Vengrijos vyriausybė nepaskelbė apie sandorį, pirmoji apie jį remdamasi viešai prieinamais duomenimis pranešė vietos finansų naujienų svetainė „Portfolio“.
Balandžio 19 d. Budapeštas paėmė iš Kinijos bankų trejų metų trukmės kintamos palūkanų normos paskolą, rodo Vengrijos vyriausybės skolos valdymo agentūros interneto svetainės duomenys.
„Vieno milijardo eurų paskolos sutartis su Kinijos plėtros banku, Kinijos eksporto ir importo banku ir „Bank of China Limited“ Vengrijos filialu leis finansuoti infrastruktūrą ir energetikos plėtrą, be kitų projektų“, – pranešė agentūra.
Paskola paimta vos po aštuonių dienų, kai vyriausybė paskelbė atidedanti nemažą dalį valstybės investicijų dėl lėto augimo ir įšaldytų ES lėšų Vengrijai.
Briuselis įšaldė apie 20 mlrd. eurų ES lėšų dėl to, kad Vidurio Europos šalis nesilaiko bloko standartų.
Vengrijos deficitas dabar siekia 4,5 proc. bendrojo vidaus produkto ir viršija bloko nustatytą trijų procentų ribą.
Birželį Europos Komisija atvėrė kelią „viršyto deficito procedūrai“ prieš Vengriją ir dar šešias šalis.
Šį mėnesį pusmečio pirmininkavimą ES perėmusios Vengrijos ministras pirmininkas nacionalistas Viktoras Orbanas dažnai nesutaria su Briuseliu teisinės valstybės klausimais.
Nuo 2010 m., kai grįžo į valdžią, jis propaguoja „atsivėrimo Rytams“ užsienio politiką, siekia glaudesnių ekonominių ryšių su Kinija, Rusija ir kitomis Azijos šalimis.
Kinijos prezidentas Xi Jinpingas gegužę baigdamas kelionę po Europą lankėsi Budapešte, V. Orbanas šį mėnesį keliavo į Pekiną, kaip pats sakė, su „taikos misija“ užbaigti karą Ukrainoje.
9,6 mln. gyventojų turinti Vengrija nuo 2022 m. pritraukė daug didelių Kinijos projektų, daugiausia susijusių su baterijų ir elektromobilių gamyba.
Vengrijos vyriausybė giriasi turinti maždaug 15 mlrd. eurų vertės projektus, vykdomus komunistų valdomos šalies.
Anksčiau Vengrija gavo 917 mln. dolerių paskolą iš Pekino greitųjų traukinių tarp Budapešto ir Belgrado projektui, tačiau jo įgyvendinimas vėluoja nuo grafiko.
Geležinkelis tiesiamas pagal Xi Jinpingo pasaulinę „Diržo ir kelio“ infrastruktūros iniciatyvą.
Vyriausybė teigia, kad Vengrija gauna naudos iš partnerystės su Kinija, tačiau opozicinės partijos susirūpinusios dėl skaidrumo stokos ir korupcijos bei teigia, kad projektai praturtina tik „vidinį V. Orbano ratą“.