Gavo dešimt kartų didesnes sąskaitas
Vilainių Melioratorių gatvės 2-ojo namo gyventojai su nerimu kreipėsi į redakciją guosdamiesi, kad paskutinius porą mėnesių gauna nepaaiškinamai dideles sąskaitas už suvartotą bendrą elektrą.
„Paprastai būdavo, kad reikia sumokėti kelis eurus. Kam šešis, kam aštuonis. Visi susimokėdavome. Kol balandį atėjo didžiulės sąskaitos po 40 eurų. Kaimynei atėjo 60 eurų sąskaita“, – pasakojo namo gyventojas.
Jis pridūrė, kad ne visi namo butai susidūrė su šia problema, tačiau tie, kurie susidūrė, dabar kraipo galvas nesuvokdami, kaip gi sąskaitos sugebėjo tiek išaugti.
„Pažiūrėjome, kokie rodmenys ant skaitiklio, na nepanašu, kad tos elektros tiek suvartota, kad tiek mokėti reikėtų.
Skambinome elektros tiekėjams, tai jie sakė nemokėti tų didelių sąskaitų. O kai nesumokėjome, kitą mėnesį iš viso atėjo ir 120 eurų siekianti sąskaita!“, – pasakojo vyras.
Jis pridūrė, kad žmonės sumokėtų, jei žinotų, kad susikaupusi skola, tačiau kiek kartų jie skambino elektros tiekėjams, tiek niekas apie jokią skolą net neužsiminė. Vyro teigimu, vienintelis siūlymas buvo palaukti, kol bus išsiaiškinta didelių sąskaitų kilmė, ir iki tol sąskaitų neapmokėti. Tačiau tą padarius, akivaizdu, problema niekur nedingo.
Jis taip pat pridūrė, kad name gyvena daug socialiai remtinų žmonių, senjorų ir neįgaliųjų, kuriems tokios sumos iš tiesų yra labai didelės – vienu ypu atseikėti 120 eurų mokesčiui už elektrą, tame name galėtų nedaugelis gyventojų.
Deklaruodavo iš akies
AB „Ignitis“, kuri ir tiekia elektros energiją Melioratorių g. 2-ajam namui, teigė, kad name nei elektros skaitiklis nėra sugedęs, nei jokia klaida, skaičiuojant mokesčius, nėra įsivėlusi.
„Labai apmaudu, tačiau tai situacija, kuri nutinka, kai ilgą laiką nedeklaruojami faktiniai skaitiklių rodmenys.
Kovo mėnesį, atliekant skaitiklio keitimą, nurašyti faktiniai skaitiklio rodmenys ir neatitikimas proporcingai paskirstytas namo gyventojams.
Iki tol namo administratorius neteikdavo faktinių skaitiklio rodmenų, o sąskaitos būdavo pateikiamos pagal suvartojimo vidurkį.
Aštuoni namo gyventojai kreipėsi į bendrovę dėl šios situacijos, jiems buvo paaiškintos didesnės nei įprasta sąskaitos priežastys. Susisiekti ir gauti informaciją klientai gali nebūtinai internetu, tai padaryti jie gali paskambinę telefonu. Patikslinant, didesnė nei įprastai sąskaitą klientus pasiekė tik kovo mėnesį, kuomet nepriemoka už faktiškai suvartotą elektros energiją, buvo paskirstyta proporcingai namo gyventojams“, – situaciją išaiškino AB „Ignitis“ Ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė.
Taigi akivaizdu, kad tie, kurie turi įprotį deklaruoti elektros, vandens ar dujų skaitiklių rodmenis sugalvoję juos patys, ilgainiui gali nuo to labai nukentėti – mat skolą, panašu, grąžinti teks vienu kartu.