Pavasarį atliktas tyrimas parodė, net 4 iš 5 respondentų pirkinių krepšelyje atsiduria duona ir šviežia mėsa, o 3 iš 4 reguliariai perka tokius produktus kaip pieną, grietinę, sūrį ir sviestą.
Apklausti gyventojai nurodė, kad svarbiausi kriterijai renkantis maisto produktus ir gaminius yra kilmės šalis, aukšta kokybė, taip pat kainos ir kokybės santykis.
Su kokybe sieja lietuviškus prekių ženklus
Anot apklausos, kone pusė apklaustųjų teigia pirmenybę kokybei teikiantys renkantis pieną, šviežią mėsą ir duoną.
Ieškodami kokybės gyventojai linkę pirmenybę teikti nepriklausomiems ir lietuviškiems prekių ženklams. Paprašius respondentų spontaniškai paminėti kiekvienos kategorijos prekių ženklus, kurie jiems siejasi su kokybe, daugiausiai buvo įvardinti „Dvaro“, „Vilniaus duona“ ir „Biovela“.
„Minėti prekių ženklai jau daugybę metų veikia rinkoje, investuoja ne tik į savo produkcijos kokybę, bet ir nepamiršta kitų dedamųjų – skiria dėmesio rinkodaros bei reklamos priemonėms, turi aiškų pozicionavimą. Tyrimas parodė, kad būtent šie prekių ženklai turi ir nuolatinį jų produkcijos pirkėją, kurio lojalumą pelnyti užtrunka ne vienerius metus“, – apibendrina „Havas Group“ strategijų vadovas Tomas Markūnas.
Dažniausiai apie maisto produktų kokybę, kaip nurodė kas antras respondentas, sprendžiama pagal gaminių skonį ir gerą sudėtį. Respondentų reitinguotuose kokybės kriterijuose taip pat įvardijamas lietuviškumas, natūralumas, ekologiškumas, prekių ženklo patikimumas.
Aktyviai skaito etiketes
Maždaug kas antras šalies gyventojas, rinkdamasis maisto produktus, visada ar dažniausiai atkreipia dėmesį į gaminių etiketes, kad išsiaiškintų kilmės šalį.
Nemažai dėmesio skiriama ir lietuviškai gaminių kilmei. Bent kas antram apklaustajam ji svarbi perkant duoną, batoną, bandeles, šviežią mėsą ir mėsos gaminius, pieną, varškę ir grietinę. Į kilmės šalį ir lietuviškumą dėmesį dažniausiai atkreipia moterys ir vyresni gyventojai virš 55 metų.
Tai, kad dažniau norima įsigyti lietuviškos kilmės gaminius, įrodo ir respondentų įvardintas dažniausiai pasirenkamų prekių ženklų sąrašas. Tarp populiariausių dominuoja tokie lietuviški prekių ženklai kaip „Vilniaus duona“ ir „Dvaro“, kurių produkciją dažniausiai perka 2 iš 5 respondentų.
„Biržų duonos“ ir „Biovelos“ gaminius reguliariai perka kas trečias, o „Rokiškio“, „Žemaitijos“, „Utenos mėsos“, „Vilniaus Paukštyno“ ir „Krekenavos“ prekių ženklų produkciją nurodė dažniausiai perkantis 1 iš 4 apklausos dalyvių.
„Matome, kad šalies gyventojai turi ryškius susiformavusius apsipirkimo įpročius, pasitiki vietinių gamintojų produkcija, o prekių ženklų populiarumas tiesiogiai susijęs su gyventojų požiūriu į jų kokybę. Jei produktas laikomas kokybišku, tuomet yra daugiau šansų, kad jis, nepriklausomai nuo kategorijos, atsidurs pirkinių krepšelyje“, – tikina T. Markūnas.
Vartotojų tyrimą šių metų balandžio 26 – gegužės 13 dienomis atliko įmonė „Norstat LT“. Jo metu apklausta 1 100 respondentų nuo 18 iki 64 metų.