Praskleidė širmą, kurios oro uoste keleiviai nemato – skrisdamas lėktuvu dažnas apie tai nė nesusimąsto

2024 m. rugpjūčio 6 d. 11:14
Kelionė prasideda ne įsėdus į lėktuvą, o vos įžengus į oro uostą. Daugelis keliaujančiųjų nė nesusimąsto, kiek svarbių, tačiau jų akiai nematomų procesų vyksta oro uostų užkulisiuose. Antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės atstovė Reda Urbaitienė papasakojo apie pastaruosius procesus ir atskleidė, kiek aptarnaujančio personalo reikia, jog keliautojams būtų užtikrintas komfortiškas kelias nuo pat įėjimo į oro uostą iki lėktuvo pakilimo.
Daugiau nuotraukų (1)
Visapusiška pagalba keleiviams
Antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės darbuotojus dažnas sutikti gali ne tik oro uosto terminaluose, bet ir peronuose. Tačiau, kaip teigia antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ mokymų vadovė R.Urbaitienė, tai – tik dalis erdvių, kuriose personalas užtikrina sklandų keleivių aptarnavimą.
„Darbuotojai ne tik teikia bendrinę skrydžių informaciją atvyksiantiems ir išvyksiantiems keleiviams, bet ir parduoda ar keičia aviabilietus, renka mokesčius už papildomas paslaugas. Be to, konsultuoja apie oro linijų bendrovių teikiamas paslaugas ir skirtumus tarp jų, taip pat rūpinasi kelionių draudimo įsigijimu pagal keleivio poreikius ir šalies, į kurią vykstama, reikalavimus“, – pasakoja ekspertė.
R.Urbaitienė pažymi, kad orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės atstovai taip pat yra tie asmenys, kurie ne tik pasirūpina kiekvienu keleiviu be išimties, bet ir užtikrina sklandų aptarnavimą asmenims su negalia ar specialiaisiais poreikiais, juos pasitinkant nuo pirmųjų durų iki pat palydėjimo į lėktuvą.
Tai lieka tik už uždarų durų
Tačiau dalis oro uoste dirbančių darbuotojų taip ir lieka nepastebėti keliautojų. Vis tik jie – vieni svarbiausių.
„Vienas svarbiausių skyrių – lėktuvų dispečerinė, kuriame darbuotojai yra atsakingi už komandos informavimą apie lėktuvo atvykimą, galimą vėlavimą ir saugų nusileidimą. Ne mažiau svarbų vaidmenį atlieka ir rampos agentai, kurie signaliniais ženklais pilotui nurodo lėktuvo sustojimo poziciją. Jie taip pat tikrina lėktuvų nusileidimo ir pakilimo aikštelių tvarką, jog orlaivių judėjimas čia būtų saugus. Rampos agentai taip pat duoda leidimus įlaipinti ir išlaipinti keleivius, įkrauti bei iškrauti bagažus ir netgi nurodo, kada papildyti lėktuvo degalų talpą“, – teigia R.Urbaitienė.
Prie viso to ekspertė išskiria ir kitus svarbius procesus ir darbuotojų grupes: „Orlaivio vidaus ir išorės tvarkymas, dezinfekcija – neatsiejama darbo dalis. Be to, žiemos metu orlaiviams atliekama nuledinimo ir antiledodaros procedūros, kurias vykdo tam skirtus sertifikatus įgiję specialistai.“
Gvildenamos ir kitos neretai iškylančios problemos
„Litcargus“ atstovė išskiria ir darbuotojus, kurie rūpinasi bei užtikrina tinkamą keleivių bagažo priežiūrą: „Dar viena darbuotojų grupė, besirūpinanti keleivių bagažu – krovinių tvarkytojai. Jie užtikrina, kad visi lagaminai ir nestandartiniai bagažai sėkmingai pasiektų kelionės tikslą kartu su keleiviais. Pastarieji taip pat yra atsakingi už sklandų gyvūnų pakrovimą ir gabenimą lėktuvu.“
Be viso to, orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės darbuotojai gelbsti ir susiklosčius atitinkamoms bei neretai netikėtoms, su bagažu susijusioms, aplinkybėms.
„Oro uostų kasdienybėje pasitaiko ir mažiau keliautojams malonių nutikimų, kaip dingęs bagažas. Jam pasimetus į savo misiją skuba keleivių aptarnavimo agentai, kurie rūpinasi, kad nuosavybės kaip įmanoma greičiau grįžtų į šeimininkų rankas“, – sako R.Urbaitienė.
Užtikrinti šių procesų efektyvumą padeda patirtis ir kruopštus mokymų planas. Anot ekspertės, kasdien darbuotojai vidutiniškai aptarnauja apie 40 orlaivių, todėl darbo kokybė yra nuolat stebima ir aktyviai kas kartą tobulinama.
Visada turi planą B, net ir saugumo klausimais
Saugumas, anot „Litcargus“ atstovės, tai – prioritetas ir svarbiausias aspektas, kurio privalu laikytis ne tik oro uosto darbuotojams, bet ir keleiviams.
„Oro uostuose dirbantys asmenys yra nenutrūkstamai mokomi atpažinti pavojus ir grėsmes saugumui. Todėl nuolat yra tikrinamos darbo vietos ir inventorius, kad tiek darbuotojai, tiek keliaujantys asmenys būtų apsaugoti nuo bet kokių potencialių grėsmių, netikėtų incidentų, ar techninių gedimų. Ši darbo dalis – praktiškai keleiviams nematoma, tačiau yra didžiausias prioritetas“, – sako ji, pridurdama, kad, nepaisant gausos automatizuotų sprendimų ir procedūrų, darbuotojai visada pasiruošę planui B – jei neveiktų kokios nors sistemos, specialistai gebėtų atlikti visas būtinas operacijas rankiniu būdu, užtikrinant saugumo reikalavimus bet kokiomis sąlygomis.
Jog lėktuvas pakiltų, reikia keliasdešimt darbuotojų
R.Urbaitienė išskiria, kad tam, jog lėktuvas ne tik saugiai, bet ir sklandžiai pakiltų – reikalingas gausus būrys darbuotojų: „Vidutiniškai prie vieno pilno skrydžio aptarnavimo dirba apie 20 žmonių: 4 keleivių registracijos agentai, 1 aviabilietų pardavimo agentas, 2 atvykstančių ir ribotos judėsenos keleivių aptarnavimo agentai, 4 krovinių ir bagažo tvarkytojų grupės darbuotojai, 1 rampos agentas, 2 vairuotojai, 4 tvarkytojos, 1 dispečeris ir bent vienas krovinių terminalo darbuotojas.“
Jos teigimu, liepos mėnesį vidutiniškai aptarnauta apie 5054 išvykstančių keleivių, tuo tarpu vasaros sezono vidutinis skaičius – 5011 keleivių per dieną. Be pastarųjų, atitinkamai aptarnaujami ir atvykstantys keleiviai, jų dienos vidurkis siekia 5290 keleivių.
Oro uostasLėktuvasskrydis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.