Komisija nurodė, jog platformoje rado daugiau nei 400 tūkst. nekokybiškų produktų. Šias prekes el. prekybos tinklas privalės išimti iš prekybos, kitaip jam gali grėsti teisiniai nemalonumai.
Kaip sausį nurodė pats „Amazon“, daugiau nei 60 proc. pardavimų el. parduotuvėje sudaro nepriklausomų pardavėjų prekės. Nesutarimai dėl to, kas turėtų būti atsakingas už šiuos produktus, kai šie sugenda, jau daugelį metų sprendžiasi teismuose.
Tačiau CPSC pranešė, kad administracinės teisės teisėjas palaikė komisiją ir nusprendė, jog „Amazon“ veikė kaip trečiųjų šalių prekių platintoja, o bendrovės klientams teikiama informacija apie produktus ir jų trūkumus ar saugumo problemas, nebuvo išsami.
Visai neseniai CPSC paskelbė sąrašą prekių, kurias jis laiko nesaugiais, o tyrimo pirmininkus paskyrė JAV prezidentas Joe Bidenas.
Keletas iš juodajame sąraše atsidūruosių daiktų yra anglies monoksido detektoriai, kurie neskleidžia pavojaus signalo, daugybė lengvai užsidegti galinčių vaikų pižamų ir plaukų džiovintuvai, kuriems įkritus į vandenį, kiltų pavojus žmonių gyvybei.
„Amazon“ nepranešė visuomenei apie šias pavojinga prekes ir nesiėmė tinkamų veiksmų, kad paskatintų savo klientus juos grąžinti ar sunaikinti, taip palikdama vartotojams didelę riziką susižeisti“, – sakoma CPSC paskelbtame pareiškime. „Dabar „Amazon“ turi parengti ir pateikti siūlomus planus, kaip informuoti pirkėjus ir visuomenę apie produkto keliamus pavojus ir grąžinti pinigus ar pakeisti šiuos daiktus“.
„Amazon“ teigė esanti nusivylusi sprendimu ir planuoja jį apskųsti.
„Jei mūsų parduotuvėje atšaukiamas produktas, mes nedelsdami pašaliname paveiktus produktus, gavę informaciją iš agentūrų ir toliau ieškome būdų, kaip diegti naujoves savo klientų vardu“, – sakė „Amazon“ atstovas. „Mūsų įspėjimai apie atšauktas prekes taip pat užtikrina, kad mūsų klientai būtų greitai informuojami apie svarbią informaciją, susijusia su produktų sauga, o procesas yra veiksmingas ir efektyvus.“
Komisija teigė, kad „Amazon“ dabar turi pateikti siūlomą planą, kaip informuoti vartotojus apie nekokybiškus produktus ir pašalinti juos iš internetinių lentynų.
Elektroninės prekybos gigantą komisija į teismą pirmą kartą padavė 2021 m. – užkliuvo ribotos „Amazon“ galimybės iš prekybos išimti kai kurios užsienyje gaminamus produktus.
„Šiandienos balsavimas pateikti administracinį skundą prieš „Amazon“ buvo didžiulis žingsnis į priekį“, – 2021 metais sakė buvęs laikinai komisijos pirmininko pareigas einantis Robertas Adleris. „Tai didžiulis žingsnis per didžiulę dykumą – turime kovoti su tuo, kaip efektyviau elgtis su šiomis didžiulėmis trečiųjų šalių platformomis ir kaip geriausiai apsaugoti Amerikos vartotojus, kurie jomis pasitiki“, – pridūrė jis.
Bylos nagrinėjimo metu administracinės teisės teisėjas nusprendė, kad „Amazon“ veikė kaip platintojas, atmesdamas bendrovės argumentą, kad ji nesielgė taip, kaip ji apibrėžta Vartojimo produktų saugos įstatyme.
Komisija taip pat teigė, kad „Amazon“ veiksmų po ieškinio – pranešimų siuntimo pirminiams pirkėjams apie „galimas“ saugumo problemas ir „Amazon“ kredito suteikimo, o ne pinigų grąžinimo, skatinančio grąžinti ar sunaikinti produktą – nepakako.
Pats „Amazon“ pareiškime teigė, kad, gavęs pranešimą apie galimas saugos problemas, jis „greitai pranešė klientams, nurodė jiems nustoti naudoti produktus bei grąžino jiems pinigus“.
Parengta pagal CNN Business.