10 priežasčių, kodėl samdyti buhalterinę įmonę naudingiau nei turėti „nuosavą“ buhalterį

2024 m. rugsėjo 4 d. 10:26
Tūkstančiai verslininkų prieš pradėdami verslą ar jį vystydami susiduria su dilema: kas naudingiau – ar samdyti išorinę finansų valdymo įmonę ar „nuosavą“ buhalterį įmonės viduje? Kaip neapsiskaičiuoti ir nepermokėti? Kokiu atveju labiau pasiteisina vienas ar kitas variantas? Kaip efektyviau valdyti verslą ir sumažinti sąnaudas?
Daugiau nuotraukų (4)
Apsispręsti padeda kuriozinės situacijos
„Mūsų klientams dažniausiai apsispręsti padeda eilinės kuriozinės situacijos. Daug metų įmonės apskaitą vedusi buhalterė nusrendžia visai neplanuotai keisti darbą arba tiesiog išeiti ilgų atostogų ir ieškoti gyvenimo balanso.
Dažnu atveju toks buhalterio sprendimas būna visiškai netikėtas, todėl žaibišku greičiu direktorius ar finansų direktorius yra priverstas suprasti ir perimti daugiametes tvarkas bei kartais jau visiškai pasenusius procesus. Kas tai padarys? Prasideda bendravimas su personalo atrankos agentūromis, darbuotojo paieškos, lydimos nerimo ir nežinomybės. Jau nekalbant apie papildomus finansinius kaštus. O toliau seka naujo žmogaus apmokymas, bandomasis laikotarpis.
Pasitaiko, kad ilgametis buhalteris sukuria savo tvarkas, kuriomis vadovaujasi metai iš metų. Atrodo įmonėje viskas gerai, bet iki tol, kol kreipiasi Mokesčių inspekcija su klausimais. O tuomet direktorius galvoja, kad už viską atsakinga buhalterė, o buhalterė atsako, kad už viską atsakingas įmonės direktorius“, – pasakoja buhalterines paslaugas teikiančios įmonės „Buhalteria.lt“ finansų direktorė Julija Drobinova.
Tokių ir panašių istorijų ji galėtų pasakoti be galo. Kaip nepatekti į tokias keblias situacijas? „Dažnai jos būna „paskutinis lašas“ apsisprendžiant, kad gal jau tikrai laikas kreiptis į išorinius verslo partnerius, kad nebūtų tokių nesusipratimų“, – dalinasi J.Drobinova.
Verslininkams, vis dar neapsisprendžiantiems, ką rinktis – ar buhalterį įmonės viduje ar samdyti išorinius verslo partnerius, finansų ekspertė vardina privalumus ir trūkumus.
Pagrindinės priežastys, kodėl labiau apsimoka samdyti verslo įmonę
1. Didesnė kompetencija ir patirtis.
Buhalterinių paslaugų įmonės verslui ypač naudingos tuo, jog turi komandą patyrusių specialistų, kurie turi patirties dirbti su įvairių sričių klientais. Tai reiškia, kad jie turi gilesnes žinias, daugiau kompetencijos, kuri gali būti ypatingai naudinga sprendžiant sudėtingas finansines situacijas.
„Vienas buhalteris, dirbdamas vienoje įmonėje, tokios patirties sukaupti dažniausiai negali. Be to, mūsų komandoje yra specialistų, kalbančių įvairiomis kalbomis – tai labai palengvina bendravimą su klientais, kai bendraujama jo gimtąja kalba“, – pastebėjimais dalinasi J.Drobinova.
2. Kaštų efektyvumas.
„Stebitės, kaip įmanoma sutaupyti, samdant ne pavienį buhalterį, o buhalterinę įmonę? Samdyti buhalterinių paslaugų įmonę gali būti ekonomiškai naudingiau, nes tokiu atveju jūs mokate tik už suteiktas paslaugas, o ne už pilną darbo dieną, kasmetines atostogas, ligos atveju, sveikatos draudimą ir kitus su darbuotoju susijusius kaštus. Be to, nereikia rūpintis darbo vietos įrengimu, kompiuterine įranga ir priežiūra, kur įprastai išties „nuteka“ nemaža dalis pinigų.
Jei buhalteris išėjo iš darbo, jums nekainuos naujo darbuotojo paieška, atranka, nereikės gaišti laiko ir tam tikrą laiką verstis be buhalterio, nes buhalterinės paslaugos jums bus teikiamos nenutrūkstamai“, – privalumus vardina „Buhalteria.lt“ finansų vadovė.
3. Lankstumas ir paslaugų prieinamumas.
Jei jūsų verslas sezoninis, o darbo krūvis svyruoja – atkreipkite dėmesį! Buhalterinių paslaugų įmonės gali pasiūlyti lankstesnes darbo sąlygas ir greitą reagavimą į jūsų poreikius, kas yra ypač naudinga tokio pobūdžio verslams. Jei reikia, galite padidinti ar sumažinti paslaugų apimtį, nesusidurdami su personalo valdymo problemomis. „Tokiu atveju ne tik sutaupote, bet ir ramiau bei paprasčiau gyvenate“, – sako J.Drobinova.
