„EIMIN yra darbdavys, kuris suteikia galimybę augti, tobulėti ir kurti Lietuvos ateitį kartu. Galime pasiūlyti ne tik įkvepiančią komandą, bet ir galimybę prisidėti prie tikrų pokyčių, kuriuos jaučiame kiekvienas savo kasdieniame gyvenime“, – sako kanclerė Iveta Paludnevičiūtė.
„Dirbant ministerijoje turite galimybę ne tik prisidėti prie verslo aplinkos gerinimo, bet ir prie kosmoso bei gynybos inovacijų, skaitmeninimo, turizmo ir net maisto įstatymo pakeitimų, kuriais pasinaudoti gali kiekvienas šalies gyventojas, ir tai tik keli pavyzdžiai“, – vardina kanclerė.
Ministerijos atliekami tyrimai rodo, kad nuolat auga darbuotojų pasitenkinimas darbo organizavimu, darbo užmokesčiu ir galimybe daryti karjerą. Personalo valdymo skyriaus vedėjos Živilės Gegelytės teigimu, vertinant šiuos aspektus EIMIN darbuotojai labiau patenkinti lyginant su kitomis ministerijomis.
„Matome, kad papildomos darbuotojų motyvavimo ir išlaikymo priemonės sumažino darbuotojų kaitą. 2020-iais darbuotojų kaita buvo kiek daugiau nei 15 proc., o 2023 metais – apie 8 procentus, – teigė ji.
Anot Ž.Gegelytės, EIMIN aktyviai taiko papildomas darbuotojų motyvavimo ir išlaikymo priemones, kurios jau pasiteisino ir sumažino darbuotojų kaitą.
„Orus ir konkurencingas atlyginimas yra ne tik finansinio stabilumo garantas, bet ir saugumo jausmas, leidžiantis darbuotojams maksimaliai įsitraukti į atliekamus darbus, bei aukščiausios kokybės bei rezultato siekimą“, – pabrėžia vedėja.
Anot jos, rutina yra vienas didžiausių darbdavio ir darbuotojų motyvacijos priešų, tad EIMIN dėmesys – lankstumui ir pusiausvyros tarp darbo ir asmeninio gyvenimo išlaikymui.
„Karantinas mums parodė, kad darbuotojai puikiai dirba nuotoliu, todėl ne tik toliau sudarome galimybes darbuotojams dirbti iš namų, vidaus tvarkoje numatytą laiko kiekį, bet ir suteikiame galimybę kartą per pusmetį turėti nepertraukiamą nuotolinio darbo savaitę, kurią galima praleisti bet kurioje ES šalyje. Siekdami užtikrinti darbuotojų gerovę keliame sau vis naujus iššūkius puoselėjant motyvuojančią darbo aplinką“, – teigia Ž.Gegelytė.
Įvertinimus atspindi tyrimai
Ministerija pabrėžia, kad kaip darbdavys siekia nuolat tobulėti, todėl vertina save įvairiais pjūviais – pagal darbo vietos stabilumą, darbuotojų skaičiaus pokytį, darbuotojų įsitraukimą ir pasitenkinimą darbo užmokesčiu bei kita. Vertinimai atliekami įvairiomis formomis, tarp jų ir anoniminių apklausų būdu, samdant ekspertus, dalyvaujant Vidaus reikalų ministerijos (VRM) inicijuotose vyriausybinio sektoriaus darbuotojų motyvacijos ir pasitenkinimo darbu tyrimuose.
„Per dvejus metus pastebimai išaugo įsitraukimo į darbą indeksas, šoktelėjęs nuo 3,59 (2020 m.) iki 3,72 (2022 m.) ir EIMIN kaip darbdavį iškeldamas aukščiau už bendrą ministerijų vidurkį, kuris siekia – 3,67. Dar 2022 metais atliktas VRM tyrimas parodė, kad darbu EIMIN patenkinti 63 proc. darbuotojų, neutralių – penktadalis“, – sako EIMIN kanclerė I.Paludnevičiūtė.
Remiantis apklausos duomenimis, pusė darbuotojų kolegoms iš kitų įstaigų palankiai atsiliepia apie EIMIN veiklą ir darbuotojus. Palyginti su kitomis ministerijomis, EIMIN darbuotojai pozityviau atsiliepia apie savo darbovietę ir noriai rekomenduotų ją potencialiems kolegoms.
„Stengiamės, kad EIMIN taptų modernia organizacija ir atlieptų darbuotojų poreikius, todėl išskirtinis dėmesys darbuotojams yra viena iš pagrindinių mūsų žmogiškųjų išteklių valdymo strategijų siekiamybių. Suprantame, kad norint užtikrinti esamų darbuotojų pasitenkinimą ir įsitraukimą bei norint pritraukti naujų bei juos išlaikyti, neužtenka vien sudaryti tokias sąlygas, kokias numato įstatymai, nes šiuolaikiniam žmogui reikia daug daugiau“, – tikina kanclerė I.Paludnevičiūtė.
Anot jos, ieškant įvairių būdų kaip efektyviau integruoti naujus kolegas, pasitelkiama jau pasiteisinusi adaptacijos ir mentorystės programa.
