Atvežus atliekas teko nustebti
Lrytas.lt V.Mickevičius pasakojo prieš kelias savaites prisijungęs prie iniciatyvos, kurios metu miške buvo renkamos padangos. Kadangi į akį krito ir tvarkomoje teritorijoje besimėčiusios stambiagabaritės atliekos, vyras surinko jas, taip pat ir kelias namuose rastas atliekas, o tuomet visa tai nuvežė į VAATC.
Į Naujojoje Vilnioje esančią minimo atliekų tvarkymo centro aikštelę vyras vyko jau trečiąjį kartą – žinojo, kad ten būna pakankamai ramu, todėl galvojo niekam jokių problemų nesudarysiantis. Ir neklydo – aikštelėje tuo metu buvo tik jis ir operatorius.
Pasvėrus iš namų atvežtas atliekas, vyrui buvo pasakyta, kad už šias teks susimokėti, mat V.Mickevičius jau anksčiau buvo išnaudojęs kiekvienam asmeniui metams skirtą 20-ies kilogramų limitą. Čia aktoriaus laukė pirmoji staigmena.
„Sako, dabar susimokėti reikia, bet galima tik kortele. Mane tai labai nustebino. Šiukšlių priėmimo aikštelėje žmogus įprastai apsilanko tik pora kartų gyvenime, kai daro kokį remontą. Susidarė vaizdas, kad aikštelės naudojasi tuo, jog žmonės nieko nežino ir atvažiuoja nepaskaitę taisyklių“, – pasakojo V.Mickevičius.
Nustebusiam vyrui aikštelės operatorius taip pat pasakė, jog miške surinktų atliekų priduoti jam nepavyks, mat šios – nesurūšiuotos. Nors smarkiai pliaupė lietus, aktoriaus iš aikštelės paprašyta išvykti ir, atliekas surūšiavus už teritorijos ribų, grįžti.
„Tos šiukšlės buvo rastos miške, jos ne mano. Ten buvo daug plastmasės, bitumas, metaliniai daiktai. Sako, aikštelėje rūšiuoti negalima. Atliekos nebuvo surūšiuotos, nes kaip gali surūšiuoti tai, kas nėra tavo?
Demonstratyviai atsistojau už tvoros. Ten rūšiavau – kroviau ant kelio, ant šaligatvio. Tada man buvo pasakyta, kad važiuočiau namo, surūšiuočiau ir grįžčiau. Bet ir kuras, ir laikas, o ir su priekaba nėra didelio džiaugsmo važiuoti, ypač vežant ne savo šiukšles…“ – pasakojo V.Mickevičius.
Galiausiai, buvo priimta tik maždaug dešimtadalis visų atvežtų atliekų. Tad vienintelis kelias, kuris liko vyrui – miške surinktas atliekas tempti į namus.
„Priėmė tik 20 kilogramų plastmasės, kelis bitumo lakštus. Aš nepatenkintas klausinėjau, paskambino kažkam iš vadovių, atsiliepė moteris, siūlė atvažiuoti į biurą Lvivo gatvėje, gal sugalvosim kokią akciją ar projektą. Įsivaizduojat, mane, stovintį lietuje, kviečia į šiltą kabinetą sugalvoti tai, ką jie patys turėtų galvoti, tuo užsiimti ir dirbti. Tai buvo visiškas pasityčiojimas.
Šita istorija mane labai nuvylė. Atvežiau šiukšlių, kurių 90 proc. buvo net ne mano – prie jų prisiliesti yra pakankamai šlykštu, nes jos purvinos, apie jokį rūšiavimą nė kalbos nėra. Visas šiukšles gavau parsivežti namo“, – pykčio neslėpė V.Mickevičius.
Nusiskundimų – ne vienas
Grįžęs namo, aktorius nutarė nemaloniu incidentu pasidalinti savo „Facebook“ paskyroje. Iš pradžių vyras manė, kad jo problemos liks nesuprastos, tačiau žmonėms komentaruose pradėjus dalintis savo patirtimis, V.Mickevičius suprato, kad pastaroji patirtis – dar niekis.
