Visgi keldami skandalą, daugelis nepastebi ir nesusimąsto, kokias naudas šis festivalis ir Ritos Oros koncertas atneš Vilniui.
Jų yra net keletas, o vienos dienos koncertas miestui gali atsipirkti ir atnešti net 2 mln. eurų pajamas.
Turizmo agentūra „Go Vilnius“ išskiria net kelias naudas, kurios miestui atneš festivalis.
Tai: ekonominė nauda, socio-kultūrinė, skatinanti gyventojų įsitraukimą į kultūros renginius, infrastruktūrinė (kuri gali parodyti dabartines miesto problemas ir skatins jas gerinti, spręsti, kurti naujus projektus) ir psichologinė.
Be to, organizatoriai pažymi, kad tokie renginiai gali atnešti ir įvaizdines-politines naudas.
Tai reiškia, kad jeigu į Vilnių atvažiuoja pasaulinio kalibro žvaigždės, o vienoje vietoje susirenka būrys žmonių, galima identifikuoti miestą saugiu ir stabiliu.
„Kalbant apie ekonominę naudą, turbūt plačiausiai pasaulyje nuskambėjo Singapūro pavyzdys, kuomet JAV atlikėjai Taylor Swift buvo sumokėta įspūdingos milijoninės sumos už koncertus Singapūre su sąlyga, kad atlikėja nevykdys jokių koncertų aplinkinėse Pietų Azijos šalyse. Šis susitarimas buvo atliktas siekiant pritraukti turistus į Singapūrą ir visi bilietai i šešis koncertus buvo greitai išparduoti.
Manoma, kad tai miestui sugeneruos apie 500 mln. Singapūro dolerių ekonominę naudą maždaug per savaitę. Taigi, galime matyti, koks yra tokių renginių potencialas ir nauda atvykstamojo turizmo skatinimui“, – sako „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė.
Viso Vingio Parkas gali talpinti iki 70 tūkst. žmonių. Maždaug tiek svečių ir tikimasi sulaukti šiemet.
Visgi pernai į Vingio Parką susirinko daugiau vilniečių ir miesto svečių. Ritos Oros koncertas, tikėtina, gali pritraukti dar didesnes minias lankytojų.
Taip pat tikimasi, kad į Vilnių atvyks turistai. Pernai festivalyje apsilankė 18 proc. lietuvių ne vilniečių (13 tūkst. žmonių) ir 6 proc. turistų iš užsienio (4 tūkst. žmonių). Apie 3 tūkst. žmonių liko nakvoti Vilniuje.
Tai sugeneruoja papildomas pajamas apgyvendinimo įstaigoms, o kitą dieną po renginio ir restoranams, kavinėms, muziejams ir kitoms miesto vietoms.
Pernai festivalis miestui atnešė apie 1,8 mln eurų pajamų. Šiemet šis skaičius galėtų būti net didesnis.
„Šiemet mes kaip tik matome didžiulį potencialą būtent užsieniui, nes ketvirtadienį atvykę užsienio turistai galėtų čia likti visam ilgajam savaitgaliui ir užsienio žvaigždės koncertas gali būti puikus katalizatorius tuo pačiu ir aplankyti bei patyrinėti miestą. Tikimės didesnio lenkų ir latvių turistų srauto, kuriems skiriami ir papildomi komunikaciniai veiksmai.
Be to, Rita Ora yra iš Jungtinės Karalystės, kuri yra mūsų tikslinė rinka ir iš kurios siekiame turistų pritraukti ketvirtadaliu daugiau turistų nei pernai. Taigi, komunikuodama su savo gerbėjais apie Vilniuje vykstantį koncertą ji didins ir mūsų miesto žinomumą, kuris JK siekia 40 proc.“, – komentuoja „Go Vilnius“ vadovė.
Visas „Jaunas kaip Vilnius“ renginys miestui kainuos iki 640 000 Eur + PVM. Tai jau trečias „Jaunas kaip Vilnius“ renginys mieste. Šiemet jis truks apie 8 val., o scenoje pasirodys ne tik pagrindinė šių metų atlikėja.
Ant scenos lips jaunieji atlikėjai, lankytojus stebins netikėti dainininkų duetai, vyks operos solistų pasirodymai.
Festivalyje bus ir maisto, ir veiklų šeimoms, įvairios pramogos lankytojams.
„Jaunas kaip Vilnius“ vyks liepos 25 d.