Taip ji atsakė į parlamentarės Ligitos Girskienės iškeltą klausimą, kodėl Klaipėdos uostas svarsto įleisti laivą ir jo krovinį.
„Vakar tikriausiai matėte viešojoje erdvėje, kad į Klaipėdos uosto administraciją kreipėsi rusiško laivo, kuris gabena 20 tūkst. tonų amonio nitrato krovinį ir šiuo metu yra sugedęs. Ir jie nori prisišvartuoti būtent Klaipėdos uoste. Ir Klaipėdos uosto administracija ėmėsi svarstyti prašymą. Įgula nori iškrauti visą šią salietrą ir tada važiuoti į doką remontuoti laivo. Ar negalime pasakyti ne?“ – Vyriausybės valandos metu klausė parlamentarė.
Trečiadienį portalas „Delfi“ pranešė, kad 20 tūkst. tonų amonio nitrato trąšų iš Rusijos plukdantis pažeistas laivas galimai plauks į Lietuvą.
Šiuo metu su Maltos vėliava plaukiantis laivas yra prisišvartavęs prie Norvegijos krantų.
Tuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas tvirtino, kad sprendimas dėl laivo įleidimo į uostą bus priimtas artimiausiu metu.
Nors amonio nitratas yra naudojamas trąšoms, tai taip pat yra sprogstamoji medžiaga, kurios pagrindo sprogmenys naudojami griauti seniems pastatams ar karinėms reikmėms.
Didžiulės sukauptos amonio nitrato atsargos 2020 m. rugpjūtį Beirute sukėlė sprogimą, pražudžiusį bent 218 asmenis ir sužeidusi dar 7 tūkst.
Naujienų portalas Lrytas dėl sprendimo, ar įsileis pavojingą krovinį gabenantį laivą kreipėsi Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, tačiau komentaro šis kol kas nepateikė.