„Tai buvo pasikartojantys dėsningumai, iš tų dėsningumų, pasinaudojęs tam tikromis spragomis, gali vos ne biznį daryti. Šeši žmonės parašė, kad už 20 eurų ne tik neprašo rūšiuoti, bet dar ir padeda išsikrauti daiktus.
Arba, žmogus atvežė atliekas, jam pasakė, kad priekaboj yra 600 kilogramų, nors priekaba tik 300 kilogramų gali išlaikyti. Vadinasi, jei jis nusileistų ir leistų priduoti savo atvežtas atliekas, kaip 600 kilogramų, dar keli šimtai kilogramų kabėtų ore. Pagal dokumentaciją, konteineris būtų pilnas, o jame – dar tiek laisvos vietos“, – žmonių istorijas įgarsino aktorius.
Ir iš tiesų, nuodugniau patyrinėjus žmonių paliktus komentarus, buvo galima pastebėti, jog nusivylusių VAATC – toli gražu ne vienas.
„Šių aikštelių teritorijoje turbūt dviženklį skaičių kyšių į dieną sugeneruoja piktieji jų administratoriai. 10–20 eurų – ir svoriai pamažėja, ir rūšiuoti visur galima, ir padangų kiekis ne toks svarbus. Todėl visada jie bando kliento kantrybę ir laukia kupiūros“, – aktoriaus žodžius komentaruose patvirtino Donatas.
V.Mickevičiaus aptartą aikštelę atpažino ir kiti komentatoriai:
„Čia N. Vilnios aikštelė? Ten priima „tik užsiregistravus internetu“, o, kai užsiregistravęs atvažiuoji nustatytu laiku, tenka laukti bendroje eilėje su nesiregistravusiais. Kai pradedi aiškintis, kodėl taip yra, pataria kreiptis į VAATC valdžią, kad darytų tvarką.“
Žmonės neslėpė, jog rūšiavimo tvarka jiems išties sukelia didelių nepatogumų, juolab turint omeny, kad šiukšlių pristatymui tenka nuomotis ir priekabą.
„O dar geriau būna, kai penktadienį pasiskambini į aikštelę, pasitikslini, ar priima minkštus bei kietus baldus. Gavęs patvirtinimą, šeštadienį išsinuomoji 3 metrų priekabą, susikrauni visą turtą ir nuvykęs aikštelę, prie šlagbaumo išgirsti, kad konteineriai pilni ir baldų nepriimsim“, – po V.Mickevičiaus įrašu komentavo Tomas.
Pats aktorius lrytas.lt neslėpė, jog pamačius, su kuo gyventojams tenka susidurti, galima suprasti, kodėl kai kurie šiukšles palieka pamiškėse ar mėto jas į ežerus. V.Mickevičius padangas žadėjo rinkti ir toliau, tačiau neslėpė, jog norą rinkti kitas atliekas jau prarado.
„Bandom būti europietiškais, bėgti nuo tos Tarybų Sąjungos, bet šioje vietoje Tarybų Sąjunga klesti. To nepriima, to negali, o tas nesupakuotas. Dar įdomu, jei daiktas bus nešvarus, ar jį priims į konteinerį?“ – retoriškai klausė vyras.
Atsižvelgtų į kritiką
Į V.Mickevičiaus istoriją bei panašiomis patirtimis pasidalijusių žmonių komentarus sureagavo ir VAATC Projektų vadovė Regina Janutėnienė. Moteris gyventojus ragino informuoti atliekų tvarkymo centrą apie minimus kyšininkavimo atvejus, tačiau pati neslėpė tokiomis kalbomis netikinti.