„Pati puikiai prisimenu, kaip neramu pradėti dirbti naujame darbe, kai atėjus pasitinka nepažįstami koridoriai ir veidai, nežinai vidinės organizacijos kultūros, jaudulys veržiasi per kraštus, klausimų galvoje gerokai daugiau nei atsakymų. Būtent todėl man labai malonu būti tuo pirmuoju draugišku veidu, kuris pasitinka naujus kolegas, gali pasidalinti savo žiniomis bei oficialiomis ir nerašytomis mūsų ministerijos taisyklėmis.
Įprastą kasdienę rutiną labai praskaidrina smalsumu degančios naujų kolegų akys, klausimų lavina ir pojūtis, kad gali bent kiek palengvinti pirmąsias dienas naujame darbe“, – sako EIMIN Geresnio reglamentavimo ir verslo priežiūros politikos grupės vadovė Justė Bulytė, viena iš ministerijos mentorių, padedančių adaptuotis naujiems darbuotojams.
Dėmesys ir pramogos
Ž.Gegelytės teigimu, kiekvienam žmogui svarbu darbe jaustis ypatingu ir įvertintu, tad stengiamasi atsižvelgti į darbuotojų nuopelnus, juos paskatinti įvairiais būdais, kiek leidžia įstatymai ir galimybės.
„Kiekvienų metų pabaigoje susirenkame ir padėkojame darbuotojams už jų nuopelnus, manome, kad yra svarbu ne tik padėkoti asmeniškai, bet ir kartu su kitais kolegomis pasidžiaugti vieniems kitų pasiekimais“, – teigė ji.
Glaudesniam darbuotojų tarpusavio ryšių kūrimu organizuojami vidinės komunikacijos renginiai, tarp kurių – pyragų diena, kolegų mėgstami žygiai, kai neformalioje aplinkoje galima pabendrauti bei susipažinti su darbuotojais iš kitų skyrių.
„Esame organizavę orientacinius žaidimus „Aplink ministeriją“, kurie ne tik skatina bendradarbiavimą, bet ir suteikia galimybę geriau pažinti aplinką, kurioje dirbame“, – pasakojo personalo vadovė.
Lankstus darbo laikas taip pat ženkliai prisideda prie darbuotojų pasitenkinimo. Galimybė darbą pradėti anksčiau arba vėliau ypač svarbi darbuotojams turintiems vaikų arba studijuojantiems, nes jiems sudaroma galimybė pasirinkti tokį laiką, kuris leidžia spėti į paskaitas ar kitas svarbias veiklas.
„Ministerijoje taikome LEAN sistemą, kurios tikslas – naudojant mažesnius išteklius sukurti didesnę vertę. Stengiamės įtraukti darbuotojus į pokyčius, nes visi esame bendra EIMIN sistema. Jau esame įgyvendinę daugybę darbuotojų pasiūlytų pokyčių, kurie palengvino ne tik paties inicijavusio, bet ir visos ministerijos veiklą“, – džiaugėsi kanclerė I.Paludnevičiūtė.
Stiprų dėmesį EIMIN skiria vidinės kultūros ir tarpasmeninių ryšių stiprinimui, pasitelkiant komandos formavimo renginius ir ugdymo krepšelio suteikiamas galimybes. Be šių naudų, darbuotojams siūlomas papildomas sveikatos draudimas, darbą palengvina įrengti akustiniai kambariai, užtikrinantys ramią aplinką nuotolinių susitikimų metu. Turintiems atžalų EIMIN siūlo užimtumą įrengtame vaikų kambaryje. Kolegos atsipūsti gali užsukdami į poilsio kambarį.
Galimybė tobulėti
I.Paludnevičiūtės teigimu, EIMIN, kaip ir kitos šiuolaikinės organizacijos ar įmonės, siekdamos tobulinti darbuotojų kompetencijas, didelį dėmesį skiria darbuotojų mokymams ir komandos stiprinimui.
Darbuotojams organizuojami įvairių sričių mokymai: viešųjų pirkimų, teisės aktų ir jų projektų vertinimas antikorupciniu požiūriu, lyderystės, komunikacijos, projektų valdymo ir kt.
„Mokymų temos nustatomos pagal darbuotojų asmeniškai išsakytus poreikius bei vykdoma bendra apklausa. Matome, kad darbuotojams kvalifikacijos kėlimas yra ypač svarbus, dėl to jie noriai naudojasi visomis jiems skirtomis galimybėmis, nesvarbu ar tai būtų bendra paskaita ar asmeniniai mokymai“, – sako kanclerė.
Mokymų temos parenkamos atsižvelgus į ministerijoje kasmet atliekamos Vidaus kontrolės analizės rezultatus, taip pat ir į VRM tyrimą apie įstaigų darbuotojų pasitenkinimą jų darbu ir motyvacija. Pastarasis tyrimas rodo, kad lyginant kelių metų rodiklius, išaugo EIMIN darbuotojų pasitenkinimas kvalifikacijos tobulinimu, psichologiniu klimatu, santykiais su kolegomis, einamomis pareigomis ir darbo sąlygomis. Taip pat pasirinktos mokymų temos yra susijusios ir su ministerijos Darbo tarybos ir Profesinės sąjungos iniciatyvomis, kurios atspindi darbuotojų poreikius.
„Pastaraisiais metais suorganizuota virš pusšimčio seminarų įvairiomis temomis, kuriuose dalyvavo daugiau nei 220 darbuotojų“, – papildo I.Paludnevičiūtė.