šiandien jungia virš 100-o darbuotojų komandą. Kaip tai nutiko?
– Mūsų sėkmės paslaptis slypi ne tik naujų talentų pritraukime, bet ir rūpestyje esamais darbuotojais. Didžiuojamės, kad 40 iš 104 darbuotojų pas mus dirba virš 5 metų, o 55 darbuotojai – 3 ir daugiau metų. Taip pat turime darbuotojų, kurie kartu su Lietuvos centrine kredito unija jau virš 20 metų. Dar vienas įdomus faktas, kad darbuotojų rotacijos rodiklis šiuo metu svyruoja vos tarp 3–4 procentų, kai dar 2019-aisiais jis siekė 11,3 procento. Toks reikšmingas pokytis – nuoseklių organizacijos pastangų ir pokyčio rezultatas. Kasmet peržiūrime darbo užmokesčio rėžius, remdamiesi rinkos tyrimais, ir atsižvelgiame į darbuotojų lūkesčius. Taip pat pastaraisiais metais suteikėme papildomas atostogų dienas gimimo dienos proga, sveikatinimuisi, dienas užsiimti savanoriška veikla bei darbuotojams skiriame sveikatingumo platformos „Stebby“ papildymą.
– Koks yra tikslinis Lietuvos centrinės kredito unijos kandidatas?
– Amplitudė labai plati. Ieškome nuo studento, kuris nori įgyti praktikos ir išbandyti skirtingas sritis, iki labai kvalifikuotų specialistų vadovų pozicijoms užimti. Kalbant apie žmogiškuosius faktorius, tai turėtų būti veržlus, inovatyvus, komunikabilus žmogus. Mums svarbu, kad naujai prisijungę komandos nariai ne tik atitiktų techninius pozicijai keliamus reikalavimus, bet ir prisidėtų prie teigiamos darbo aplinkos kūrimo.
– Kaip vertinate jaunųjų specialistų įsitraukimą į organizacijos gyvenimą?
– Šiandien jauni specialistai į organizacijas įneša šviežias idėjas ir naują energiją. Jie yra atviri naujovėms, pasižymi pozityviu požiūriu į darbą ir ypatingu dėmesiu socialinei atsakomybei bei tvarumui. Džiaugiamės, kad Lietuvos centrinė kredito unija jiems gali pasiūlyti galimybes augti ir realizuoti savo potencialą per įvairias organizuojamas iniciatyvas. Jų entuziazmas ir atsidavimas prisideda prie organizacijos sėkmės. Todėl siekiame išlaikyti unikalią darbo aplinką, kurią turime šiandien, ir toliau augti.