Šių metų pradžioje „Tele2“ klientų buvo skaičiuojama daugiau nei 2 milijonai. Turint omenyje, kad Lietuvoje tuo pačiu metu registruota apie 2,9 mln. gyventojų, įmonės pasiekimai – įspūdingi.
Natūralu, kad augantis klientų ratas turi įtakos ir gerėjantiems finansiniams rezultatams – vien per pirmąjį šių metų ketvirtį bendrovės pajamos pasiekė 86,3 mln. eurų ir buvo 6,4 proc. didesnės nei tuo pačiu metu 2023-aisiais.
P.Masiulis neleis sumeluoti – lyderiaujančias pozicijas užimanti bendrovė augimą stebi jau ne pirmi metai. Tiesą pasakius, sėkmė įmonę lydi jau 21-erius metus, tad ilgametę patirtį sukaupęs vadovas šiandien gali aiškiai įvardyti išmoktas pamokas, kurios pravers kiekvienam, ketinančiam įsteigti savo verslą ar šia linkme jau žengiančiam pirmuosius žingsnius. Apie visa tai – lrytas.lt interviu su „Tele2“ generaliniu vadovu Baltijos šalims.
Išskiria pagrindinę klaidą
Galima pastebėti, jog dešimtmečius vienoje įmonėje dirbančių vadovų – nedaug. Kur kas populiariau išbandyti skirtingas galimybes ir vienoje vietoje per ilgai neužsibūti. Tačiau P.Masiulis – visiška priešingybė. Tam verslininkas turi svarų paaiškinimą.
„Mano atsakymas, kad „Tele2“ – nuostabi vieta. Aš nemačiau geresnių įmonių, kur galėčiau dirbti. Aišku, jei įmonei nesisektų, tai ilgai dirbti negalėtum. Bet jei sekasi ir kiekvienais metais yra augimas, kodėl gi ne?
Kai pradėjau dirbti, „Tele2“ dar nebuvo pirmaujanti įmonė. Bet nuo pat pradžių sakiau – turime mąstyti kaip numeris vienas, tada ir tapsime tokiais. Ši strategija pasiteisino – lyderystę mobiliojo ryšio rinkoje išlaikome jau ne vienerius metus. Už tai esu dėkingas visai komandai“, – įmonės pasiekimu džiaugiasi P.Masiulis.
Vis tik, kad ir kokias aukštumas būtų svajojama pasiekti, svarbu neprarasti kritiško požiūrio. O jaunų įmonių vadovai, kaip pastebi verslininkas, dažniausiai elgiasi priešingai.
„Didžiausia klaida, kurią daro jaunos įmonės – jos puola su viltimi, jog viskas bus gerai. Tai yra peilis daugybei įmonių. Pirmiausia, reikia planuoti vadinamą cash flow (iš anglų k. – pinigų srautą) – po truputį, mažais žingsniais, įvertinti, ar iš verslo grįžta grąža. Jeigu negrįžta – negalima tęsti to paties kelio.
Dažniausiai jaunos įmonės didžiulius resursus investuoja į reklamą, o kadangi šioje srityje dar neturi patirties, pajamos taip ir nesugrįžta. Tuomet trūksta pinigų – yra daugybė tokių pavyzdžių“, – praktikoje pastebimus atvejus įvardija „Tele2“ vadovas.
Vis dėlto, anot jo, žinomumas yra būtinas jauniems verslams, tačiau to reikėtų siekti efektyviai – dirbti dėl didžiausio įmanomo poveikio, bet stengtis išleisti mažiau.
P.Masiulis akcentuoja ir kitą verslams svarbų reklamos privalumą – ši priemonė svarbi ne tik didinant pardavimus, bet ir siekiant pritraukti darbuotojų. Kai įmonė yra matoma ir gerbiama, ji tampa darboviete, kurioje žmonės nori dirbti. Todėl ne vienerius metus verslus iš įvairių Lietuvos miestų pastebintis lrytas.lt projektas „Verslo genas“, kurio vienas iš rėmėjų ir yra „Tele2“, P.Masiulio teigimu, yra dovana Lietuvos žmonėms – tai suteikia galimybę verslams būti pastebėtiems ir toliau augti.
Prisimena reikšmingą posakį
P.Masiulis pripažįsta, jog jam, kaip vadovui, visuomet talkino vienas posakis, kurį jis ir išgirdo tik įsidarbinęs bendrovėje. Verslininko manymu, šie žodžiai turi itin didelę vertę ir šių dienų kontekste – ne tik kalbant apie iššūkius, su kuriais susiduria jaunos įmonės, bet ir neretai girdint apie ne vieną dešimtmetį dirbusių įmonių bankrotą.
„Yra toks posakis „Only the paranoid survive“ (iš anglų k. – išgyvena tik paranojikai). Čia paranoja, ne kaip ligos požymis – labiau sveika verslo paranoja, kai nuolat reikia ruoštis blogiausiam scenarijui. Tai taip pat nereiškia, kad reikia nuolat gyventi įtampoje – šis požiūris yra būdas apsidrausti, apsaugoti įmonę ir jos darbuotojus.