„Ar čia tikrai buvo minimi mūsų darbuotojai? Aš nuoširdžiai galiu pasakyti, kad netikiu tokia informacija. Žinau, kokie žmonės dirba. Pas mus yra kameros – jei pasakytų, kada taip buvo, mes galėtume netgi pažiūrėti įrašus. Aišku, jei tai nebūtų įvykę per seniai, nes įrašai saugomi atitinkamą laiką.
Pas mus į tokius dalykus žiūrima labai griežtai. Direktorius visą laiką yra tik už skaidrumą ir sąžiningumą. Aišku, prie kiekvieno darbuotojo policininko nepastatysime, bet tegul kas nors pabando, ar tai veikia“, – sakė R.Janutėnienė.
O tai, kad atsiskaitymas galimas tik bankinėmis kortelėmis, pasak R.Janutėnienės, ir yra numatyta siekiant išvengti kalbų, jog darbuotojai iš gyventojų pinigus galėjo paimti neteisėtai.
„Yra buvę pora atvejų, kai darbuotojas pagailėjo, o po to iš savo sąskaitos pervedė įmonei. Bet tokie dalykai yra griežtai draudžiami. Todėl ir atsiskaitymas galimas tik kortele. Prieš važiuojant pas mus, žmonės vis dėlto gali pasiskaityti mūsų internetinį puslapį. Ten tokie dalykai parašyti ir nereikėtų piktintis“, – lrytas.lt teigė bendrovės Projektų vadovė.
Kalbėdama apie konkretų V.Mickevičiaus atvejį, R.Janutėnienė sakė, jog darbuotojas, aptarnavęs aktorių, laikėsi tvarkos, numatytos taisyklėse. Pridurta, jog VAATC apskritai buvo svarstomas toks variantas, kad atliekas atvežęs klientas jas galėtų rūšiuoti aikštelėje, tačiau taip esą atsirastų papildomų problemų.
„Na, įsivaizduokite, jūs atvažiuojate su priekaba nerūšiuotų atliekų, išpilate jas aikštelės teritorijoje, už vartų laukia dar kiti. Jeigu viskas supilta – ir statybinės atliekos, ir plastikas, ir sulūžę žaislai – tai užima laiko. Kuo tvarkingiau žmonės atvažiuoja, tuo greičiau viskas juda. Tai yra pagarba tiems, kurie laukia eilėje, ir tikrai tvarkingai atvažiuoja.
Mes visur skelbiame, čia ne šiandien sugalvota ir ne tam, kad tą žmogų, apie kurį dabar teiraujatės, pažeminti ar lietuje laikyti. Darbuotojai laikosi tvarkos ir visur informuojame, kad gyventojai atvyktų su išrūšiuotom atliekom“, – komentavo R.Janutėnienė.
Bendrovės darbuotoja V.Mickevičių taip pat kvietė pokalbiui – žadėjo išklausyti turimas pastabas ir pagal galimybes atsižvelgti į kritiką.
„Kokia bebūtų gyventojo nuomonė, bet kokiu atveju jis turi teisę būti nepatenkintas. Kiekvienas turi teisę norėti, kad būtų geriau, kad būtų priimama daugiau atliekų. Jie įsivaizduoja, kad tai vyksta nemokamai, bet juk visos atliekos yra sutvarkomos iš mūsų pačių pinigų. Nėra taip, kad padangas atveža ir jų niekas netvarko.
Mes viską darome, kad aptarnavimas būtų sklandesnis ir paslaugos būtų patogesnės. Girdime kiekvieną nuomonę ir aš tikiu, kad šio žmogaus nuomonė ateityje pasikeis – galbūt jis nebebus toks piktas. Aš jį kviečiau pasikalbėti, sakiau, kad mes atviri pokalbiams. Kodėl neatėjo? Mes jį nuoširdžiai išklausytume. Galbūt jo pastabos būtų postūmis kažkurios mūsų aptarnavimo dalies tobulinimui“, – žadėjo VAATC Projektų vadovė.