Kaip išsikovoti ir išlaikyti pozicijas tarp lyderių dinamiškoje turizmo rinkoje, suprasti joje vykstančias permainas ir žinoti, ko tikėtis iš artėjančių vasaros ir žiemos sezonų, klausiame Sabinos Saikovskajos, „Join UP! Baltic“ generalinės direktorės ir valdybos narės.
– Kokie buvo „Join UP! Baltic“ įmonės veiklos rezultatai ir augimas nuo jos įkūrimo prieš dvejus metus bei kaip įmonei sekasi dabar?
– Jei pažvelgtume į 2023 m. – aptarnavome daugiau nei 103 000 klientų Baltijos šalyse, pasiekėme 72 mln. eurų apyvartą, palyginti su 49 mln. eurų apyvarta 2022 m. Mūsų 2023 m. finansiniai rezultatai atspindi stiprius ir stabilius veiklos rezultatus pagal verslo planą, o į naują rinką įžengusiai įmonei normalu patirti nuostolių, to buvo tikėtasi ir planuota. Šiuo metu, 2024 m. pradžioje, mūsų veiklos rezultatai dar geresni, nei tikėtasi – preliminariais duomenimis, per pirmąjį 2024 m. ketvirtį gavome daugiau nei 200 tūkst. eurų pelno. Laiku atliekame mokėjimus tiek vietos, tiek tarptautiniams tiekėjams, o tai rodo mūsų tvirtą finansinę būklę ir patikimumą. Mūsų biuruose Rygoje, Vilniuje ir Taline dirba daugiau kaip 50 vietinių turizmo specialistų.
Turėdami aiškią ilgalaikę viziją, siekiame pasiekti pelningumą iki 2027 m., kaip nurodyta valdybos patvirtintame penkerių metų verslo plane. Šis planas pabrėžia bendrovės įsipareigojimą siekti ilgalaikio stabilumo ir strateginio įžvalgumo dinamiškoje turizmo rinkoje.
– Kokie pagrindiniai „Join UP! Baltic“ tikslai 2024 m.?
– 2024 m. siekiame tęsti savo augimo trajektoriją ir padidinti verslo apimtis maždaug 30 proc. „Join UP! Baltic“ verslo filosofijos pagrindas – inovacijos. Kartu su populiariausių turizmo krypčių pasiūla nuolat siekiame Baltijos šalių rinkai suteikti naujų kelionių patirčių, pradėdami novatoriškas iniciatyvas, pavyzdžiui, pirmąjį tiesioginį skrydį į Šri Lanką iš visų trijų Baltijos šalių sostinių ir nuo 2023 m. pristatydami Egiptą kaip visus metus veikiančią kryptį. Naujovių diegiame ir klientų aptarnavimo srityje. 2023 m. pradėtas įgyvendinti novatoriškas projektas „Gidas kišenėje“, siūlantis klientams konsultacijas kelionės metu. Tai rodo mūsų įsipareigojimą nuolat tobulėti ir siekti puikios paslaugų kokybės. Klientai vertina naujoves, suteikiančias naujų galimybių keliauti. Pastebime, kad toks požiūris keičia ir plėtoja rinką.
– Kaip rinka reaguoja į tokį požiūrį ir naujoves?
– Manau, kad sveika konkurencija visada yra veiksnys, padedantis visiems tobulėti. Naujos galimybės, didesnis pasirinkimas ir naujoviški technologiniai sprendimai neabejotinai – teigiamas dalykas klientams. Šie pasiekimai pagerina kelionių patirtį ir suteikia daugiau patogumo. Kitiems rinkos dalyviams mūsų požiūris gali būti paskata tobulėti ir diegti naujoves, o tai skatina bendrą rinkos augimą ir tobulėjimą. Nustatydami aukštesnius standartus ir nuolat plėtodami kelionių sektoriaus galimybių ribas, ne tik teikiame naudos savo klientams, bet ir prisidedame prie dinamiškesnės ir konkurencingesnės rinkos aplinkos kūrimo.