4. Technologinė pažanga.
Visi žinome, jog duomenų saugumas šiais laikais svarbus kaip niekad! Profesionalios buhalterinės įmonės dažniausiai naudoja pažangiausią buhalterinės apskaitos programinę įrangą ir technologijas. Tai užtikrina aukštą darbo kokybę, duomenų saugumą ir efektyvumą. Asmeninis buhalteris gali neturėti galimybės naudotis tokiomis moderniomis priemonėmis dėl kaštų ar laiko trūkumo. Rinkdamiesi buhalterinę įmonę nerizikuotumėte, bet apsaugotumėte savo verslą maksimaliai.
5. Teisės aktų atitikimas.
Vėlgi, apie rizikas. Buhalterinių paslaugų įmonės nuolat stebi teisės aktų ir reguliavimų pokyčius, todėl galite būti tikri, kad jūsų finansiniai dokumentai bus tvarkomi laikantis visų reikalavimų. Tai sumažina riziką mokėti baudas ar susidurti su kitomis problemomis dėl neteisingai tvarkomos buhalterijos apskaitos.
„Buhalterinės įmonės nuolat organizuoja įvairius mokymus, todėl darbuotojai yra nedelsiant supažindinami su naujausiais teisės aktais bei konsultuojasi tarpusavyje. Juk komanda – patikimiau nei pavienis asmuo“, – teigia vadovė.
6. Konfidencialumas ir saugumas.
Į kai kuriuos verslo niuansus reikia žiūrėti itin griežtai ir preciziškai. Vienas iš jų – finansai. Profesionalios buhalterinės įmonės griežtai laikosi konfidencialumo ir aukščiausių duomenų apsaugos standartų. Buhalterinės įmonės rankose jūsų finansinė informacija bus saugi ir apsaugota nuo neteisėtos prieigos. Šiuolaikinėje skaitmeninėje eroje, kai duomenų saugumas tampa vis didesne problema, išmintingi verslininkai į saugumą tikrai nežiūri pro pirštus.
7. Mažesnė rizika.
Buhalterinių paslaugų įmonės brangina savo reputaciją, tad maksimaliai stengiasi dirbti atsakingai, atsirinkti patyrusių ekspertų komandą. Be to, tokios įmonės dažniausiai turi draudimą nuo profesinių klaidų, todėl jūsų verslas yra labiau apsaugotas nuo galimų finansinių nuostolių dėl apskaitos klaidų.
8. Profesionalūs patarimai.
Buhalterinių paslaugų įmonės gali suteikti vertingų patarimų, padedančių optimizuoti mokesčių planavimą, išlaidų kontrolę ir kitus svarbius finansinius sprendimus. „Mes esame ne tik apskaitos tvarkytojai, mokesčių skaičiuotojai, bet ir finansų patarėjai“, – privalumus vardina J.Drobinova.
9. Laiko taupymas.
Samdant buhalterinių paslaugų įmonę, jūs ir jūsų darbuotojai galite sutelkti dėmesį į pagrindinę verslo veiklą, nesijaudindami dėl buhalterijos administravimo ar kontrolės. Pasitaiko, kad didžiulę įmonę su šimtu darbuotojų valdantis direktorius dar pats rūpinasi buhalteriniais klausimais, kuriuos turėtų spręsti buhalteriai. Įmonės vadovui kur kas efektyviau laiką skirti verslo valdymui, plėtrai nei buhalterių kontrolei.
10. Augimo galimybės.
Buhalterinių paslaugų įmonės gali padėti jūsų verslui augti, teikdamos reikalingą finansinę analizę ir prognozes, kurios leidžia priimti teisingus sprendimus dėl verslo plėtros, vystymo ir kaštų optimizavimo.
Pagrindiniai išorinės įmonės samdymo trūkumai
1. Nėra buhalterio, kuris visada šalia.
Vyresnės kartos verslininkai nuo senų laikų įpratę, kad jų biure dirba ir buhalteris, kuris kiekvieną minutę gali būti pasiekiamas. Tačiau pandemija išmokė daugelį specialistų dirbti nuotoliu, tad ir buhalteriai dažnai dirba ne biure, bet kur jiems patogu – iš namų, iš pajūrio, iš sodybų.
2. Rankos papildomiems darbams.
Mažose įmonėse buhalteriai neturi tokio didelio darbo krūvio, tad jiems tenka atlikti ir kitus papildomus darbus, kuriuos galėtų atlikti administratoriai, mažesnių kompetencijų turintys darbuotojai.
3. Vidaus procesų išmanymas.
Faktas, kad jei žmogus visą gyvenimą dirba kokioje gamykloje, visus vidinius procesus išmanys geriau nei kelių įmonių buhalteriją prižiūrintis specialistas. Tačiau nėra nieko neįmanomo, ko negalima išmokti ar suprasti per tam tikrą laiką, ką būtina žinoti tvarkant įmonės finansus.
„Taigi, atsižvelgiant į aibę privalumų ir vos keletą trūkumų, galime drąsiai teigti, jog buhalterinių paslaugų įmonę samdyti ne tik paprasčiau bei patogiau, bet ir be abejonės finansiškai naudingiau. Verslo klestėjimas ir taip pareikalauja daug jėgų bei sąnaudų, tad kam papildomai apsikrauti?“ – svarsto J.Drobinova.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.