Aš visada galvoju ne apie šiuos metus – galvoju, kas bus už 4 metų, nes mano atsakomybė yra kiekvienas darbuotojas. Ir jei aš nesugalvosiu arba nesurasiu žmonių, kurie sugalvos, kaip padaryti, kad verslas augtų ilgalaikėje perspektyvoje, tai aš jau rizikuosiu savo darbuotojais. „Tele2“ pavyzdys rodo – ne vieną krizę sėkmingai perėjome, neteko atleidinėti žmonių ar mažinti jiems atlyginimo, nes esame pasiruošę, esame stabili įmonė“, – sako P.Masiulis.
Tiesa, verslininkas pastebi, jog naujiems verslams sąlygos galėtų būti ir palankesnės – priešingu atveju bus užgožiama verslių žmonių drąsa.
„Nereikia smaugti jaunų įmonių biurokratinėmis procedūromis, dokumentais, patikrinimais, mokesčiais, nes šie verslai yra kaip kraujas ekonomikoje. Jie ir kuria gerovę.
Kad šalies ekonomika būtų sveika, reikia suteikti sąlygas steigtis jauniems verslams – bent pirmus penkerius metus jiems netrukdyti, kad šie galėtų užaugti. Tuomet tas verslo kūrybiškumas yra išlaisvintas, žmonės nebijo kurti“, – nuomone dalijasi P.Masiulis.
Darbuotojams uždraudė eiti į darbą
Kelią įspūdingų rezultatų link pats „Tele2“ vadovas įvardija kaip beprotišką bėgimą, kai reikėjo kuo greičiau stverti klientus. Lyginant su mobiliojo ryšio rinkos konkurentais, šios bendrovės komanda visada buvo mažesnė, tačiau, P.Masiulio teigimu, darbo rezultatuose tai atsispindėjo tik teigiamai. Tad ir jaunųjų verslų kūrėjams svarbu nepamiršti, jog, turint mažiau darbuotojų, padaryti daugiau – įmanoma.
„Džiaugiuosi, kad pavyko surinkti labai gerą komandą. „Tele2“ visada buvo mažiau žmonių, o darbo padarydavome daugiau. Labai daug dirbdavome. Aš prisimenu, rinkos užkariavimo laiku, kolegos patys veržėsi dirbti iki vėlumos ar savaitgaliais.
Teko net uždrausti darbuotojams ateiti į darbą šeštadienį ir sekmadienį. Juk kiekvienas darbuotojas – mano atsakomybė. Kas iš to, kad persidirbs? O kai rezultatai geri, reiškia dirbame gudriai, darome tai, ką reikia. Dabar darbuotojai turi labai gerą balansą, nes gali dirbti ir per nuotolį, niekas valandų neskaičiuoja. Svarbu – kad darbai būtų padaryti“, – pasakoja vadovas.
Anot P.Masiulio, „Tele2“ įmonėje darbuotojai dar prieš COVID-19 pandemiją galėjo dirbti lanksčiai – prisijungti į susitikimus per nuotolį, dirbti iš namų ir pan. Tokiam modeliui po pandemijos dar labiau išpopuliarėjus, bendrovėje iki pat dabar pasilikta prie vadinamojo hibridinio darbo modelio – kai bent dvi dienas kolegos kviečiami praleisti biure, o likusias dienas gali rinktis patys.
„Pagal galimybes, siekiame suteikti lankstumo ir salonų ar kontaktų centro darbuotojams – komandų vadovai stengiasi atsižvelgti į kiekvieno poreikius dėliodami grafikus, kad darbą būtų palankiau derinti su studijomis ar šeimos reikalais. Turime net pirmąjį Lietuvoje vien nuotoliniu būdu dirbantį kontaktų centro padalinį“, – vardija vadovas.
Vadovaujasi vienu principu
P.Masiulio įsitikinimu, komandos nariai, siekdami užbrėžtų tikslų, turi jausti visišką laisvę – taip verslas galės sėkmingai augti.
„Čia ir yra sveikos įmonės bruožas, kad žmogus jaučia laisvę – „Tele2“ nežiūri, kad darbuotojas ateitų 9 ryto ir išeitų 5 vakaro. Niekada nežiūrėjome ir nežiūrėsime, nes, mano manymu, darbuotojui nustatyti valandas yra didžiulė klaida. Jam reikia pasakyti tikslą, ką jis turi padaryti, o jis pats jau sugalvos, kaip tą tikslą pasiekti“, – požiūrį atskleidžia P.Masiulis.
Kalbėdamas apie savo komandą, „Tele2“ vadovas užsimena, jog labiausiai jį džiuginanti savybė – savarankiškumas. Esą dažnai darbuotojai mokosi iš savų klaidų, tačiau galiausiai rezultatai parodo, jog tokia strategija yra pasiteisinanti.
„Kartais žmonės ir viršininkų neinformuoja, ką darys, ir daro tokius sprendimus, kurie tikrai turi įtakos verslui. Vieną kitą klaidą padaro, bet taip pasimoko. Pamačiau, kad pati efektyviausia strategija, kai žmogus yra 100 proc. atsakingas už savo darbo sritį.
Stengiamės, kad vienoje srityje nedirbtų 2 žmonės. Daug verslininkų man sakė, kad tai – didžiulė rizika, nes jei tas žmogus išeis, bus skylė. Mes tai suprantame – yra vietų, kur žmones pakeisti labai sunku, tada kenčia įmonė. Bet kai pats žmogus žino, kad tik jis vienas yra atsakingas už savo darbą, jis dažniausiai būna labai laimingas“, – sukaupta patirtimi dalijasi verslininkas.