Tačiau yra ne tik teigiamų šalutinių poveikių, bet ir iššūkių. Pavyzdžiui, nuolatinis poreikis priminti rinkai, kad „Join UP! Baltic“ turi ilgalaikių planų Baltijos šalyse, kad dirbame laikydamiesi visų teisės aktų taisyklių ir esame vietinis verslas, kuris čia moka mokesčius. Mūsų įsipareigojimas Baltijos šalių rinkai – nepajudinamas. Nepaisant to, kad Join UP!™ – Ukrainos kelionių prekės ženklas, „Join UP! Baltic“, kaip vietinė įmonė, laikosi vietos ir Europos Sąjungos taisyklių bei teisės aktų. Baltijos šalyse turime komandą, kurią sudaro 52 vietiniai turizmo specialistai. Taip pat turime tris biurus Baltijos šalių sostinėse. Esame licencijuoti ir oficialiai įregistruoti turizmo paslaugų teikėjai, o mūsų stabilią ir nenutrūkstamą veiklą Baltijos šalyse garantuoja 100 proc. 3,2 mln. eurų indėlis RIB banke. Mūsų atsidavimas skaidrumui, finansinių taisyklių laikymasis ir aktyvios klientų aptarnavimo iniciatyvos pabrėžia mūsų stabilumą ir patikimumą. Mes ir toliau orientuojamės į savo misiją – teikti išskirtinę kelionių patirtį, išlaikant aukščiausius finansinio ir veiklos sąžiningumo standartus.
„Join UP! Baltic“ aktyviai dalyvauja vietos turizmo asociacijų, tokių kaip Latvijos kelionių agentūrų ir operatorių asociacija (ALTA), Lietuvos nacionalinė turizmo verslo asociacija (NTVA) ir Estijos kelionių ir turizmo asociacija (ETFL), veikloje.
Mūsų tikslas – toliau augti ir stiprinti savo, kaip vieno iš Baltijos šalių turizmo rinkos lyderių ir mėgstamiausio kelionių organizatoriaus, pozicijas, siūlant modernų, aukštos kokybės produktą, pristatant naujas kelionių kryptis ir diegiant naujoves.
Jau turime nemažą dalį nuolatinių klientų ir siekiame tapti mėgstamiausiu kelionių organizatoriaus prekės ženklu Baltijos šalyse. Tai planuojame pasiekti sutelkdami dėmesį į procesų tobulinimą ir kokybišką aptarnavimą. Tikime nuolatiniu tobulėjimu ir esame įsipareigoję išlaikyti aukštus standartus.
– Kokie yra pagrindiniai iššūkiai palyginti nedidelėje Baltijos šalių kelionių rinkoje?
– Pirma, pasitikėjimui įgyti reikia laiko, ypač konservatyvioje ir konkurencingoje rinkoje, kas ir buvo pagrindinis iššūkis. Be to, pastaraisiais metais turizmo rinka buvo labai dinamiška ir nuolat keitėsi dėl tokių veiksnių kaip ekonominė padėtis, infliacija, besikeičiantys vartotojų pageidavimai, geopolitinė padėtis ir net neįprastos oro sąlygos. Šie veiksniai daro įtaką tam, kokius skrydžius ir keliones žmonės renkasi. Dėl šių nuolatinių svyravimų kartais gali būti sudėtinga planuoti tikslius skrydžių tvarkaraščius ir kelionių paketus. Būti kelionių organizatoriumi 2024 m. reiškia būti pasirengusiam pokyčiams ir gebėti greitai reaguoti – taip yra visose 8 rinkose, kuriose šiuo metu veikia mūsų Join UP!™ prekės ženklas. Svarbiausia – prisitaikymas. Turime strategiškai prisitaikyti, kad atitiktume rinkos poreikius. Tai subtili pusiausvyra, siekiant užtikrinti, kad siūlytume pakankamai pasirinkimo galimybių ir neužgožtume rinkos.
Vienas iš būdų, kaip prisitaikome prie rinkos dinamikos – bendradarbiavimas su kitais rinkos dalyviais, kad klientams galėtume pasiūlyti geriausias įmanomas paslaugas. Atsižvelgiant į tai, kad Baltijos šalys nedidelės, strateginis bendradarbiavimas – svarbus siekiant išlaikyti pelningą ir sveiką rinką. Nors kai kam tai gali atrodyti neįprasta, mes tai laikome normalia galimybe ir esame pasirengę bendradarbiauti su visais kelionių organizatoriais Baltijos šalių rinkoje. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad mūsų klientai gautų geriausią įmanomą aptarnavimą, o bendradarbiavimas su kitais šios pramonės šakos dalyviais kartais yra raktas į šio tikslo pasiekimą. Bendradarbiaudami galime geriau orientuotis sudėtingoje rinkos situacijoje, tobulinti savo pasiūlymus ir galiausiai teikti geresnes paslaugas savo klientams.
– Užsiminėte apie ukrainietiškas Join UP!™ šaknis – kaip įmonei sekasi kitose rinkose?
– Join UP!™ – tarptautinis turizmo prekės ženklas, turintis 14 metų patirtį turizmo srityje, siūlantis keliones į daugiau nei 40 vietų. Join UP!™ prekės ženklo kelionių organizatoriai veikia Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, Rumunijoje, Kazachstane, Moldovoje ir Ukrainoje. Šiais metais, kelionių organizatorius pradės veiklą dviejose naujose Europos rinkose: Čekijoje ir Slovakijoje. 2023 m. aštuoniose rinkose, kuriose veikia Join UP!™, stebimas 3–10 proc. metinis augimas. Visose šiose rinkose kelionių organizatoriai pasirengę stabiliai augti.
– Kalbant apie šią vasarą – kokios yra populiariausios kryptys?
– Turkija, žinoma dėl savo „Viskas įskaičiuota“ paslaugas siūlančių kurortų, nuostabių pakrančių ir istorinių vietovių, išlieka populiariausia visų trijų Baltijos šalių kryptimi. Nuo jos nedaug atsilieka Kretos sala (Graikijoje), siūlanti nuostabius paplūdimius, turtingą kultūros paveldą ir europietiškus svetingumo standartus. Egiptas užima trečiąją vietą – nuo praėjusios vasaros „Join UP! Baltic“ šią kryptį siūlo kaip ištisus metus populiarią kryptį. Tradiciškai žiemos kryptimi laikyta senovės stebuklų šalimi dabar galima mėgautis ir vasaros mėnesiais. Vasarą čia pigiau ir ramiau, mažiau keliautojų, dienos maždaug 4 valandomis ilgesnės nei žiemą, o vakarais vyrauja vasariškai šilta temperatūra. Be to, Balkanų perlas Juodkalnija dėl savo vaizdingo kraštovaizdžio ir Adrijos jūros pakrantės populiarėja tarp Baltijos šalių keliautojų. Tunisas, kurį siūlome iš Vilniaus, yra maždaug tokio pat populiarumo kaip ir Juodkalnija.
– Matome, kad ekonominė padėtis atrodo daug žadanti, nes infliacija lėtėja – kaip tai paveiks kelionių prognozes žiemos sezonui?
– Pastebėjome, kad net ir esant sudėtingai ekonominei situacijai, kelionės Baltijos šalių gyventojams išliko gyvybiškai svarbi gyvenimo dalis, kurios jie neatsisako. Be to, pastebėjome, kad žmonės daugiau ieško patogiausių ir ekonomiškiausių būdų atostogauti užsienyje. Kalbant apie ekonomiškas keliones, dėl geros partnerystės visose mūsų kryptyse, turime patrauklių pasiūlymų. Taip pat skatiname keliautojus, įpratusius savarankiškai planuoti keliones, mėgautis atostogomis pradedant nuo planavimo etapo. Dažnai kelionės užsakymas per kelionių organizatorių gali būti ekonomiškiausias variantas, palyginti su kiekvieno komponento organizavimu atskirai. Be to, naudojantis kelionių organizatoriaus paslaugomis sutaupoma laiko ir pastangų planuojant, nes jis rūpinasi visais kelionės aspektais.
Su „Join UP! Baltic“, keliautojai gauna pagalbą visos kelionės metu, naudodamiesi unikalia „Gido kišenėje“ paslauga, užtikrinančia sklandžią patirtį. Ši paslauga siūlo tiesioginį klientų aptarnavimą per populiarias žinučių siuntimo programas, tokias kaip „Facebook Messenger“, „Instagram Direct“, „Telegram“ ir „Viber“, todėl keliautojai gali bendrauti, gauti atsakymus ir pagalbą kelionės metu. Kalbant apie žiemos sezono planus ir prognozes, jos yra daug žadančios. Esame įsitikinę, kad kelionės į populiariausią įperkamą žiemos kryptį – Egiptą, išliks paklausios. Be to, tikimės, kad išliks paklausa pažinti egzotiškesnes kryptis. Mūsų patraukli egzotiška kryptis, Šri Lanka, jau parduodama žiemos sezonui ir yra labai paklausi. Bendradarbiaudami su oro linijų bendrove „flydubai“, iš Baltijos šalių sostinių siūlysime daugiau egzotiškų krypčių, pavyzdžiui, Dubajų, Maldyvus ir Zanzibarą.